INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AXA ČR a SR v souladu s globální korporátní politikou odpovědního investování již neinvestuje do rizikových sektorů, jakými jsou tabákový, zbrojní a uhelný průmysl. Finanční skupina AXA Group přistoupila k realizaci těchto závazků v polovině tohoto roku (tabákový a zbrojní průmysl) a z důvodu obav z nepříznivých klimatických změn zrušila vloni i expozice do uhelného průmyslu. Česká a slovenská AXA již má v tomto ohledu splněno a v současné době již nedisponuje žádnými aktivy v těchto segmentech.

AXA Group v rámci programu odpovědného investování neinvestuje do výrobců zbraní a od loňského roku zrušila investice do uhelného průmyslu. V rámci odprodeje tabákových aktiv AXA Group okamžitě prodá své majetkové podíly v tabákových společnostech, které představují 0,2 miliardy eur (téměř 5,5 miliardy korun). A také okamžitě zastaví všechny nové investice do tabákových dluhopisů, které aktuálně dosahují 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard korun). „Tabák zabíjí šest milionů lidí ročně a celospolečenské náklady jsou vyšší než války a terorismus dohromady. Zdravotní problémy způsobené tabákovými výrobky jsou také nákladnější než problémy související s alkoholem nebo obezitou. Toto rozhodnutí nás sice bude něco stát, ale lidské ztráty způsobené kouřením jsou obrovské. Proto nemůžeme nadále financovat jednu z největších hrozeb pro veřejné zdraví,“ dodává k tomu Thomas Buberl, náměstek generální ředitele a od září nový generální ředitel společnosti AXA Group.

AXA v České republice a na Slovensku

AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti, životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), investiční společnosti, na Slovensku pak ještě
přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Má více než 1,3 milionu aktivních klientů, 520 zaměstnanců a více než 110 miliard korun aktiv pod správou.

AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2015 činil 14,8 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 250 tisíc. 

AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (nemovitosti, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Velmi žádaný produkt ATO GO, společně s novým produktem HOME IN, zaměřeným na pojištění domácnosti a nemovitostí, významně přispěly k celkovému meziročnímu růstu pojistného o 12 %. Zlepšení technického výsledku jakožto výsledek důkladné segmentace se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se zlepšil ve srovnání s rokem 2014 o 115 milionů korun. AXA pojišťovna poprvé od svého založení dosáhla zisku.

AXA penzijní společnost potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,3 % je pátá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 6 % na 38,8 miliardy korun. Má více než 375 tis. klientů (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejích priorit, registruje v případě 25 % smluv). Navzdory vysoké volatilitě na finančních trzích dosáhl transformovaný fond v roce 2015 velmi dobrých výsledků, což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 407 milionů Kč (výkonnost 1,08 %). Po transformaci se AXA penzijní společnost a. s. zaměřila na růst efektivity, vedoucí v roce 2015 k zisku 5 milionů Kč.

AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2015 měla více než 130 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 5 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 10 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1 100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3