INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost SONNENTOR s.r.o., tradiční výrobce biočajů, biokoření a dalších bioproduktů se sídlem v jihomoravských Čejkovicích, oznámila hospodářské výsledky za účetní rok 2010/11, ve kterém obrat firmy dosáhl výše 136 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst ve výši 19 %. Celkové investice činily v uplynulém období 4 mil. Kč, přičemž investováno bylo převážně do modernizace strojů a zařízení. V dalších 2 letech plánuje SONNENTOR investice ve výši 35 mil. Kč, především přístavbu ke skladovému objektu Mlaty, kde bude po dokončení přesunuta veškerá administrativa. Dále budou pořízeny další stroje na balení porcovaných čajů do dvoukomorových sáčků. Nákupem stroje se výrazně zvýší výrobní kapacita a díky tomu bude možné lépe pokrýt potřeby trhu a posílit tak konkurenceschopnost firmy.

Čejkovický SONNENTOR dnes zaměstnává celkově již 72 zaměstnanců a kolem 20 % produkce je určeno pro místní a východní trh, který zahrnuje i Slovensko, Polsko, Maďarsko a Pobaltské republiky. Firma zaměstnává převážně obyvatele z regionu, z okresu Hodonín, kteří si práce v blízkosti bydliště velmi váží. SONNENTOR dokázal v průběhu let vytvořit nová pracovní místa v oblasti zatížené poměrně vysokou nezaměstnaností.

"Tajemství našeho pokračujícího úspěchu i v hospodářskou krizí ovlivněných posledních dvou letech je docela prosté. Známe potřeby našich zákazníků. Čerstvé, vysoce kvalitní suroviny, šetrné zpracování, vývoj nových produktů a důslednost při uvádění na trh jsou faktory, které zůstávají pevně zakořeněny v našem každodenním snažení. Jsou také hlavními faktory našeho růstu i v hospodářském roce 2010/11. Značka SONNENTOR je nejznámější značkou v oblasti BIO v německy mluvících zemích a stává se stále známější i v České republice," řekl Josef Dvořáček, ředitel SONNENTOR Česká republika.

V rakouském Sprögnitz, sídle firmy SONNENTOR, pracuje dnes přes 145 stálých zaměstnanců. Firma dosáhla v účetním roce 2010/11 obratu 23,3 mil. eur, což je více než trojnásobek obratu dosaženého před šesti lety. Část z celkového obratu, a sice 13,75 %, bylo znovu investováno. Od roku 2010 do roku 2012 jsou v plánu investice ve výši 6 mil. eur do rozšíření a výstavby budov, výzkumných projektů a počítačové infrastruktury. V hospodářském roce 2010/11 bylo investováno 3,2 mil. eur a v roce 2011/2012 bude následovat dalších 2,8 mil. eur.

Stálost, regionální vývoj & bio – filozofie

Od začátku je hlavní ideou SONNENTORu hluboká, dlouhodobá a oboustranně výhodná spolupráce zpracovatelské společnosti spolu s biofarmáři. Základním motivem je zpracování a výroba produktů z kontrolovaného ekologického zemědělství - jakožto jediná možná alternativa průmyslovému velkozemědělství se všemi jeho problémy, jako jsou nadprodukce, potravinové skandály, znečištění biosféry a genové manipulace. Úrodná půda, pečlivá práce a mnohaleté zkušenosti spolu utvářejí dílo, jehož výsledkem jsou byliny bez reziduí agrochemikálií nebo geneticky modifikovaných organismů. Pouze z takových surovin vznikají šetrným zpracováním čaje, koření a bylinné směsi, které plně odpovídají nejen ekologickým standardům, ale i přísným podnikovým požadavkům na kvalitu. „Hlavním garantem kvality při výrobě čajů a koření je samotné jejich pěstování v ekologických rodinných zemědělských farmách. Vždy je znám přesný původ surovin, ze kterých je sestaven každý z produktů," říká Tomáš Mitáček, spolumajitel SONNENTOR Česká republika.

