INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zrcadlo Orion s dotykovym senzorem Amirro 2Společnost Amirro, největší český výrobce zrcadel, navýšil v roce 2020 obrat na 183 miliónů korun (ze 178 miliónů v roce 2019) a zisk na 12,2 miliónů Kč (z 10,8 miliónů Kč v roce 2019). To se povedlo i přes určitý pokles v oblasti zakázkové výroby, narostly totiž významně prodeje konečným spotřebitelům, zejména pak internetové prodeje. Společnost Amirro si stále udržuje status rodinné firmy, která má dlouholetou tradici, předkové majitelů se začali věnovat sklářství již v roce 1799.

„Pandemii a s ním spojená omezení, rušení či odkládání zakázek málokdo předvídal. O to více jsme rádi, že jsme se před dvěma lety rozhodli zaměřit více na konečného spotřebitele, budování značky a e-commerce,“ řekla Lucie Hronová, ředitelka a spolumajitelka rodinné společnosti Amirro, a dodala: „To se nám při situaci spojené s covid-19 vyplatilo. Lidé totiž měli více času pro rekonstrukce či vylepšení svých domovů. Prodeje konečným zákazníkům jsme navýšili o 15 %, na vlastním e-shopu jsme pak zaznamenali růst dokonce o 45 %.“

Společnost Amirro se sídlem a hlavní výrobou v Čelákovicích se zabývá opracováním plochého skla, výrobou interiérových zrcadel, skleněných a zrcadlových dílců pro nábytkářský průmysl nebo složitých broušených či fazetových komponentů pro výrobce lustrů. V menším závodě v Uhlířských Janovicích se pak věnuje výrobě malých a přesných výrobků, jako jsou sklíčka do průhledů různých strojů, skla pro dotykové ovladače, skleněné pilníky či kapesní zrcátka. Přestože v obou závodech používají stejné technologie, stejné brousicí nástroje a opracovávají stejné ploché sklo, závody se liší. Zatímco čelákovickou výrobní halou projde denně zhruba 20 tun skla, v janovickém závodě, kde se soustředí na detaily a drobnější produkty, je to okolo 500 kg denně. Amirro zaměstnává okolo 120 lidí, z čehož je přibližně 100 z Čelákovic a okolí. Amirro také neustále investuje do nových technologií výroby a opracování skla, ale i do vývoje produktů. Přesto, že jde o tradiční historické řemeslo, je zde velký přesah do inovací a nejnovějších technologií.

Mezi odběratele firmy patří nábytkářské firmy, výrobci svítidel, koupelnová studia, DIY a nábytkářské řetězce a přes 150 maloobchodních prodejen. Amirro se v posledních letech zaměřuje stále více na vlastní kanály, zejména internetový obchod www.zrcadla.cz. Firma se také více orientuje na vyšší řady výrobků či chytrá zrcadla na úkor levných jednoduchých výrobků. Řadí se také mezi přední exportéry, 80 % produkce exportuje do Německa, Rakouska, Anglie, Dánska, Holandska nebo Finska.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3