INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Poptávkový trh zaznamenává úspěšné období. Projevuje se to jak rostoucím počtem uživatelů, tak měsíčním obratem v zadaných poptávkách. O sílící pozici poptávkových serverů svědčí i výrazný vzestup zájmu hráčů z oblasti mediálních skupin a velkých internetových firem. Je to logické, neboť právě zvyšující se počet uživatelů je pro ně atraktivní. Sílící pozice poptávkových serverů představuje významný posun v jejich vnímání. „Ukazuje jednu z cest, kudy se bude internetový trh v následujících letech ubírat," říká Petr Valeš, jednatel společnosti ePoptávka.cz, která zaznamenala v loňském roce nárůst obratu o rekordních 40 procent.

Příkladem může být nedávná akvizice společnosti AAApoptávka.cz s mediální skupinou Mafra, ale i aktivní jednání mezi ePoptávka.cz a Seznam.cz. Služba ePoptávka.cz, jeden z leaderů na trhu poptávkových serverů, zaznamenala meziroční 40 % nárůst obratu z dodavatelských poplatků na 107 miliónů korun v roce 2012. Obrat v poptávkách u nich měsíčně činí 3,5 miliardy korun. Jako další úspěch vnímají právě aktivní zájem společnosti Seznam.cz o akvizici. „Jednání se Seznamem pro nás bylo velkou satisfakcí, jsme vnímáni jako leader trhu a hlavní inovátor, se kterým by chtěli pracovat. Ukázalo se však, že Seznam.cz i B2M (mateřská společnost) vidí svoji budoucnost odlišně, a proto chceme nyní růst sami – vidíme na trhu mnoho příležitostí," uvádí Petr Valeš. Seznam přitom nebyl podle slov Valeše jediným zájemcem. Společnost B2M, provozující server ePoptávka.cz, ale také slovenskou verzi 123dopyt.sk, se chce v následujícím období plně věnovat svému core businessu, tj. poptávkám a vedle toho chce spouštět nové služby, které ji zajistí další růst obratu.

Současný úspěch přisuzuje ePoptávka.cz prorůstovým opatřením při příchodu krize, která zastavila jejich dosavadní dynamický růst. Na rozdíl od úsporné strategie státu či velkých firem se rozhodli prodej služeb podpořit. „Prvním krokem bylo zlevnění služby řádově o 10-15%. Zjistili jsme, že pro zákazníky je klíčové, jak citlivě je stanovený poměr ceny a vlastností, jež služba nabízí. Zlevnění přijali velmi pozitivně. Další pobídkou byla novinka „garance získání zákazníka". Pro naše nové zákazníky byla jistotou, že v případě neúspěchu nebudou tratit. Pokud se jim prostřednictvím serveru ePoptávka.cz nepodařilo za celý rok získat jedinou zakázku, roční poplatek za využívání služby jsme jim v plné výši vrátily zpět," dodává ředitel ePoptávka.cz, Otto Kočí.

Podle zjištění služby ePoptávka.cz si více než 80 procent aktivních firem v ČR alespoň jednou zadalo poptávku a více než 20 procent využívá poptávková řízení pravidelně. Poptávání se mezi českými firmami stalo fenoménem – poptávkový systém ePoptávka.cz má ve své databázi téměř 200 tisíc dodavatelů. ePoptávka.cz jako jediná nabízí garanci vrácení poplatku, pokud dodavatel nerealizuje jedinou zakázku.

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3