BOCHEMIE a.s. se ráda vydává novým směrem. Potenciál svých možností hledá ve výzvách, které jako adrenalin ekonomiky přicházejí z výzkumu a vývoje. Vytváří tak vazby mezi řadou subjektů, aby odběratelé-zákazníci dostali přidanou hodnotu, která jim přinese užitek a za niž rádi zaplatí. Jednou z cest se jeví ta, která respektuje principy cirkulární ekonomiky. K ní se váže technologie HYDAL®, s níž má dnes BOCHEMIE mnoho společného. Také například fandí nanotechnologiím, i když ani tuto specializaci nepřeceňuje. Odborníci vlastního výzkumu a vývoje totiž rádi mapují svět, chemii a inovace v těsných souvislostech, a nápady či možná řešení se snaží uchopit s vizí budoucnosti. Promítá se to do strategie vyrábět ekologicky, bezodpadově, šetrně k přírodě, zdrojům, člověku. O tom všem jsem měla příležitost hovořit s Ing. Jiřím Pušem, členem představenstva:
Stálicemi na trhu mohou zůstat jen ti nejlepší. Ti best. Psáno verzálkami BEST, a.s., pak je to jasné spojení. Dnes je firma největším tuzemským výrobcem betonových stavebních prvků pro venkovní a zahradní architekturu. Vlastní osm výrobních a prodejních areálů s 24 továrnami v Čechách a na Moravě, a také tři štěrkopískové lomy. Exportuje do Německa, Rakouska, Polska a na Slovensko. Od letošního roku je držitelem certifikátu Osvědčeno pro stavbu – Česká kvalita.
Vejce provází člověka v mnoha souvislostech tak nějak od začátku. Brzy poté, co začne vnímat chutě, vůně či barvy, dostává žloutek do polévek, protože je výživný a pro organizmus přímo potěšením. Vejce je také svým tvarem nebo grafikou dětmi oblíbené, zejména když s ním mohou samy kouzlit na talíři. Vztah k této potravině přetrvává do stáří, vajíčka plná hodnotných živin s chutí i radostí konzumují lidé vyššího věku. Není proto divu, že vejce zaujalo v našem jídelníčku svébytné postavení. A co víc, máme k němu vztah také emocionální.
Kdo jednou vstoupil do porcelánového království a pozoroval, jak vzniká hrnek, talíř, mísa nebo konvice na čaj, určitě získal k těmto předmětům denní potřeby a krásným věcem, jež nás životem provázejí, svůj osobitý vztah. Představte si, kolik jen již bylo vymyšleno třeba tvarů šálků na kávu, že jsou jejich autory věhlasní designéři i výrobní dělníci, Češi i Korejci, Němci nebo Italové. Ale také Ing. Vladimír Feix, dr. h. c., generální ředitel a předseda představenstva společnosti Český porcelán, akciová společnost. Osobnost, již provází fantazie a chuť tvořit dějiny současnosti a průmyslu stejně tak jako nebývalá činorodost:
Největší evropský výrobce akustických pian je společnost PETROF, spol. s r.o., z Hradce Králové. Ryze česká, rodinná firma začala svou historii psát v roce 1864. Dnes je v jejím čele jednatelka Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová. V roce 2012 získala ocenění Podnikatelka roku, v roce 2015 prestižní titul Manažerka roku. Firmu před lety vyvedla z existenčích problémů, daných přesložitou legislativou, kdy bylo nutné si tuto společnost vlastně znova koupit. Ale to je příběh, který spíše žije už jen ve vzpomínkách.
Cenu Bisnode za informační otevřenost za rok 2017 získal ČEZ. Cena Bisnode za informační otevřenost je speciální kategorií Soutěže firemní komunikace, kterou již 25 let vyhlašuje Sdružení CZECH TOP 100. Na dalších místech se umístila Komerční banka a UniCredit Bank.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...