Servis Na Klik poskytuje online servis počítačů pro běžné uživatele bez technických znalostí. Kdokoliv, kdo má problém s počítačem, se jednoduše připojí přes web www.servisnaklik.cz ke kvalifikovaným technikům, kteří obratem vše vyřeší na dálku. Službu Servis Na Klik provozuje brněnská firma Vronli sídlící v inovačním parku Jihomoravského inovačního centra (JIC).
S poskytováním servisu na dálku přišla firma v České republice mezi prvními, přinesla tak k nám trend této online zákaznické podpory, který v zahraničí již několik let úspěšně funguje. „Vzdálená podpora je mnohem efektivnější než třeba zákaznické linky. Při řešení problémů po telefonu třetina lidí nadává, třetina lidí brečí, že neví, co má dělat, a zbylé třetině možná pomůžete. A po e-mailu se nevyřeší už vůbec nic," shrnul nevýhody dosavadních způsobů zákaznické podpory Vladimír Šandera, zakladatel firmy Vronli, která službu Servis Na Klik provozuje. Šandera stavěl při budování služby na svých zkušenostech z AVG, kde se věnoval právě zákaznické podpoře.
Nejčastěji řeší viry, nefungující Facebook či videa
Nejpopulárnější servisní službou je podle statistik služby Servis Na Klik zrychlení počítače. Dále se lidé obracejí s požadavkem na odvirování, když je jejich počítač napaden infekcí, kterou běžné antivirové programy nedokážou odstranit.
„Často se na nás také obrací s problémy, které souvisejí s internetovým prohlížečem. Většinou se jedná o pomalé načítání internetových stránek, problémy s Facebookem či e-mailovou schránkou, nebo nefungující přehrávání videa na webu," uvedl Šandera. Za vyřešení daného problému si Servis Na Klik účtuje fixní částku v řádu stovek korun.
Z nákladů na zákaznickou podporu se stává příjem
Standardní poskytování zákaznické podpory probíhá u nás zatím většinou přes telefon či e-mail. Tento způsob s sebou nese pro firmy velké náklady na call centra a operátory. Tlak na snižování nákladů vede ve výsledku k nízké kvalitě služby, kdy základně vyškolení operátoři nejsou schopni zákazníkům reálně pomoci.
Služba Servis Na Klik je zajímavá právě pro tyto firmy, které zákaznickou podporu v nějaké podobě již provozují, a to hlavně v outsourcované podobě. Pokud firma svým zákazníkům zprostředkuje podporu právě prostřednictvím Servis Na Klik, nejen že za vyřešení jejich problémů neplatí, ale za každého zprostředkovaného zákazníka získá marži.
„Obrátili jsme tedy klasický outsourcingový model naruby. Z technické podpory se tak stává místo nákladové položky nový příjmový kanál," vysvětlil Šandera. Jednodušeji řečeno podporu neplatí firma, ale samotný zákazník.
Podpora nově i pro uživatele Centrum.cz
Právě výše zmíněným způsobem funguje spolupráce s Centrum.cz. „Na konci listopadu jsme zahájili spolupráci se společností Centrum Holdings, která provozuje Centrum.cz a další portály. Jedná se o affiliate program, kdy uživatelé Centrum.cz mohou využít naši placenou online podporu. My poté Centrum Holdings vyplácíme provize ze zákazníků získaných přes jejich web," uvádí Šandera.
Podobnou spolupráci jako s Centrum.cz firma Vronli uzavřela také s prodejcem počítačů Comfor, který má po celé republice téměř 200 prodejen. V současnosti jedná i s Realitní komorou České republiky.
--------------------------------------------------------------------
Servis Na Klik
Službu Servis Na Klik provozuje firma Vronli sídlící v inovačním parku JIC. V současnosti má společnost 10 zaměstnanců a obsluhuje 300 zákazníků měsíčně. Servis Na Klik je absolventem startup akcelerátoru StarCube provozovaného JIC a finalistou 5. ročníku Vodafone Nápad roku.
www.servisnaklik.cz
(tz)