Ovlivnit letošní výsledek podnikatelské soutěže Era Živnostník roku 2011 může každý prostřednictvím mobilního telefonu. Svého favorita může podpořit zasláním SMS zprávy ve tvaru ZIV mezera a kód soutěžícího (1 – 14) na telefonní číslo 900 11 04. Cena jedné SMS je 4 Kč včetně DPH. Mezi kandidáty na titul Živnostníka roku se objevují dva umělečtí kováři, designový tesař, provozovatel video-mappingu, vydavatelka regionálních novin, provozovatelka Vánočního domu s celoročním provozem a další. Profily živnostníků včetně jejich hlasovacích kódů najdete na webových stránkách soutěže www.zivnostnikroku.cz.
Slavnostní vyhlášení výsledků podnikatelských soutěží Vodafone Firmy roku 2011 a Era Živnostník roku se uskuteční 7. prosince v Praze. Kromě hlavních cen se dále bojuje o tituly Era Účetní roku 2011, Odpovědná firma roku 2011 a Web roku 2011. V rámci podnikatelských soutěží se každoročně vyhlašuje také anketa Absurdita roku. Tipy na nejnesmyslnější požadavky úřadů lze posílat do konce října prostřednictvím webové aplikace na www.firmaroku.cz.
PROFILY FINALISTŮ SOUTĚŽE ERA ŽIVNOSTNÍK ROKU 2011
Finalista č. 1
JAN BERAN
umělecký kovář
HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
tvar SMS: ZIV 1
Bez ohně a vody by to nešlo
Jan Beran je umělecký kovář a zámečník. Jeho kovářské středisko používá tradiční postupy ručního zpracování železa v ohni, zámečnická dílna naopak moderní metody práce s kovovým materiálem. „V roce 1990 jsme s rodiči požádali o navrácení majetku, který můj dědeček musel po komunistickém převratu vložit do Družstva kovářů. Přebírali jsme dílny v zuboženém technickém stavu," postěžoval si podnikatel, jehož hlavní motivací bylo navázat na rodinnou tradici zahájenou již v roce 1897.
Umělecký kovář se stále drží tradičních postupů. „Voda a oheň jsou stále alfou a omegou kovářského řemesla. Je pravda, že se dají využívat moderní postupy, například řezání vodním paprskem nebo buchary a lisovače, které eliminují fyzickou námahu. Ruční práce je ale ruční práce," popisuje Jan Beran svou techniku zpracování kovu.
Každodenním chlebem pražského kováře je výroba bran a plotů, klepadel, klik, venkovního osvětlení apod. Jeho díla nejsou k vidění pouze v České republice, v současné době pracuje například na výrobcích pro bavorský lovecký zámeček. „Snažím se expandovat do Německa, Holandska, ale i do zemí bývalého Sovětského svazu," vypočítává šíři svého záběru.
V nejbližší době chce Jan Beran začít prodávat kované postele vyšší a luxusní řady, jejichž cena by se měla pohybovat až kolem 80 000 Kč. „Opravdu nechápu, jak může nějaký obchodní dům prodávat kovové postele za 3 000 Kč. Za to nelze nakoupit ani materiál," pozastavuje se nad cenou levných postelí vítězný živnostník.
Finalista č. 2
DAVID BOROVKA
provoz videomappingu a organizace eventů
JIHOČESKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 2
Dokážeme před zraky diváků „zbořit" kostel
David Borovka poskytuje komplexní servis při eventech, svatbách, firemních akcích, maturitních plesech apod. V současnosti se zaměřuje také na provoz tzv. videomappingu. Což je promítání 3D audiovizuálních animací vysoce výkonnými videoprojektory na reálné objekty, nejčastěji na venkovní fasády (historických) budov. „Disponujeme vlastní technologií, technikou a máme nejvíce referencí z tohoto oboru v ČR. Do konce roku máme smluveno několik projektů," uvedl o své specializaci.
Vítězný živnostník Jihočeského kraje se snaží s tímto projektem prosadit i v sousedních zemích. „Chtěli bychom expandovat do Rakouska, ale každý projekt je technicky i finančně velmi náročný. Na jedné zakázce pracují několik týdnů 3 až 4 lidé," popisuje podnikatel. Inspirovat se nechal ve světě, kde je videomapping vcelku známý. Pro kvalitní zpracování je nutné si budovu nejprve vyfotit, pak vytvořit její 3D model a následně sladit požadavky zákazníka s možnostmi techniky.
