INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

LEO Express vidí v Polsku, podobně jako v České republice, prostor, aby železnice díky kvalitním službám získala miliony nových zákazníků. Na tom chce spolupracovat se stávajícími dopravci a dalšími zainteresovanými institucemi. Dynamický rozvoj osobní železniční dopravy a získání nových zákazníků pro kvalitní služby na železnici je hlavním cílem společností LEO Express a DLA, které se rozhodly prostřednictvím společného konsorcia vstoupit na trh dálkové železniční dopravy v Polsku.

 

„Chceme doplnit nabídku služeb stávajících dopravců a společně s nimi získat pro polskou železnici miliony nových zákazníků, kteří budou namísto osobních automobilů využívat kvalitní dálkové železniční dopravy“, řekl Leoš Novotný, vlastník železničního dopravce LEO Express a dodává: „vidíme potenciál nejméně pěti milionů nových cestujících, kteří mohou v letech 2014 a 2015 přijít na polskou železnici, jestliže se na trhu objeví portfolio nových služeb a také nových dopravců, kteří doplní stávající nabídku.“

 

Například v České republice, která je domovskou zemí společnosti Leo Express se v roce 2012, který byl prvním rokem fungování více dopravců v dálkové dopravě – a to zejména na páteřní trase Praha – Ostrava – vzrostl počet cestujících ve srovnání s rokem 2011 o 4,83 milionů během jednoho roku a výkon železnice – tedy počet osobokilometrů vzrostl o 541 miliónů, což je meziročně o 8,1 % a nejvíce za posledních 18 let. Růst zaznamenali nejen noví dopravci, ale díky růstu kvality služeb zaznamenal nárůst počtu cestujících i výnosů z osobní dopravy také národní dopravce – České dráhy, protějšek PKP InterCity a Przewozu Regionalnych.

 

Nové nabídky služeb v oblasti železniční dopravy znamenají prokazatelně příchod nových cestujících a jsou přínosem pro všechny: pro zákazníky, stát, daňové poplatníky, i pro již fungující dopravce. Příchod nových dopravců má pozitivní dopady především v následujících oblastech:

 

  • Růst kvality a rozsahu služeb – zákazníci mohou využívat takových služeb, jako je internet zdarma, sledování filmů během cesty, poslech hudby, konzumace široké nabídky občerstvení, služby palubního personálu.

  • Vyšší hodnota pro cestujícího – získává více spojení, atraktivnější služby.

  • Větší atraktivita a dostupnost železnice: aktivní marketing a rozšíření prodejních kanálů a míst mimo nádraží – blíž k zákazníkovi (například do běžných obchodů, cestovních kanceláří, provizních prodejců a na další tisícovky míst) – vede k příchodu nových zákazníků na železnici.

  • Úspory pro stát a daňové poplatníky – větší množství dopravců na komerční riziku umožní státu ušetřit na dotacích díky menšímu počtu spojů, které musí objednávat. Na trhu, kde existují dopravci jezdící bez dotací, nemusí stát objednávat dotované spoje.

  • Vyšší zaměstnanost, růst atraktivity povolání na železnici – noví dopravci vytvářejí stovky nových pracovních míst a také zcela nové profese (například stevardi a stevardky), které mají pozitivní dopad na růst image zaměstnání na železnici. Poptávka po některých profesích, jako jsou například strojvedoucí, vede také k růstu platové atraktivity tohoto zaměstnání.

 

Díky těmto změnám se pak železniční doprava v očích zákazníků stává stejně atraktivní a žádaná, jako například služby mobilních operátorů nebo leteckých dopravců.

 

„Chceme společně s ostatními dopravci jít tímto směrem. Není naším cílem vyhrocený konkurenční boj. Deklarujeme zájem na společné práci na získávání nových zákazníků pro kvalitní služby na železnici – a to zejména ve spolupráci s dopravci, jako jsou PKP InterCity či Przewozy Regionalne“, dodává Leoš Novotný. Wanda Zielińska, generální ředitelka společnosti DLA k tomu doplňuje: „Vážíme si zejména pozitivního přístupu ministerstva dopravy a dalších institucí, které jednoznačně ve svých prohlášeních deklarovaly připravenost podpořit rozvoj polské železniční dopravy v tomto směru“.

 

Novému dopravci se již hlásí první zájemci o zaměstnání. Celkem jich plánuje přijmout až 150.

 

Soukromý železniční dopravce Leo Express společně v konsorciu s polským dopravcem DLA již během prvního dne po zveřejnění svých plánů a e-mailové adresy Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dostali desítky životopisů a e-mailů potvrzující zájem o potenciální práci pro nového dopravce.

 

Konsorcium Leo Express a DLA plánuje v Polsku vytvořit více než 150 nových pracovních míst a hodlá zaměstnat odborníky v řadě profesí – od strojvedoucích, přes palubní personál až po zaměstnance prodejní sítě. Dopravce bude všechny zájemce o zaměstnání evidovat a následně, jakmile se přípravy rozeběhnou naplno, pozve uchazeče k osobním pohovorům.

 

Leo Express a DLA vytvořili konsorcium, ve kterém se spojily DLA jako polský dopravce s veškerými oprávněními provozovat osobní železniční dopravu v Polsku a český dopravce Leo Express, který do společného projektu přináší zákaznický produkt a zkušenosti s provozem kvalitní dálkové železniční dopravy z České republiky.

 

Leo Express v současné době provozuje moderní železniční dopravu na dálkové trase Karviná – Ostrava – Olomouc – Praha v České republice. Denně se celkem jedná o 16 spojů, které se těší vysoké průměrné obsazenosti ve výši 72 % a přesnosti vyšší než 90 %. Na svých spojích, které jsou provozovány nejmodernějšími elektrickými jednotkami Flirt vyrobenými v Polsku, poskytuje zákazníkům vysoký standard palubních služeb srovnatelný s leteckou dopravou. Cestující mohou například zdarma využívat palubní internet, sledovat filmy, poslouchat hudbu, či se oddávat maximálnímu servisu v třídách Business nebo Premium – včetně občerstvení zdarma. Zákazníci také ocenili nízké ceny, které například na trase Praha – Ostrava dlouhé cca 350 km začínají již na 238 Kč (cca 40 PLN). O podobné standardy chce doplnit nabídku služeb v dálkové železniční dopravě na polském trhu a v souvislosti s tímto příchodem na polský trh vytvořit více než 150 nových pracovních míst.

 

Investice Leo Express má značnou podporu velvyslance ČR v Polsku

 

Aktivitu Leo Express na polském trhu jako českého investora považuje za klíčovou rovněž Jan Sechter, velvyslanec České republiky ve Varšavě, který k tomu říká:

 

„Bereme odvážné a promyšlené záměry Leo Express na polském trhu s veškerou vážností a jsme připraveni jim poskytnout maximální podporu. Vítáme snahu českých investorů prosadit se na polském trhu a naši systematickou podporu jejich podnikání budeme při každé příležitosti akcentovat směrem k polským partnerům a příslušným úřadům. Otevřenost obou zemí vzájemným investicím je ku prospěchu občanů obou zemí a jsem přesvědčen, že nadstandardní vztahy mezi Polskem a Českou republikou vstup Leo Express na polský trh umožňují.

 

Leo Express prostřednictvím svého polského partnera DLA, podal žádost o přidělení tras na provozování dálkových spojů na linkách Katowice / Krakov – Varšava a Varšava – Poznaň – Štětín. V současné době vede intenzivní jednání s manažerem infrastruktury PLK a dalšími úřady o přidělení kapacity na těchto trasách.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3