INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nová studie společnosti Check Point ukazuje, že veřejnost požaduje od organizací dostatečné zabezpečení dat. Lidé však v praxi počítačovou bezpečnost nedodržují, což přináší rizika úniků a ztráty dat.

• Velká část britských spotřebitelů uvedla, že jejich důvěra ve vládní organizace (44 %) a soukromé podniky (50 %) byla snížena z důvodu narušení bezpečnosti dat

• Více než polovina (52 %) zaměstnanců riskuje na pracovišti. Provádějí nebezpečné činnosti jako je používání nezašifrovaného USB flashdisku, přeposílají e-maily na osobní adresy apod.

• 77 % spotřebitelů by spíše nakupovalo u společnosti, která ochránila svá data, tj nezaznamenala žádný únik nebo narušení. Vyhnuli by se naopak nabídce firmy, jež neúspěšně prošla nějakým bezpečnostním incidentem.

Opakované úniky dat v posledních pěti letech podlomily důvěru občanů ve schopnost veřejných i soukromých organizací chránit osobní informace. K tomuto závěru došla nová studie společnosti Check Point Software Technologies Ltd. (Nasdaq: CHKP), světového lídra v zabezpečování internetu. Výzkum rovněž ukázal, že navzdory tomuto poklesu důvěry a veřejné poptávce po lepší bezpečnosti dat se velká část lidí stále vystavuje riziku datových úniků, protože na pracovišti provádí s počítačem nebezpečné činnosti.

Ve studii společností Check Point a YouGov*, které se zúčastnilo na 2 tisíce respondentů z Velké Británie, 50 % z nich uvedlo, že se jejich důvěra v instituce veřejného sektoru snížila v důsledku narušení a ztrát osobních údajů za posledních pět let. U 44 % respondentů došlo ze stejných důvodů rovněž k poklesu důvěry v soukromé společnosti.

Význam dopadu datových úniků na pověst společností lze doložit tvrzením 77 % respondentů, kteří by aktivně preferovali nákup zboží nebo služeb od firem, které problémy s úniky dat nezaznamenaly. Pouze pro 12 % dotázaných není vůbec důležité, zdali jejich dodavatel o nějaká data přišel nebo nepřišel. Ve světle těchto zjištění je nezbytné, aby organizace aplikovaly silnější bezpečnostní kontroly - jako je šifrování dat - na všechna citlivé informace. Cílem je snížit riziko ztráty důvěry a poškození pověsti, jež s sebou nesou úniky dat.

„Počty úniků dat zaznamenaných v posledních pěti letech vzrostly v soukromém i veřejném sektoru podle informací Úřadu informačního komisaře desetinásobně. Jen v roce 2011 bylo zaznamenáno na 821 úniků dat. Není se tedy čemu divit, že veřejnost ztratila velkou část důvěry ve schopnost organizací bezpečně zpracovávat osobní informace. Lidé chtějí spolupracovat s podniky a institucemi, které únikům dokáží čelit. Výsledky studie ukazují hodnotu, jíž lidé přikládají schopnosti organizací chránit citlivá data a zabránit jejich přechodu do nepovolaných rukou," komentoval Terry Greer-King, výkonný ředitel společnosti Check Point ve Velké Británii.

Navzdory poklesu veřejné důvěry a požadavkům na zodpovědné zpracování osobních dat v organizacích mnoho respondentů připouští, že se pravidelně vystavuje riziku při práci s potenciálně citlivými daty ve svém zaměstnání. Výsledkem by mohly být úniky informací. Z více než pěti set účastníků studie, kteří někdy pracovali mimo svou domovskou kancelář, 34 % z nich pravidelně přeposílá materiály na své osobní e-maily, aby mohli pokračovat v práci mimo kancelář. 40 % běžně kontroluje své pracovní e-maily na osobním telefonu nebo tabletu, 33 % přenáší pracovní data na nešifrovaných nosičích USB a 17 % využívá cloudová úložiště typu Dropbox. 25 % zaměstnanců uvádí, že tyto přestupky dělá navzdory IT politice jejich firmy, která podobné činnosti zakazuje. Dalších 23 % neví, zda-li jejich zaměstnavatel nějakou IT politiku má, nebo se o stav interních IT pravidel nezajímá.

„I když lidé silně vnímají rizika spojená s jejich osobními daty, je znepokojující, že velký počet respondentů průzkumu uvedlo, že pravidelně riskuje únik dat, neboť aktivně využívá nezabezpečené postupy, případně nezná nebo ignoruje IT politiku svého zaměstnavatele. Tato rizika a ohrožení musí být řešena kombinací vzdělávání a technologií, díky čemuž mohou organizace chránit svá data, podnikání a zaměstnance proti riziku úniků dat a zabránit tak škodám, které mohou způsobit." dodal Terry Greer-King.

K dosažení aktuálně potřebné úrovně ochrany v organizacích se musí bezpečnost změnit ze sbírky různých technologií na efektivní podnikový proces. Řešení Check Point 3D Security pomáhá společnostem implementovat bezpečnostní procesy, které překračují hranice technologií a vzdělávají zaměstnance tím, že je pojme jako součást celého procesu. Díky tomu zaměstnanci redukují možné riziko omylů a potenciálních datových úniků. Unikátní technologie Check Point UserCheck pomáhá organizacím při upozorňování zaměstnanců na možné bezpečnostní incidenty a tím je automaticky a trvale vzdělává v oblasti firemních politik. Dohlíží na všechny přístupy k podnikové síti, k datům a aplikacím a minimalizuje četnost, riziko a náklady spojené se ztrátou dat.

Sledujte Check Point online:

Twitter: www.twitter.com/checkpointsw;

Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware;

YouTube : http://www.youtube.com/user/CPGlobal.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3