Kromě videomappingu považuje David Borovka za největší úspěch své dosavadní kariéry projekt Maturák roku. Soutěž, která hodnotí nejlepší maturitní ples Jihočeského kraje, je mezi studenty velmi populární. „Jde o oboustranně prospěšnou spolupráci. Studenti si objednají naše služby na maturitní ples, čímž zvyšují svoje šance na vítězství v soutěži. My jim zase můžeme nabídnout například zajímavé ceny do tomboly, které získáme od našich dodavatelů," pochvaluje si podnikatel.
Finalista č. 3
JIŘÍ SKŘIVÁNEK
umělecký kovář
JIHOMORAVSKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 3
Umělecký kovář by měl umět experimentovat
Jiří Skřivánek svou živnost založil před více než deseti lety s kolegou a společně ji dovedli až k ocenění v loňské soutěži Živnostník roku. Poté se rozešli a pan Skřivánek musel tak trochu začínat znovu. „Neměl jsem ihned peníze na nákup nových strojů, a tak jsem byl nucen vzít si půjčku. Bylo to těžké období, protože v té době jsme měli rozdělané tři zakázky, u kterých nás tlačily termíny," popsal své trable podnikatel. Přes den tedy dělal na zakázkách a o víkendech a večerech vybavoval dílnu, aby ji uvedl do původního stavu.
V dnešní době je dílna vítězného živnostníka Jihomoravského kraje vybavena moderními stroji. Rozšiřovat výrobu však nemůže nijak výrazně. „Mohu si dovolit pouze pár pomocníků. Při rozšíření výroby bych nemohl zákazníkovi zaručit stejnou preciznost zpracování zakázky," vysvětluje Skřivánek. Základem dobře provedené práce je podle něj kvalita výrobků a originalita. Své grafické návrhy považuje za osobní know-how, které ho odlišuje od podle jeho slov neinovativní konkurence.
Kromě umístění v soutěži Era Živnostník roku 2011 považuje Jiří Skřivánek za svůj největší úspěch zvládnutí situace, která nastala po odchodu jeho kolegy. „Dokázal jsem sám sobě, že pevnou vůlí a silou myšlenky se dají plnit sny," pochvaluje si umělecký kovář. V dnešní době se cítí svobodnější, nebojí se více experimentovat a dokonce si vytvořil nové logo a webové stránky. „Změna mi určitě prospěla," dodává.
Finalista č. 4
JIŘINA REGIETOVÁ
provozovatelka Vánočního domu
KARLOVARSKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 4
Atmosféra Vánoc panuje na zámku Doubí po celý rok
Jiřina Regietová začala podnikat společně s manželem před dvaceti lety v oboru výzdoby interiérů, aranžování umělých květin, prodeje bytových doplňků a pořádání velikonočních a vánočních prodejních výstav. „Postupně jsem si uvědomila, že lidé si čas Vánoc pro jejich klid a pohodu rádi připomenou i během roku, a tak jsem se rozhodla pořádat výstavy vánočního zboží," popisuje podnikatelka. Ovšem místo, kde působila, se po chvilce ukázalo jako prostorově nedostatečné. Přesunula se proto na zámeček Doubí, kde si otevřela Vánoční dům.
Ve Vánočním domě je k vidění vše, co se týká svátků oslavujících narození Ježíška: ručně malované ozdoby, vánoční stromy, osvětlení apod. Veškeré zboží je navíc prodejné. Od konkurence se Jiřina Regietová liší zejména tím, že dekoruje sama. „Instalujeme sami osvětlení, vyrábíme svícny, adventní věnce a také si necháváme dělat některé ozdoby na zakázku. Nakreslíme si návrh a výrobce nám je vyrobí," vysvětluje podnikatelka.
Zámeček v Doubí není jen prodejnou vánočního zboží. V suterénu Vánočního domu vybudovala Jiřina Regietová místnost, kde se snaží zejména dětem přiblížit tradiční české vánoce z dob našich babiček. „Najdete zde poučné popisky, v nichž dětem vysvětlujeme, proč se například krájí jablíčko a lije olovo. Aby si připomněly, že Vánoce jsou tradice a není to jen spousta nazdobených stromů a vánoční světla," vysvětluje vítězná živnostnice Karlovarského kraje.
