INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Malí i střední podnikatelé stále častěji nabízejí a poptávají služby prostřednictvím on-line poptávkových serverů. Vyplývá to z průzkumu, který v srpnu provedla společnost B2M, která v Čechách provozuje poptávkový server ePoptávka.cz. V České republice bylo od začátku roku na ePoptávka.cz zadáno téměř 80 000 poptávek v celkové hodnotě vyšší než 15 milionů Kč. To je více než dvojnásobek ve srovnání s dalšími zeměmi střední a východní Evropy, jakými jsou Slovensko, Polsko a Maďarsko. Podnikatelé díky on-line poptávkám ušetří peníze za reklamu a pro zadavatele je tak snazší vybrat si tu nejlepší nabídku.

V porovnání s minulým rokem, letos čeští spotřebitelé zadali o téměř 2 000 poptávek více než loni. Stejný trend je i v ostatních porovnávaných zemích, kde poptávkové servery fungují. „Česká republika s přehledem vede v počtu uveřejněných poptávek, server ePoptávka.cz využívají jak drobní řemeslníci, tak i firmy nabízející například přepravu materiálu. Pro zadavatele má internetový minitendr tu výhodu, že může velmi snadno porovnat nabídky více dodavatelů najednou a vybrat si toho nejlepšího," řekl Otto Kočí, produktový manažer společnosti B2M, která provozuje poptávkové servery v zemích střední a východní Evropy.

V sousedním Slovensku se tamní podnikatelé podělili o téměř 40 000 poptávek. To je ve srovnání s Českem zhruba o polovinu méně, ale i tak je to nárůst oproti předchozímu roku. On-line minitendry získávají na popularitě i v Polsku. V letošním roce jich tam proběhlo skoro 10 000. Celkový objem poptávek na polském trhu činí téměř 500 milionů zlotých. Vzrůstající trend v on-line poptávkách ukázal průzkum i v Maďarsku. Od začátku roku tam objem poptávek vzrostl zhruba o 25 %. Celkem tak podnikatelé získali zakázky za téměř 4 miliardy forintů.

Mimo jiné průzkum ukázal, že napříč všemi zeměmi jsou v on-line poptávkách nejvíce populární služby ve stavebnictví a stavební materiál. Na Slovensku je také často poptávána vnitrostátní doprava. V Polsku hned po stavebninách vede potravinářský průmysl. A v Maďarsku se nejvíce na internet přesouvají podnikatelé v oblasti zemědělské výroby.

Princip online poptávkových systémů

Po zadání konkrétní poptávky do systému, je poptávka zkontrolována našimi operátory a rozeslána registrovaným dodavatelům dle poptávané oblasti. Ke každé zadané poptávce jsou přiřazeny relevantní nabídky dodavatelů. Pak už je jen na zákazníkovi, jakou z nich si vybere. Zákazníci tak velmi rychle a pohodlně mohou sehnat přesně ty produkty, které hledali. Ušetří tak svůj čas i peníze.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3