INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
PNejvětší český výrobce sjezdových lyží, snowboardů a běžek, společnost Sporten a.s., reaguje na celosvětový pokles poptávky a snižuje výrobu. Oproti loňským 200 tisícům párů jich letos plánují v Novém Městě na Moravě vyrobit jen 130 tisíc. Devadesát procent produkce míří na export pod značkami velkých světových výrobců a řetězců. U nás jsou výrobky Sporten nejvíce rozšířeny v bílé stopě. Největší oblibu mají, díky nadprůměrné kvalitě a příznivé ceně, u sportovních i rekreačních běžců. Pro letošní rok připravili ve Sportenu nebývalé množství novinek pro všechny kategorie sněhového klouzání. Nové i nezměněné modely se vyrábí technologiemi, které i na své nejdražší lyže používají světoví výrobci. Velký ohlas na prezentacích a výstavách získaly designy povrchů, kterými chce Sporten oslovit zejména ženy a děti. V hodnocení Czech Top 100 obhájila společnost ratingové hodnocení Čekia Stability Award AA a byla opět zařazena mezi sto nejobdivovanějších firem ČR.

„Že bude nižší poptávka po výrobě, jsme věděli již v průběhu zimy. Její pozdní nástup v celé Evropě, následné přívaly sněhu a dlouhotrvající silné mrazy, zapříčinily, že se prodejci nezbavili zásob a ani v půjčovnách lyží, které jsou asi největším odbytištěm, nedošlo k jejich opotřebení," vysvětlil Ján Hudák, generální ředitel Sporten a.s., důvody letošního poklesu objednávek. „Abychom se vyhnuli lavinovému efektu, který může trh spustit, vyrábíme většinu produkce pouze na základě přijatých objednávek. I to je jeden z důvodů, proč se nám daří výrobu lyží nejen udržet, ale postupně se zapisovat mezi vyhledávané producenty pro trhy celého světa," doplnil Ján Hudák výrobní úspěchy. V uplynulých dvou letech byl zisk společnosti těsně nad 30 milióny korun, s loňskými tržbami 260 miliónů korun. Letošní hospodářské výsledky jsou závislé nejen na chování trhu, ale i cenách vstupů – zejména výrobních surovin. S ohledem na požadavek konečné kvality a vlastností výrobků je Sporten musí nakupovat u renomovaných dodavatelů. „Jsou oblasti subdodávek, kde v určité kvalitě konkurence chybí. A pokud my tu kvalitu pro svůj výrobek chceme, pokud chceme mít

nepopiratelné kvalitní suroviny pro výrobu, musíme je zaplatit," uvedl Ján Hudák důvody zdražování výroby i toho, proč bude letošní udržení kladného hospodářského výsledku obtížnější, než kdykoliv předtím.

Sporten a.s. vyrábí v Novém Městě na Moravě sjezdové lyže, snowboardy a běžky pod značkou Sporten a pod značkami velkých světových výrobců a distributorů. Na export jde 90 procent produkce. Mezi největší zákazníky již tradičně patří Alpin, Äsnes – norský specialista pro skialp a backcountry, Decathlon, K2, ONE WAY a Rossignol. Tuzemský trh kromě značky Sporten obohacuje nově kdysi tradiční Artis, kterou v Novém Městě na Moravě vyrábí majitel značky, a již druhým rokem řada naprosto nekonvenčních a špičkových freeride Ymli.

Novinky Sporten respektují požadavky nejen na nekompromisní kvalitu, ale i vlastnosti lyží, jejich možnosti a šíře užití a v neposlední řadě stále se měnící design. Cílem je, aby si každý měl možnost vybrat sportovní nářadí dle svého umu, zkušeností a fyzických možností. Vzhled povrchů lyží, který navrhují kreativci a specialisté na sportovní design ze společnosti LA TAUPE, s.r.o., respektuje současné trendy designu a variabilitu s oblečením a doplňky i požadavek možnosti volby.

Za pozornost stojí běžky Sporten Perun s dřevěným jádrem, špičkovou konstrukcí a na trhu až neobvyklou nosností. Jsou určeny pro jistý, pohodlný a bezpečný pohyb ve stopě. Tyto lyže jsou na trhu také v setu s botami Sporten Pulse (výrobce Botas) a s holemi Sporten Carbon 30 (výrobce Birki). Od spolupráce těchto tří českých výrobců lze očekávat zejména uspokojení potřeb zákazníků po dotaženém designu a kvalitě za nesrovnatelně nižší ceny.

K výrobě má Sporten a.s. instalované všechny technologie, které užívají i nejrenomovanější lyžařské značky. Pro výzkum a změny v konstrukci využívá zkušeností vlastního realizačního týmu i aktivních závodních lyžařů. Od letošního roku spolupracuje Sporten se špičkovým rakouským týmem dálkových běžců Skinfit Racing. Stal se jeho oficiálním dodavatelem testovacích lyží s cílem získávat zpětnou vazbu od top lyžařů a jejich připomínky a náměty realizovat v konstrukci a vlastnostech lyží. Již tradiční je spolupráce s žákovskými a juniorskými týmy ČR.

Českou republiku na nářadí Sporten reprezentují například: na snowboardu David Bakeš, účastník olympijských her ve Vancouveru, spoustou ocení z juniorských i ženských soutěží ověnčená Ester Ledecká, která ve svých sedmnácti letech dokáže na vrcholných soutěžích vítězit na snowboardu i na sjezdovkách, sdruženář Petr Kukal a ve stopách akrobata Aleše Valenty, zlatého ze Salt Lake City (tehdy také Sporten), kráčí Roman Dobřanský.

V dubnu 2012 byl ve Sporten a.s. ukončen projekt "Školení je šance", který byl realizován za podpory EU a ČR. Byla poskytnuta dotace v celkové výši téměř 7 milionů Kč. Hlavním cílem bylo zvýšení adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti společnosti prostřednictvím zvýšení odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců. Během dvou let bylo proškoleno 138 osob. Nejvýznamnějšími oblastmi vzdělání byly například IT a manažerské dovednosti, jazyky, rozvoj osobnosti a organizace, řízení organizace a především téma "štíhlé výroby".

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3