INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

peugeot a využití virtuální reality v automobilovém průmysluMnohým pojem virtuální realita stále připadá jako výdobytek moderní doby. Kdo by uvěřil, že se používá už celá desetiletí? Například vývojáři značky Peugeot tuto technologii uvedli už v roce 2004 a už tenkrát ji v hojné míře využívali. S její pomocí vytvořili takřka tři tisíce projektů, mezi nimi i modely, které už se dnes dávno nevyrábějí. Využívají ji samozřejmě i dnes, a to ještě v mnohem větším měřítku než tenkrát. A není divu. Vždyť jim za ty roky pomohla uspořit přes tři miliony eur a tisíce hodin času!

Středisko virtuální reality bylo otevřeno před dvaceti lety jako součást nového designérského centra ADN (Automotive Design Network) ve francouzském městě Vélizy ve východní části Paříže. Tehdy toto středisko vypadalo jako obří krychlová místnost, na jejíž stěny se promítal obraz. Prostor byl tvořen pěti projektory s rozlišením 1280 × 1024 pixelů, kombinovanými s pěti pevnými obrazovkami o rozměrech 2,90 × 2,32 metru. Uvnitř místnosti se uživatel dokonale ponořil do fascinujícího 3D prostředí, v němž šlo realisticky prezentovat vozidla nebo jednotlivé díly v reálné velikosti.

Za dvacet let se samozřejmě středisko virtuální reality posunulo na úplně jinou úroveň. Zejména se zkvalitnilo rozlišení. Dnes mají vývojáři značky Peugeot k dispozici šest projektorů s rozlišením 4 K (4 096 × 2 160 pixelů). Obraz se promítá na pět stěn s délkou 4,50 m, výškou 2,37 m a hloubkou 3,50 m. Pracuje se s třiceti počítači se sedmdesáti grafickými kartami. Tento IT arsenál zajistí nebývalý výpočetní výkon, se kterým je možné pracovat do větší hloubky na specifických prvcích designu exteriéru a interiéru, jako jsou kombinace barev a materiálů. Dále se dají vytvářet fyzické modely, které se používají v oblasti ergonomie a výrobních procesů. Celkově virtuální realita usnadňuje porozumění projektů a jejich sdílení mezi různými týmy, urychluje realizaci a nabízí nové možnosti rychlého provádění úprav.

Ve vývojovém centru Peugeot probíhá souběžně mnoho projektů. Některé jsou takřka před dokončením, jiné se ještě trochu pozmění, některé kompletně překopou a řada z nich se úplně smete ze stolu. Pak jsou tu ale hotové vozy, které čekají už jen na to, aby byly představeny veřejnosti. To je případ nového modelu Peugeot 5008. Toto nové sedmimístné SUV má být na evropský trh uvedeno na konci letošního roku. Naživo ho ještě skoro nikdo neviděl, a ještě pár měsíců ho nikdo neuvidí, zatímco v designovém centru se na rozlehlé, desítky metrů vysoké terase obehnané vysokým plotem už několik týdnů prohánějí první vyrobené vozy. Právě středisko virtuální reality na vývoji tohoto vozu, stejně jako na vývoji i všech dalších, které za uplynulých 20 let vznikly, odvedlo největší kus práce.

***

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3