V letošním roce by měl dále růst zájem lidí o podílové fondy a na konci roku by v nich mohli mít majetek za více než 300 miliard korun. To by byl druhý nejlepší výsledek v české historii podílových fondů. U příležitosti Světového dne investičních fondů, který připadl na 19. dubna, to uvedli odborníci největšího správce fondů v České republice, společnosti ČSOB Asset Management. Podle nich tomu nasvědčuje vývoj na kapitálových trzích, dostatek volných financí domácností i výsledky prodeje fondů v prvním čtvrtletí.
Komora daňových poradců ČR, profesní organizace zřízená zákonem, diskutovala budoucí směry prezentované OECD, Evropskou komisí a Ministerstvem financí ČR efektivního výběru daní v České republice. Na tiskové konferenci byly hlavními tématy omezení přesouvání daňových základů do zahraničí, elektronizace daňové správy a analýza získaných informací pro včasné určení rizikového chování daňových subjektů, ale také upozornění daňových poradců na probíhající diskuze vrátit do sněmovny zákon, který by plošně postihoval přípravu krácení daně jako trestný čin.
Soutěž „Nejchytřejší Čech“, kterou vysílá Česká televize, v sobotu večer odstartovala. Soutěžní klání, k němuž proběhly pečlivé konkurzy a jehož formát je slavný v zahraničí, bude po několik následujících sobotních večerů bavit celý národ. Vítěz však bude muset ve finále prokázat, zda „má pod čepicí“. Odnést si totiž bude moci 1 000 000 Kč nebo pět tak zvaných čtyřicetidukátů v ryzím zlatě stejné hodnoty, které mu časem mohou vynést peněz ještě daleko více. Dukáty vítězi věnuje jablonecká Česká mincovna, která je hlavním partnerem soutěže.
Nový účet Genius Business Extra pro živnostníky a podnikatelenabízí neomezené služby za jediný poplatek. Klienti tak za 149 Kč získají všechny příchozí a všechny elektronické odchozí platby zdarma. Bez dalších poplatků je také neomezený počet vkladů a výběrů hotovosti na pobočkách či bankomatech a vkladomatech GE Money Bank. Svou nabídku účtů banka rozšiřuje také o nový účet pro firmy Genius Business Profit.
ČSOB a Era nabízí obchodníkům a živnostníkům jako první na českém trhu přenosný platební terminál, který jim usnadní platební styk se zákazníky, poskytne konkurenční výhodu a současně také urychlí a zjednoduší správu financí. Mobilní terminál mPOS je zařízení pro akceptaci platebních karet MasterCard a Visa komunikující s chytrým mobilním telefonem či tabletem prostřednictvím technologie bluetooth. ČSOB a Era, jež jsou momentálně jedinými poskytovateli tohoto řešení u nás, se díky této unikátní službě dostaly do finále prestižní mezinárodní soutěže Contactless & Mobile Awards v kategorii Eco System.
Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných abezpečných platbách, připravila ve spolupráci s bankou ČSOB, její obchodní značkou Era a společnostmi DELIKOMAT aIngenico nové, zatím jedinečné využití bezkontaktní služby PayPass™. Začíná tak éra bezkontaktního placení v nápojových a výdejních automatech společnostiDELIKOMAT, na veřejnosti známých i pod obchodní značkou cafe+co.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...