Výrazně k tomu přispěl jeho maloobchodní segment, kterému obrat meziročně vzrostl o 20 procent na 2,34 miliardy korun. Těžil přitom zejména z otevření dosud největší prodejny celé sítě a také růstu obratu prodejen v menších obcích.
Všechno začalo v roce 2016 se čtyřmi legínami, které Petra Němečková a Petra Bartoňková (Petruccya) původně ušily pro sebe, aby měly motivaci cvičit. V roce 2021 jejich značka Pura Vida nabízí přes 330 druhů zboží od dnes už ikonických legín přes sportovní podprsenky, trička, cyklo dresy, šaty, kabáty, mikiny až po plavky či čepice. S každým rokem firma roste o 100 %, což se nezměnilo ani během koronavirové pandemie. Obrat za loňský rok dosáhl 14 miliónů korun bez DPH. Nakolik tedy současná složitá situace plná omezení ovlivnila chod progresivní české módní značky?
Novela zákona o obchodních korporacích umožnila od 1. 1. 2021 založení akciové společnosti, kterou řídí pouze jeden člověk. Akciová společnost s touto strukturou vnitřního uspořádání, která je označována jako monistická, totiž může nově mít jen správní radu. Ta, pokud to stanovy společnosti výslovně umožní, může být i jednočlenná. A mezi podnikateli je zájem o tento typ společností značný.
Pozorný čtenář si všiml, že Úřad průmyslového vlastnictví na našich stránkách figuruje velmi často. Záměrem je podpořit význam vnímání duševního vlastnictví v podnikání a náležitou péči o ně. Představuje totiž velký potenciál v hodnotových žebříčcích firem, jedinečnost, kterou zatím ne každý podnikatel doceňuje. O tom, co všechno v současné době Úřad průmyslového vlastnictví pro podnikatele dělá a chystá, jsem hovořila s jeho předsedou Mgr. Ing. Josefem Kratochvílem, Ph.D.:
Přes loňský téměř čtyřicetidenní výpadek ve výrobě a značné investice do ochrany zdraví zaměstnanců během pandemie nezměnila společnost Škoda Auto nic na své strategii – i nadále směřuje k elektromobilitě, digitalizaci a chytré mobilitě. Zároveň automobilka hledí i za hranice svých závodů.
Turistický ruch utichl, uzavřely se hospody a taxikáři zůstali bez rita. Aby přežili těžkou dobu v pandemii, vymysleli alternativní službu. A věří, že se zase dočkají lepších časů, kdy nebudou převážet antigenní testy, ale pasažéry. Hovořili jsme o tom s Jakubem Dvořákem, Country Managerem platformy Bolt pro Českou republiku.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...