Finalista č. 5
JOSEF JEŽEK
výrobce stříkací techniky
KRAJ VYSOČINA
tvar SMS: ZIV 5
Receptem na spokojené podnikání je zapálení pro to, co vás živí
Josef Ježek podniká od roku 1992. Jeho největším úspěchem je vytvoření ryze české stříkací techniky, která je schopná konkurovat výrobkům z celého světa a často je předčí svou jednoduchostí, spolehlivostí i nízkou cenou. Kromě samotného zakázkového vývoje nabízí nejlepší živnostník Vysočiny i servis a poradenství, kdy se snaží potenciálním zákazníkům doporučit co nejvhodnější výrobek pro jejich potřeby.
Provádí zaškolení obsluhy, a to buď přímo u zákazníka nebo ve zkušebním pracovišti. „Mám k dispozici speciální technologickou zkušebnu, ve které je možné simulovat podmínky zákazníkova provozu. Standardní navržená nebo nově vyvinutá technologie se prověří a doladí dříve, než je nasazena do chodu. Dochází tak k posílení šance na plnou zákazníkovu spokojenost."
Hlavním mottem pracovitého živnostníka, kterého se drží už dvacet let, je „práce hrou". Svůj byznys zakládá na dobrých obchodních vztazích, na kvalitním zpracování a snaze dělat maximum. „Podnikání pro mě není jen vidinou finančního zisku, ale zejména závazkem vydat ze sebe při konstrukci každého výrobku to nejlepší," dodává podnikatel.
Jakmile se dostane do výrobny, vrtá, montuje, piluje, soustruží, vymýšlí nové výrobky a píše patenty. Občas si manuální práci zpříjemní publikací článku v odborném časopise či pobytem na akademické půdě, kde přednáší studentům technických fakult.
Finalista č. 6
PAVEL KLIMEŠ
majitel informačního střediska Veselý výlet
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 6
Do Krkonoš za novými turistickými cíli
Rodinný podnik manželů Klimešových s příznačným názvem Veselý výlet spadá do oblasti cestovního ruchu a zaměřuje se na východní Krkonoše. K jeho založení je motivovalo to, že chtěli lidem ukázat krásy místní krajiny. Manželé už od roku 1992 vydávají noviny, které vycházejí každého půl roku v nákladu 55 tisíc výtisků ve třech jazycích.
Kromě vydávání novin, provozování informačního střediska v Peci pod Sněžkou a Temném Dole a nabídky ubytovacích prostor pracuje Pavel Klimeš na obnově památek. Při opravách používá zvláštní technologii fresky a ve spolupráci s dobrým výtvarníkem uplatní kvalitní řemeslo. V současné době dokončuje s bratrem projekt Muzeum Vápenka – Příběh Albeřic a Lysečin.
„Zveme lidi do míst, která nejsou moc známá, připravujeme jim zajímavé příběhy a vytváříme nové turistické cíle," dodává živnostník. Mezi zajímavosti, které Veselý výlet nabízí, patří zapůjčení klíčů od letního hrádku Aichelburg, který Pavel Klimeš se svou stavební firmou opravil. Zájemci si tak mohou památku sami odemknout.
Vítězný živnostník Královéhradeckého kraje doufá, že mu ocenění pomůže zviditelnit práci lidí žijících v Krkonoších. „Těším se, že budeme moct prezentovat naši činnosti, že se o nás bude psát a bude nás vidět. Bydlíme v lese v Temném dole až u hranic republiky a jsme rádi, když si nás také někdy někdo všimne a ocení naši práci," říká Pavel Klimeš.
Finalista č. 7
JIŘÍ ŠTÁGL
majitel ekosadu
LIBERECKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 7
Ekologický sad je pro mne splněným snem
Jiří Štágl je majitelem ovocné ekofarmy. Ekologické zemědělství považuje za trvale udržitelný způsob hospodaření, které prospívá producentům, odběratelům i krajině. Sad dává celé živnostníkově rodině přiměřenou obživu a zákazníkům zajišťuje nezávadné kvalitní potraviny. Motivací k vysázení tisíce stromů na pozemku o deseti hektarech byla Jiřímu Štáglovi touha a jistý idealismus. Jako jeden z mála si uvědomil opravdový význam slova ekologie a začal splácet svůj „dluh přírodě".
V ekosadu pěstuje ovocné stromy všeho druhu, mimo jiné jabloně, hrušně, třešně a slivoně. „Nepěstujeme však jen ovoce, vyrábíme také med, vosk a jsme výukovou včelnicí," vypočítává Jiří Štágl. Výrobky jsou k prodeji buď přímo na farmě nebo v nedaleké České Lípě. Sad spolupracuje s Libereckým krajem, nabízí návštěvy a exkurze pro děti od mateřských po střední školy. Pobyt na farmě je zcela zdarma, navíc děti mohou pracovat přímo se včelami. K dispozici mají ochranné pomůcky a výklad od paní Štáglové, které se podařilo rozšířit loňských šest včelstev na letošních sedmnáct.
