„MAKRO Mistrovství ČR ve filetování lososů přesně zapadá do naší strategie podpory profesionální gastronomie. Každý rok zaznamenáváme meziroční nárůst ve spotřebě ryb o20 % , z čehož máme velikou radost. Právě ryby totiž byly od našeho vstupu na trh sortimentem, který jsme chtěli na českém trhu podpořit a rozšířit. Velmi si vážíme v této oblasti podpory AKC ČR, která je naším partnerem," dodal Axel Hluchy, generální ředitel MAKRO Cash & Carry ČR.
Staroměstské náměstí ožije již v deset hodin dopoledne oslavami 5. ročníku Mezinárodního dne kuchařů, který pořádá Asociace kuchařů a cukrářů. Celý den budou probíhat gastro ochutnávky, hudební produkce a řada soutěží, například rekord v počtu přítomných osob v kuchařském oblečení či v pečení vlastního dortu.
Výtěžek z akce bude věnován na charitativní účely, dětem z dětských domovů, resp. Nadačnímu fondu manželů Livie a Václava Klausových na projekt Startovné do života.
Na místě bude MAKRO prodávat lososa připraveného v páře s kaviárem a se sépiovými těstovinami aglio olio za 95 Kč (recept najdete v příloze). Samozřejmě nebude chybět káva Rioba. Ani zbytky z lososa nepřijdou vniveč, na pódiu si je převezme zástupce ZOO pro ledního medvěda.
Výkony soutěžících při filetování lososů bude hodnotit čtyřčlenná porota ve složení:
Tormod Viken Johann Essen (Norge)
Robert Griga (Marine Harvest)
Petr Stádník (MAKRO Cash & Carry ČR)
Martin Slezák (AKC)
Profesionálové budou soutěžit o atraktivní ceny:
1. místo – zájezd pro dvě osoby do Norska vč. návštěvy lososí farmy v hodnotě 80 000 Kč pro vítěze a filetovací nůž
2. místo – nákup čerstvých ryb ve velkoobchodních středisku MAKRO v hodnotě 15 000 Kč a filetovací nůž
3. místo - nákup čerstvých ryb ve velkoobchodních středisku MAKRO v hodnotě 10 000 Kč
a filetovací nůž
Všichni účastníci obdrží startovné - kupón na nákup ve velkoobchodním středisku MAKRO v hodnotě 1 500 Kč.
Od objednání produktů k dodání na pult před zákazníka uběhnou v průměru dva dny (nejkratší cesta je u lokálních sladkovodních ryb – trvá 24 hodin, u lososů jsou to dva dny, u exotických ryb až čtyři dny). Více info o lososech najdete v příloze.
Celkový počet ryb a mořských plodů, které se zavážejí na rybí platformu a dále pak prodávají ve velkoobchodech MAKRO, je přibližně 110, z čehož 80 % tvoří mořské ryby, 11 % sladkovodní ryby, 6 % měkkýši a 3 % hlavonožci. Ryby se na platformě v Čakovicích také kuchají, porcují, filetují, vakuují, udí a provozuje se zde vivárium pro živé humry.
Z rybí platformy v Čakovicích je dále zaváženo asi 40 velkoobchodů MAKRO/METRO v pěti evropských zemích (ČR, SR, Maďarsko, Bulharsko a Srbsko).
***
METRO Cash & Carry je zastoupeno 670 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 30 zemích. Společnost, která zaměstnává vice než 100 000 lidí, dosáhla v roce 2010 tržeb 31 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2010 dosáhla skupina Metro tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 290 000 lidí a provozuje přes 2 100 prodejen ve 33 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: Metro/Makro Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.
Pro vice informací, prosím navštivte: www.metrogroup.de.
V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu Drive-In. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami.
Více na www.makro.cz.
(tz)