Od počátku sází SONNENTOR na nefalšované a zcela přírodní suroviny z regionu. Přes 22 českých a 150 rakouských biopěstitelů zásobuje firmu vysoce kvalitními biosurovinami. Pěstitelská plocha v České republice činí zhruba 35 ha. Většina bylin a koření, které je možné pěstovat v našem klimatickém pásmu, pochází z Rakouska a z České republiky. V nových pěstitelských projektech v Rumunsku a Albánii SONNENTOR pokračuje se svou filozofií stálosti a regionálního rozvoje.

Ochrana životního prostředí

Společnost SONNENTOR je ekologickým podnikem, který se od počátku své činnosti snaží o neustálá zlepšovací opatření v oblasti životního prostředí. Mnoho důvodů hovoří pro ekologické zemědělství, které je šetrnější k životnímu prostředí. Spotřeba nepřímých energií na hektar je výrazně nižší než u konvenčního zemědělství. V ekologickém zemědělství také nejsou používána žádná lehce rozpustná minerální hnojiva. Pěstováním biobylin a biokoření na ploše 900 ha v tuzemsku i zahraničí ušetří SONNENTOR životnímu prostředí dávku několika stovek tun chemických hnojiv a více než 6 tun chemických postřiků.

SONNENTOR balí své produkty do biologicky odbouratelných folií. Obalová fólie, která produktu napomáhá uchovat jeho přírodní aroma, je vyrobena z biologicky odbouratelné celulózy nebo recyklovatelných materiálů. S ohledem na množství obalového materiálu, které je každoročně zpracováváno, je přechod na nové fólie významným přispěním k ochraně klimatu. V minulém roce bylo zpracováno více než 1,3 mil. běžných metrů této obalové fólie.

Nové prodejní cesty – franšízové prodejny SONNENTOR

Otevřením SONNENTOR obchodu v rakouském St. Pöltenu v roce 2008 v systému franšízového prodeje se odstartovalo další budování nového prodejního řetězce. V následujícím roce vznikly další obchůdky v rakouských městech Krems, Salzburg, Linz, Wien, Wiener Neustadt a naposledy v Mnichově v Německu. V loňském roce získala společnost také několik významných ocenění. Po vyhlášení první ceny v projektu o nejlepší franšízový projekt roku 2010 v Rakousku byl SONNENTOR vyhlášen nejúspěšnější rakouskou firmou v soutěži Austria´s Leading Companies, kterou zaštiťuje prestižní auditorská společnost PWC. Poptávka po partnerech pro franšízový obchod běží opravdu naplno, a to i v České republice.

"V červnu 2010 jsme otevřeli první české SONNENTOR specializované oddělení (SHOP in SHOP koncept) v prodejně biopotravin a zdravé výživy Country Life v Praze v Dejvicích. Produkty jsou zde prezentovány v originálních selských skříních, které jsou symbolem původu, tradice a lásky k ruční práci. Výhodou specializovaného oddělení je zastoupení širokého sortimentu produktů SONNENTOR, odborné poradenství prodávajícího personálu, jeho přívětivost i ochota poradit. A právě v tom spočívá rozdíl ve srovnání s anonymním prodejem zboží v supermarketech. V současné době je otevřeno celkem šest specializovaných oddělení v České republice a na Moravě a jedno v Trnavě na Slovensku. S našimi tradičními selskými skříněmi plnými čajů a koření se můžete setkat v další prodejně Country Life v Praze v Melantrichově ulici, ve Zdravíčku v Hradci Králové, v pardubickém Naturálku, v českobudějovické Slunečnici a v Brně v prodejně Zdravý život na Lidické. Věřím, že je jen otázkou času, kdy se prvního franšízového SONNENTOR obchodu dočkáme i v České republice," dodal Josef Dvořáček, ředitel SONNENTOR Česká republika.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3