Do budoucna plánuje vítězný živnostník na pozemku sadu postavit domov pro seniory. „Velmi se mi líbí mezigenerační soužití, které je v současné době v napětí. Proto bych rád vytvořil místo, kde se budou setkávat děti i senioři, kteří mají občas na stará kolena pocit, že už jsou na světě zbyteční. U nás by mohli například pomáhat v sadu," popisuje své další plány nadšený sadař.
Finalista č. 8
ROBERT VLACH
Podnikatelský poradce
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 8
Nebojte se být Na volné noze
Robert Vlach je podnikatelský poradce a od roku 2005 úspěšně provozuje podnikatelský portál Na volné noze. Cílem projektu, který byl prvním svého druhu v ČR, je podpora nezávislých profesionálů. Komunita, která se zároveň snaží zpopularizovat podnikání, má v dnešní době přes 400 registrovaných členů. Ti na webovém katalogu propagují svou práci a získávají další užitečné informace. „Pomáháme i začínajícím podnikatelům, pořádáme pravidelná školení a různé srazy," poukazuje na výhody portálu jeho zakladatel.
Podle vítězného živnostníka Moravskoslezského kraje není v České republice žádná reálná konkurence. „Podporu podnikání moc lidí dělat nechce, protože to není až tak lukrativní. Práce hodně spočívá v podpoře dobrých myšlenek, z čehož není přímý zisk," popisuje Vlach. Dodává, že ve světě je podobných projektů bohužel stále málo.
Robert Vlach je přesvědčen, že podnikání je pro společnost velmi prospěšné. „Podnikatelé jsou aktivní lidé, kteří pravděpodobně nikdy nebudou potřebovat žádnou výraznější podporu ze strany státu. Čím více takových lidí u nás bude, tím lépe se nám bude žít," vysvětluje motivaci, která ho vedla k založení živnosti.
Kromě bezproblémového provozu portálu považuje Robert Vlach za svůj největší úspěch nominaci mezi deset finalistů soutěže European Business Awards. Zde stanul po boku firem jako Škoda Auto, Seznam.cz či Linde Gas.
Finalista č. 9
JARMILA VÍTOSLAVSKÁ
ruční výroba hanáckých krojů
OLOMOUCKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 9
Na Hané se kroje šijí stále ručně
Jarmila Vítoslavská vyrábí už 38 let originální hanácké kroje. Snaží se tak uchovat rukodělnou krásu hanácké výšivky. Zabývá se vyšíváním ubrousků, ubrusů, deček i kompletního hanáckého kroje, ať už pro slavnostní, nebo pracovní příležitosti. Zajímavostí podle paní Vítoslavské je, že každá obec na Hané má svá specifika, která se na kroji projevují. „Jde o jinou barvu a střih mašle, vzory ve výšivce, střih a délku rukávu apod.," vysvětluje živnostnice, která kroje nejen vyrábí, ale následně se stará o jejich údržbu. „Pro jeden soubor jsem pracovala 32 let jako hospodář, tzn., že jsem kroje opravovala, žehlila a kulmovala."
Dílo vítězné živnostnice Olomouckého kraje není k vidění jen v České republice. Kroje vyváží i do zahraničí, v současné době šije deset krojů pro českou komunitu v USA. Od konkurence se paní Vítoslavská odlišuje zejména zpracováním. Vyučená dámská krejčová zachovává tradiční postupy ruční práce i materiály, veškeré informace získává z odborné literatury a historických knih. Například plátno si vozí z Vídně, protože u nás se podle ní kvalitní plátno nedá sehnat.
Odlišnost od sériové strojové výroby je patrná na první pohled, ale doba ručnímu šití nepřeje. „Toto řemeslo není výdělečné, v dnešní době ho provozuje jen pár nadšených seniorů. Obávám, že tradice brzy zanikne a my nebudeme mít komu předat své celoživotní dílo," popisuje Jarmila Vítoslavská, která si vydělá v průměru 17 Kč na hodinu.
