Pozici nejúspěšnějšího fondu si stále drží ČSOB Akciový fond – Vodního bohatství a potvrzuje, že investice do vody jsou velmi perspektivní. Za poslední rok vzrostl nejvíce ze všech nabízených fondů, konkrétně o 23,42 %. Jeho pětiletá výkonnost činí 16,77 % p.a. Velmi dobrých výsledků dosahuje také fond ČSOB akciový mix, jehož výkonnost se za poslední rok blíží 20 %, pětiletá výkonnost dosahuje téměř 18 % p.a. Průměrný výnos ČSOB otevřených fondů v CZK za poslední rok činil 6,08 %. Sedmnáct fondů vzrostlo o více než 2 % a sedm dokonce o více než 10 %.
Od března mohou klienti ČSOB investovat do tří nových produktů. Optimum Fund ČSOB Svět a pivní prémie 1 je strukturovaný fond určený investorům, kteří chtějí co nejvíce využít potenciál kvalitních světových akcií, mezi nimi i těch, které jsou spojeny s výrobou piva. V nabídce se také objevuje strukturovaný fond ČSOB Svět s bonusem pivovarů 1, který je vhodný pro eurového investora. Novou nabídku uzavírá Optimum Fund ČSOB Perspektivních trhů 3, který usiluje o růst prostřednictvím investic navázaných na globální akcie.
Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, a PRIME Research dnes zveřejnily výsledky druhého ročníku průzkumu mobilních plateb MasterCard Mobile Payments Study, který zkoumal více než 13 milionů komentářů na sociálních sítích Twitter a Facebook i na řadě internetových blogů a fór po celém světě. Studie ukazuje vstřícnější postoj k mobilním platbám a rapidní nárůst jejich využívání ze strany spotřebitelů i akceptace mezi obchodníky. Ti je v 88 procentech hodnotí pozitivně a řada z nich uvádí, že přijímání mobilních plateb je pro ně konkurenční výhodou. Jelikož mobilní platby využívá čím dál více spotřebitelů, mohli by se obchodníci, kteří se tyto platby přijímat zdráhají, časem ocitnout v nevýhodě.
Průměrný výnos nesplacených zajištěných a strukturovaných fondů ČSOB od svého vzniku dosahuje hodnoty 4,53 % ročně (odpovídá 5,32 % na depozitech před zdaněním). Nejlépe se ke konci minulého roku dařilo fondu Global Partners ČSOB Vitálních firem 1, který si připsal i nejvyšší roční výnos od svého vzniku, a to 12,76 % p. a. Podle expertů z ČSOB lze letos očekávat vyšší volatilitu na akciových trzích. Investice do zajištěných a strukturovaných fondů tak mohou více oslovovat investory preferující konzervativní strategie.
Rodinné domy jsou oblíbeným cílem zlodějů. Průměrná výše škody v důsledku vloupání se podle údajů policie v minulém roce vyšplhala na 57 460 korun, což je suma, která představuje téměř trojnásobek výdajů na zabezpečení. Lidem se návštěva zloděje prodraží i v dalším ohledu. Navzdory vysokému počtu neobjasněných vloupání nemá odpovídající pojištění majetku přibližně 60 % domácností.
UniCredit Bank v České republice a na Slovensku meziročně zvýšila objem nově poskytnutých hypoték o 41 %, počet klientů s hypotékou se tak zvýšil o 46 %. Průměrná výše hypotéky v Česku mírně klesala, na Slovensku rostla, nadále se však v obou zemích pohybuje okolo 1,5 milionu korun. UniCredit Bank má aktuálně na obou trzích přibližně 7% tržní podíl s ambicí dále výrazně růst.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...