INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Logo_Vesel_zoubkyS cílem pomoci dětem a jejich rodičům v oblasti správné péče o zuby a uvědomělém jednání v rámci prevence vzniku zubního kazu přichází společnost dm drogerie markt v dubnu 2011 s iniciativou Veselé zoubky. „Součástí dm filosofie je příkladné působení ve svém okolí, a proto dm každý rok připravuje a realizuje aktivitu v souladu se společenskou zodpovědností firem, jejímž cílem je v letošním roce pomoci v edukaci školních dětí v oblasti správné péče o zuby. Ač si to většina z nás neuvědomuje, zubní kaz zůstává i v 3. tisíciletí nejrozšířenějším infekčním onemocněním.," uvedla ve své úvodní řeči Mgr. Martina Horká, prokuristka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.

dm aktivita Veselé zoubky je zaměřena na děti 1. a 2. tříd základních škol a jak už její název napovídá, jejím tématem je správná péče o zuby tak, aby dětský úsměv zářil bez jediného kazu. „Naše společnost tak navázala na loňskou úspěšnou aktivitu Sluníčkové děti, která byla zaměřena na edukaci dětí předškolního věku o správném chování při pobytu na slunci," dodala Martina Horká.

Klíčové slovo: Prevence

Prevence v zubním lékařství je velmi důležitý pojem. Právě v dětském věku se utvářejí návyky, které si člověk odnáší do budoucího života a které mohou ovlivnit, ať pozitivně či negativně, jeho zdraví. „Základní školy již dnes obvykle nezajišťují preventivní zubní prohlídky svých žáků, jako to bývalo zvykem v dřívějších dobách, o to důležitější je péče ze strany rodičů, kteří by měli dbát na osvojení správných návyků pro čištění zubů," říká odborný garant celé dm iniciativy, prof. MUDr. Martina Kukletová, CSc. z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Brno a Stomatologické kliniky FN u sv. Anny v Brně.

Spolupráce se základními školami

Každá prodejna dm oslovila ve svém okolí jednu základní školu a nabídla jí účast na aktivitě Veselé zoubky. „Aktivita probíhá u příležitosti oslav otevření dm jubilejní 200. filiálky v České republice, a proto bylo v rámci aktivity Veselé zoubky osloveno právě 200 základních škol,"

přibližuje Mgr. Martina Horká z vedení společnosti dm. „Ředitelé či zástupci oslovených základních škol reagovali na naši iniciativu veskrze pozitivně a rádi se do ní zapojili."

Hurvínek ve filmu

Základní školy zapojené do preventivního programu péče o zuby školních dětí navštíví v dubnu a květnu letošního roku zástupci dm, kteří společně se zástupci škol uvedou krátký edukační film s názvem „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek". Jak sám název napovídá, hlavní roli ve filmu ztvárnila oblíbená loutková postavička Hurvínek, který dětem hravou formou vysvětlí, proč je nutné si zoubky pravidelně důkladně čistit a jaký je správný postup. Také jim přiblíží, jak vypadá ústní dutina i samotný zoubek a jak vzniká zubní kaz.

Loutkový film byl natočen ve spolupráci s Mgr. Helenou Štáchovou přímo v pražském Divadle Spejbla a Hurvínka. Celý zábavně vzdělávací film je ztvárněn tak, aby téma správné péče o zuby bylo pochopitelné pro děti ve věku 6—8 let.

„Záměrem filmu je poskytnout dětem informace o správné péči o zuby nedidaktickou a humornou formou tak, aby je téma zaujalo a řídily se zásadami, které jsou ve filmu prezentovány," uvedla dále Martina Horká. Tematiku správné péče o zuby si děti také prakticky procvičí prostřednictvím připraveného pracovního listu. A v neposlední řadě obdrží každý žák preventivní balíček obsahující poměrně rozsáhlou edukační brožuru, která je určená pro rodiče těchto žáků. „Samozřejmě jsme nezapomněli na produkty zubní hygieny a do balíčku jsme vložili zubní kartáček, zubní pasty vhodné pro tuto věkovou skupinu a přesýpací hodiny, které dětem čištění zubů zatraktivní."

Edukační brožura

Za přispění cenných odborných rad od prof. MUDr. Martiny Kukletové, CSc. vytvořila dm informační brožuru, kterou mohou rodiče využít k vysvětlení pravidel správné péče o chrup. Tato brožura přináší důležité informace o složení a růstu zubů, o zubním kazu nebo roli stravy pro zdravý chrup. Přináší také ucelený přehled o zásadách prevence zubního kazu u dětí a návod, jak pečovat o dětské zoubky přesně podle věku dítěte.

„S prevencí zubního kazu musíme začít již v batolecím období dítěte. Děti učíme čistit zuby a nezvykáme je na sladkosti. Pokud jim je podáváme, měly by být vždy součástí hlavního pokrmu. Velké nebezpečí pro zuby představují také slazené nápoje," vysvětlila prof. MUDr. Martina Kukletová, CSc. Ke stanovení rizika vzniku zubního kazu máme v současné době několik možností. V první řadě je nutno navštívit zubního lékaře, který s námi pohovoří nejen o dítěti, ale i o zubním zdraví matky a sourozenců. „Pro zjištění, zda je dítě náchylné ke vzniku zubního kazu, je možné provést mikrobiální testy na určení množství mikrobů ve slině, kdy jejich vysoký počet ukazuje na skutečné riziko vzniku zubního kazu," dodává prof. Kukletová. „Rovněž je možné stanovit tzv. pufrovací kapacitu sliny, jejíž nízká hodnota potvrzuje vysoké riziko vzniku kazu. Na vysoké riziko vzniku kazu ukazuje však především přítomnost zubního povlaku."

Partneři dm iniciativy Veselé zoubky

Na projektu Veselé zoubky se společností dm drogerie markt dále spolupracovali a výrobky do preventivních balíčků dodali distributoři značek Colgate, Dontodent, Elmex, Lacalut, Listerine, Odol3dent, Oral-B, Orbit, Signal a Vademecum.

Společně jeden pro druhého

Společnými silami můžeme pro děti udělat mnohem více než jeden bez druhého. Pojďme tedy dětem společně ukázat správnou cestu ke zdravým zoubkům.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3