Finalista č. 10
JÁCHYM MIMRA
truhlář
PARDUBICKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 10
Vynikáme zpracováním a kvalitou
Jáchym Mimra se věnuje výrobě netradičního a originálního nábytku s nadčasovým designem. Vyučil se zámečníkem, ale po čase se rozhodl přejít k truhlařině. „S kolegou jsme se chtěli osamostatnit, a tak vznikl nápad začít podnikat v oblasti návrhů a realizace moderních interiérů." Pan Mimra nenabízí pouze realizaci návrhů, ale i odbornou montáž a kompletní servis. Mezi jeho výrobky patří zejména designová schodiště, moderní ložnice a kuchyně. Od konkurence se tesař odlišuje zejména svou originalitou. „Nevyrábíme pouze kusy nábytku, ale většinou zařizujeme celou místnost tak, aby k sobě jednotlivé komponenty ladily," upřesňuje živnostník.
Za největší úspěch považuje podnikatel stálou klientelu a ocenění provedené práce. „Máme od zákazníků velmi pozitivní reakce na dodávané zboží. Troufám si tvrdit, že naší největší devizou je precizní provedení a špičková kvalita," říká Jáchym Mimra. Receptem na vypořádání se s přeplněným trhem designových výrobků je podle živnostníka nutnost přicházet neustále s něčím novým.
Za nejzajímavější kusy výrobků považuje pan Mimra ty, u kterých není na první pohled jasné, jakému účelu slouží. „Vyrábíme většinou nábytek oblých a nepravidelných tvarů. Zákazník nemusí mít jasnou představu, často stojíme s kolegou nejen u zpracování, ale i u nápadu. Proces výroby pak trvá několik týdnů až měsíců, " popisuje podnikatel.
Finalista č. 11
STANISLAV LUSK
výroba a ošetřování sportovních hřišť
PLZEŇSKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 11
Za většinou travnatých hřišť v ČR stojí nový lídr plzeňských živnostníků
Stanislav Lusk vystudoval zemědělskou školu a hned po dokončení studií začal pracovat na Státním statku Křimice, kde „přičichl" k agrochemikáliím. Tři roky po revoluci začal prodávat zemědělské stroje a hnojiva do zemědělských podniků. „Bohužel na tomto poli začalo být časem poněkud těsno. Byl jsem tedy nucen začít podnikat v jiném oboru a vrátil jsem se tak ke svému dávnému snu, kterým byla výstavba trávníků a travnatých hřišť," popisuje podnikatel.
Další kroky pana Luska směřovaly do Anglie, Holandska a Německa, kde se naučil využívat správné technologie a postupy při zakládání nových travnatých ploch. Zahraniční zkušenost byla živnostníkovi bohatou studnou vědomostí, ze které čerpá už 15 let. Pomohla mu i při vývoji nového typu trávníkového hnojiva Expert, kterým se hnojí asi polovina českých sportovních hřišť. „Při výrobě je důležité dbát na složení produktu. Je nutné, aby hnojivo mělo dostatečné množství živin a dalších látek, které tráva vzhledem k ročnímu období potřebuje," prozrazuje vítězný živnostník Plzeňského kraje tajemství svého úspěchu.
Vlastní hnojivo začal vyrábět proto, že na českém trhu nebyla nabídka trávníkových hnojiv dostatečná. „U nás byla běžně k prodeji zemědělská hnojiva, která jsou ale pro údržbu trávy naprosto nevyhovující. Dal jsem dohromady své zkušenosti, znalosti ze školy a s pomocí kolegy chemika jsem vytvořil vlastní recepturu," dodává pan Lusk.
Finalista č. 12
ZDENKA BROŽOVÁ
vydavatelka regionálního týdeníku Periskop
STŘEDOČESKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 12
Nezávislé zpravodajství každý týden
Zdenka Brožová je majitelkou vydavatelství, jehož hlavní činností je tisk a publikace regionálního týdeníku Periskop na Příbramsku. „Před 22 lety jsme s kolegy začali psát noviny, které jsme prvních pár měsíců vydávali zdarma. Až po čase se nám podařilo vzít si první výplatu," vzpomíná na své začátky podnikatelka, jejíž noviny dnes vycházejí v nákladu 12 000 kusů.
Týdeník Periskop není závislý na žádném městě ani politické straně. To umožňuje jeho tvůrcům psát kriticky vůči městským úřadům i politikům. „Vycházíme každý čtvrtek, do pondělí píšeme články, abychom mohli jít v úterý do tisku. Naštěstí máme vlastní tiskárnu, takže jsme svými pány. Ve středu přes noc distribuujeme noviny našim dodavatelům a ve čtvrtek začínáme připravovat další číslo," popisuje Zdenka Brožová celotýdenní práci svého týmu. Tomu podle vlastních slov vděčí za vítězství v krajském kole soutěže.
