INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zrcadlo Orion s dotykovym senzorem Amirro 2Společnost Amirro, největší český výrobce zrcadel, navýšil v roce 2020 obrat na 183 miliónů korun (ze 178 miliónů v roce 2019) a zisk na 12,2 miliónů Kč (z 10,8 miliónů Kč v roce 2019). To se povedlo i přes určitý pokles v oblasti zakázkové výroby, narostly totiž významně prodeje konečným spotřebitelům, zejména pak internetové prodeje. Společnost Amirro si stále udržuje status rodinné firmy, která má dlouholetou tradici, předkové majitelů se začali věnovat sklářství již v roce 1799.

„Pandemii a s ním spojená omezení, rušení či odkládání zakázek málokdo předvídal. O to více jsme rádi, že jsme se před dvěma lety rozhodli zaměřit více na konečného spotřebitele, budování značky a e-commerce,“ řekla Lucie Hronová, ředitelka a spolumajitelka rodinné společnosti Amirro, a dodala: „To se nám při situaci spojené s covid-19 vyplatilo. Lidé totiž měli více času pro rekonstrukce či vylepšení svých domovů. Prodeje konečným zákazníkům jsme navýšili o 15 %, na vlastním e-shopu jsme pak zaznamenali růst dokonce o 45 %.“

Společnost Amirro se sídlem a hlavní výrobou v Čelákovicích se zabývá opracováním plochého skla, výrobou interiérových zrcadel, skleněných a zrcadlových dílců pro nábytkářský průmysl nebo složitých broušených či fazetových komponentů pro výrobce lustrů. V menším závodě v Uhlířských Janovicích se pak věnuje výrobě malých a přesných výrobků, jako jsou sklíčka do průhledů různých strojů, skla pro dotykové ovladače, skleněné pilníky či kapesní zrcátka. Přestože v obou závodech používají stejné technologie, stejné brousicí nástroje a opracovávají stejné ploché sklo, závody se liší. Zatímco čelákovickou výrobní halou projde denně zhruba 20 tun skla, v janovickém závodě, kde se soustředí na detaily a drobnější produkty, je to okolo 500 kg denně. Amirro zaměstnává okolo 120 lidí, z čehož je přibližně 100 z Čelákovic a okolí. Amirro také neustále investuje do nových technologií výroby a opracování skla, ale i do vývoje produktů. Přesto, že jde o tradiční historické řemeslo, je zde velký přesah do inovací a nejnovějších technologií.

Mezi odběratele firmy patří nábytkářské firmy, výrobci svítidel, koupelnová studia, DIY a nábytkářské řetězce a přes 150 maloobchodních prodejen. Amirro se v posledních letech zaměřuje stále více na vlastní kanály, zejména internetový obchod www.zrcadla.cz. Firma se také více orientuje na vyšší řady výrobků či chytrá zrcadla na úkor levných jednoduchých výrobků. Řadí se také mezi přední exportéry, 80 % produkce exportuje do Německa, Rakouska, Anglie, Dánska, Holandska nebo Finska.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3