Čtyřdenní kongres o novém přístupu ke klinickým výživám se sice konal v Barceloně, ale klientům, kteří se kongresu nemohli zúčastnit, byla nabídnuta unikátní náhrada – online přenos. Satelitnímu symposiu předsedal celosvětově uznávaný odborník v oblasti klinické výživy, Prof. Yu Jianchun z Číny, a svými příspěvky jej doplnili přednášející z Velké Británie a Německa.
„Vzhledem k tomu, jak rychle se medicína vyvíjí kupředu, jsou podobné konference vždy velkým přínosem nejen díky kvalitě přednášek, ale také díky diskuzím. Laická veřejnost si málokdy uvědomuje, jak specifický a nepostradatelný produkt klinická výživa je. Kvalitní enterální nebo parenterální výživa totiž dokáže ovlivnit stav organismu a díky přesnému složení živin podporuje účinnou léčbu," zhodnotil Nutriční den prof. MUDr. Zdeněk Rušavý, PhD., vedoucí lékař oddělení diabetologie a metabolizmus Fakultní nemocnice Plzeň (na snímku). Zajímavým zpestřením Nutričního dne pak byly i ochutnávky koktejlů připravených z produktů pro enterální výživu Nutricomp.
Společnost B. Braun Medical působí v oboru klinické výživy již desítky let. „Specializujeme se jak na parenterální, tak i na enterální výživu. Nyní jsme významně posílili své obchodní aktivity koupí výrobního závodu Nutrichem v Německu a zařadili se tak mezi nejvýznamnější výrobce komplexního portfolia klinické výživy v celosvětovém měřítku," uvedl MUDr. František Vojík ze společnosti B. Braun. „Vedle parenterální výživy, pro kterou vyvíjíme a vyrábíme vlastní produkty, jsme tak posílili i oblast enterální výživy nejen pro pacienty, ale i pro vrcholové sportovce v podobě speciálních doplňků stravy," dodal Vojík.
Akvizice závodu Nutrichem, který zaměstnává 300 lidí, se stala logickým krokem v dlouhodobé strategii společnosti. Přístup k výrobním a výzkumným kapacitám je základem pro další rozvoj klinické výživy v rámci celého koncernu B. Braun.
„Ze strategické perspektivy je třeba na investice do klinické výživy pohlížet ze tří různých úhlů pohledu. Prvním je náš nový závod na výrobu parenterální výživy, druhým je rozvoj portfolia produktů parenterální i enterální výživy a třetím stěžejním bodem je investice do obchodu a marketingu v jednotlivých národních pobočkách společnosti," doplnil Joerg Griesel, Vice President Marketing and Sales – Critical Care koncernu B. Braun.
Více o Skupině B. Braun
Skupinu tvoří B. Braun Medical a B. Braun Avitum, které vznikly jako dceřiné společnosti předního výrobce zdravotnických produktů nadnárodního koncernu B. Braun Melsungen AG. B. Braun Medical dodává bezmála dvě desítky let českému a slovenskému zdravotnictví špičkové zdravotnické materiály, lékařské přístroje, technologie a služby. Sesterská společnost B. Braun Avitum provozuje v České republice i na Slovensku vlastní síť dialyzačních středisek. Skupina B. Braun v České a Slovenské republice zaměstnává 600 lidí a její loňský obrat přesáhl tři miliardy korun.
(tz)