Kromě novin vydává vítězná živnostnice i poezii. Za mlada přispívala do časopisů, kde vycházely její básničky. Od dětství velmi ráda píše, zejména pro ty nejmenší. „K dětem mám i dnes velmi kladný vztah. Působila jsem jako učitelka v mateřské škole a jeden čas jsme vydávali dětský časopis Šikulka," uvedla Zdenka Brožová, která vydala i svou vlastní sbírku básní.
Za největší problém dnešní doby považuje živnostnice nezájem společnosti o literaturu. Lidem dnes prý chybí rozmanitá slovní zásoba, která se objevuje v knihách. Mladá generace podle Brožové neumí ani pořádně česky. „Teenageři opakují neustále stejné věty, které mezi sebou používají," stýská si.
Finalista č. 13
MARCELA SCHÜRGEROVÁ
majitelka cestovní agentury Veselý školní autobus
ÚSTECKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 13
Veselý školní autobus učí děti české historii
Podnikatelka Marcela Schürgerová se specializuje na školní kolektivy. Nabízí poznávací zájezdy po České republice pro děti mateřských, základních i středních škol. „Jde především o výchovně-vzdělávací programy v rámci návštěv různých historicky a kulturně významných objektů. Pořádám akce například v Praze, které jsou zaměřeny na historii, kulturu nebo techniku," vysvětluje podnikatelka podstatu své práce. Kromě Prahy ale jezdí s dětmi i do jiných koutů České republiky.
Motivací k založení cestovní agentury tohoto typu byly Marcele Schürgerové její vlastní děti. „Všimla jsem si, že děti jezdí v rámci školních výletů jen do zoologické zahrady. Řekla jsem si, že je škoda, že nepoznávají památky a zajímavá místa České republiky," vzpomíná na počátky svého podnikání. V nabídce Veselého školního autobusu je například soutěž Záhadný poklad, kterou pořádá již sedmým rokem. Děj se odehrává v době renesance a děti nakonec přijdou na to, že hledaným pokladem je to nejcennější, co mají – získané vědomosti.
Za svůj největší úspěch považuje nejlepší živnostnice Ústeckého kraje fakt, že funguje již deset let a má samé pozitivní reference. „Založila jsem sice cestovní agenturu, ale rozhodla jsem se jít úplně jiným směrem než většina kolegů z oboru. Díky zaměření na specifickou cílovou skupinu se nemusím bát přímé konkurence," pochvaluje si.
Finalista č. 14
DAVID VLK
provozovatel sítě hudebních zkušeben
ZLÍNSKÝ KRAJ
tvar SMS: ZIV 14
Hudba je pro mě prací i koníčkem
David Vlk přišel jako první v České republice s konceptem vytváření specifických prostor pro hudebníky a kapely. V dnešní době provozuje síť hudebních zkušeben po celé České a Slovenské republice o výměře 1500 m2. Pronajímá tedy přibližně 50 místností, v nichž se na vystoupení připravují například Petr Kolář, Aneta Langerová a další hvězdy českého a slovenského showbyznysu.
„Naše zkušebny však nejsou jen pro vyvolené. Mým snem bylo, aby se v nich mohl realizovat každý, i čtrnáctiletý kluk s kytarou. Proto jsem velmi hrdý na to, že se nám stále daří poskytovat kvalitní služby za nízké ceny," říká podnikatel, jehož zkušebny se dají pronajmout už od 15 Kč za hodinu.
Server zkušebny.com, který David Vlk provozuje, je celosvětově známý. Aniž by si podnikatel platil reklamu, odkaz na jeho stránky se při zadání klíčových slov „hudební zkušebny" objeví ve vyhledávači Google na prvním místě. „Každoroční nárůst klientely od roku 2005 činí 200 %. Patří nám 75 % trhu," poukazuje na úspěch projektu jeho zakladatel.
Od konkurence se nejlepší živnostník Zlínského kraje odlišuje zejména širokou paletou nabízených služeb. Nejen že je hudebníkům k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, ale zároveň jim nabízí možnost nahrávky vlastního CD, přímý přenos zkoušky na internetu či členství v klubu, v jehož rámci kapely získají až 40 % slevu na nabízené zboží a služby.
(tz)