Teplická keramička Ideal Standard od července zvýšila zaměstnancům na dělnických profesích mzdy. V červenci si zaměstnanci polepšili v průměru o 7,5 procenta, od ledna 2018 to bude o dalších minimálně 10 procent. Průměrný plat ve firmě se tak přiblíží 30. 000 korunám. Zvyšování mezd souvisí mimo jiné s tím, že teplická keramička prochází velkými investicemi, díky kterým se stane jedním z nejdůležitějších závodů celosvětové skupiny Ideal Standard. Pavel Šlambora, ředitel teplické keramičky Ideal Standard:
Jak vnímají osobnosti titul Manažer roku, když jej obdrží? Co jim v tu chvíli běží hlavou? Kterak prožívají tu nevýslovnou radost z úspěchu firmy, již reprezentují? To se dá těžko vyjádřit. Každý člověk se cítí jinak, ale patrně vždy zavázán osudu. Myslím, že vzrůstá v takovou chvíli pokora, skromnost, pýcha na spolupracovníky, tým, který vedou. Být Manažerem roku se nepodaří jen tak každému. Může to být jen člověk obdarovaný výjimečnými vlastnostmi, jako je pracovitost, houževnatost, vytrvalost, smysl pro spravedlnost, optimistické smýšlení, schopnost hledat východiska.
Česká společnost Safina vstoupila do programu certifikace zodpovědného zpracovatele vzácných kovů. Během kvalifikačního řízení bude muset prokázat, že kupuje suroviny od organizací, které dodržují lidská práva pracovníků a které nepodporují povstalecké skupiny ve válečných konfliktech. Na seznam žadatelů byla zařazena začátkem května 2017.
Podnikatelé v České republice budou muset od příštího roku zpracovávat osobní údaje podle nového nařízení EU. Pokuta až 550 milionů korun nově hrozí všem, kteří vedou jakékoli databáze fyzických osob, ať už zákazníků, nebo zaměstnanců. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů EU (tzv. GDPR) začne v celé unii platit jednotně od 25. května 2018. Konica Minolta v této souvislosti představila novou službu, která odhalí nedostatky a nabídne vhodná řešení.
Rodinné firmy zažívají boom, věří si a více než dvě třetiny jejich majitelů má zájem o předání podniku nástupníkům. Ačkoliv osm z deseti rodinných firem podporuje společensky prospěšné aktivity, drtivá většina z nich to nezveřejňuje. Nebojí se zaměstnávat starší pracovníky a umožňují ženám po mateřské dovolené zkrácené úvazky. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) předkládá u příležitosti 6. ročníku soutěže Equa Bank Rodinná firma roku výroční průzkum zaměřený na specifika rodinného byznysu. Na tiskové konferenci současně AMSP ČR ohlásila, že rok 2018 vyhlašuje Rokem rodinného podnikání. Průzkum byl realizován mezi 400 rodinnými firmami napříč obory a regiony ČR v květnu 2017 agenturou IPSOS.
Zámek Svijany dokončil druhou etapu náročné rekonstrukce, díky které rozšířil nabídku služeb o ubytovací zařízení Hotel Zámek Svijany a Zámecký šenk, jenž zastřešuje vnitřní prostory vhodné pro společenské akce, školení či konference a venkovní gril. Zámek Svijany již v loňském roce po první fázi rekonstrukce navštívilo více než 10 tisíc návštěvníků, v letošním roce se předpokládá, že jejich počet překoná hranici 15 tisíc. Celkem si jeho rekonstrukce vyžádala investice přesahující 100 mil. Kč.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...