Nárůst obsazenosti pokojů na 67,6 %, růst RevPARU, tedy ziskovosti na pokoj o 10,2 % (ve srovnání se stejným obdobím roku 2015), vyšší cena za pokoj ARR o 6,9 %, ale také 6 nově otevřených hotelů, či o 8,2 % vyšší příjmy – to jsou velmi pozitivní výsledky hotelové skupiny Orbis za 1. pololetí roku 2016. Hotelová skupina Orbis provozuje hotely AccorHotels ve východní Evropě.
„Na vynikající výsledky roku 2015 navazuje naše skupina skvělými výsledky i v prvním pololetí roku 2016. Růst RevPARu je dokonce dvouciferný o 10,2 % v porovnání s 1. pololetím roku 2015, díky růstu provozních ukazatelů (+1,9 pb a
+ 6,9 ARR) v regionu východní Evropy. Rekordní byl také nárůst tržeb – 8,2 % do výše 146,1 milionů EUR a provozní EBITDA dosahuje 37,5 milionů EUR s nárůstem +14,8 % oproti stejnému období loňského roku. Jsem hrdý na Orbis týmy, které účinně
a efektivně uvádějí podnikové strategie do praxe a pomáhají tak skupině k úspěchu,“ řekl Gilles Clavie, prezident a CEO společnosti Orbis.
Finanční a provozní výsledky
Vstup na nové trhy v lednu 2015 přinesl skupině nové možnosti k dalšímu zvyšování hodnoty společnosti pro akcionáře. V 1. pololetí roku 2016 došlo k odkupu dvou pronajatých hotelů v Budapešti a vedení společnosti nevylučuje další transakce tohoto typu. Skupina Orbis posílila svou vedoucí pozici na trhu otevřením šesti nových hotelů na bázi franšízy, kterými získala bezmála 650 nových pokojů. Pokud bude vývoj takto pokračovat, v průběhu následujících dvou let by mohlo dojít k otevření dalších 23 hotelů.
„Jsem velmi spokojen při pohledu na první polovinu roku 2016 skupiny Orbis. Náš optimismus se již odráží v naší prognóze na rok 2016 – provozní EBITDA by mohla dosáhnout 82,2 – 84,5 milionů EUR. Při pohledu do budoucna vidíme další ambiciózní cíle, jak co se týče rozvoje hotelové sítě, tak i efektivity skupiny. Mám velká očekávání, s cílem posílit naši vedoucí pozici v tomto regionu,“ shrnul Gilles Clavie.
Finanční a provozní výsledky
Orbis Hotel Group |
1 H 2016 like-for-like |
1 H 2015 like-for-like |
change |
||
Operating |
|
|
|
||
Occupancy rate % |
67,6% |
65,7% |
1.9 p.p. |
||
Average Room Rate without VAT in EUR |
52,7 |
49,3 |
6,9% |
||
Revenue per Available Room in EUR |
35,6 |
32,3 |
10,2% |
||
Financial – in million EUR |
|
|
|
||
Revenue |
146,1 |
135,1 |
8,2% |
||
EBITDAR |
48,7 |
44,1 |
10,4% |
||
EBITDA operating |
37,5 |
32,7 |
14,8% |
||
Income before tax |
19,4 |
15,6 |
24,1% |
||
****
AccorHotels, je skupina, kterou spojuje společná vášeň pro pohostinství a slib/přání, aby se všichni cítili vítáni – Feel Welcome. Více než 180.000 žen a mužů ve 3.800 hotelích AccorHotels pečuje o tisíce hostů v 92 zemích.
AccorHotels je přední světový provozovatel hotelu a nabízí svým zákazníkům, partnerům a zaměstnancům:
- dvojí odbornost provozovatele hotelu a franšízora značky (HotelServices) a majitele hotelů a investora (HotelInvest) s cílem zajistit trvalý růst a harmonický rozvoj
- Velké portfolio mezinárodně renomovaných značek pokrývajících celé spektrum - luxusní se značkami (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure a The Sebel), střední třídy (Novotel, Suite Novotel, Mercure , Mama Shelter a Adagio) a ekonomickými hotely (ibis, ibis Styles, ibis Budget, adagio access a hotely F1)
- Silný věrnostní program Le Club AccorHotels
- téměř polovinu století závazků k solidaritě s programem PLANET 21.
Akcie Accor SA jsou kótovány na burze Euronext v Paříži (ISIN kód : FR0000120404) a obchodované v USA na OTC trhu (kód : ACRFY)
www.accor.com www.accorhotels.com