Nasednout na ještěrku, projíždět uličkami největšího velkoobchodu v Česku a starat se o to, aby v regálech byl vždy dostatek kvalitního zboží za stabilně výhodné ceny. I tak může na první pohled vypadat práce ve velkoobchodu makro ČR.
Nová náborová kampaň „m“, kterou řetězec právě spouští, však uchazečům ukáže, že ve skutečnosti jde o mnohem víc. Přiblíží zásadní hodnoty, ve kterých je makro podle vlastních zaměstnanců výjimečné. Opírat se přitom bude o EVP (Employee Value Proposition) – projekt, který tvorbě nové dlouhodobé komunikace předcházel a přinesl cenná data.
Česká republika patří dlouhodobě k zemím s nejnižší nezaměstnaností v celé Evropské unii. Ke konci letošního října byla s mírou 2,9 % na třetím místě za Polskem (2,8 %) a Maltou (2,5 %). I proto v tuzemsku zaměstnavatelé musí při hledání nových pracovníků zohledňovat řadu lokálních specifik. Platí to také pro velkoobchod makro ČR. Ten sice spadá do skupiny METRO AG, jež se řídí mezinárodními hodnotami, má společný styl náborové komunikace a intenzivně pracuje na budování značky dobrého zaměstnavatele, ale pro Českou republiku bylo při tvorbě strategie nutné vzít v úvahu i to, v čem se tuzemský trh práce od ostatních liší.
„Mnoho konkurenčních firem naší velikosti využívá v oblasti Employer Brandingu globální komunikaci. My jsme se ale rozhodli připravit lokální kampaň založenou na datech a faktech z českého pracovního trhu. Díky tomu je komunikace vysoce autentická a relevantní pro potenciální kandidáty,“ říká Klára Jakubcová, Employer Branding manažerka společnosti makro ČR, která za projektem stojí.
(tz)