INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SSSVTV Česku přibývají školy, v nichž se běžně používají tablety ve výuce. Roste i počet rodičů, kteří by byli ochotni tablet svým dětem kvůli výuce zakoupit. Zatímco někteří vyzdvihují jejich pozitiva a výuku si už bez nich neumějí představit, jiní jsou k dotykovým zařízením spíše skeptičtí. Podle odborníků ze Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze je nutné, aby student informace nalezené na internetu nejen uměl zpracovat, ale i uchovat v paměti. Navíc řadě škol chybí základní počítačové vybavení, tablety jsou proto vymoženost.

Jednou z možností, jak dostat peníze do škol, jsou projekty zaměřené na informační technologie. Mnoho základních a středních škol využilo dotační programy Evropské unie a nakoupila žákům i učitelům notebooky a tablety jako seriózní pomůcky. Školy zapojené do projektů získají peníze na pořízení tabletů, programové vybavení i školení učitelů i ředitelů. Možnost využívat nejmodernější informační technologie vidí příznivci jako pozitivum pro zvýšení efektivity a atraktivity výuky. Zjednodušeně řečeno: už by to neměla být nuda. Podle ředitele Soukromé školy výpočetní techniky na pražském Proseku Martina Vodičky je potíž ještě někde jinde. „Celé řadě základních škol chybí vybavení v oblasti informačních technologií. Tím myslím dostatečné množství počítačů, které jsou schopné vyhovět požadavkům nejnovějšího softwaru, servery a kvalitní infrastruktura. Toto by mělo být prioritou projektů zaměřených na informační technologie,“ míní ředitel SSŠVT(http://www.sssvt.cz/) Martin Vodička. Tablety jsou samozřejmě přínosem a považuje je za vhodný doplněk interaktivní výuky.

Tablety tužku a papír nenahradí

Ozývají se názory, že většinu aktivit lze namísto na drahých tabletech stejně tak dělat obyčejnou tužkou a papírem nebo na školní tabuli. Podle některých psychologů dokonce digitalizace světa téměř škodí lidskému mozku, protože jsme některé činnosti nechali přístrojům. Tím pádem se mozek zjednodušuje a my hloupneme. Co však nejde zastavit, je fakt, že si tablety už dávno našly místo v dětských pokojíčcích a nyní putují do školních tříd. Otázkou je způsob použití nebo obávané nadužití. Kolik hodin denně na nich vůbec trávit? Školy by si tak měly společně s pořizováním tabletů jasně určit plán jejich využívání. Zamyslet se s pomocí odborníků nad tím, jak omezit, aby děti na tabletech nehrály jen hry či nebrouzdaly po internetu.

A jaké s tím mají na škole zkušenosti?

„My jsme v tomto ohledu školou atypickou. Pokud vyučující potřebuje při výuce využít tablet, tak to s ohledem na naši specializaci a množství počítačů není problémem. Nicméně i s těmito prostředky je nutné nakládat opatrně. Je potřeba, aby informace, které žák nalezne na Internetu, uměl zpracovávat a do jisté míry i uchovávat. Pokud tomu tak není, tak je to obrovská chyba. Ta se nám může v budoucnu vymstít,“ říká ředitel Vodička z SSŠVT.

V čem jsou přínosy

Aby to nebylo jen o negativech, pokud se zavedení tabletů prakticky „zvládne“, ukazují se i přínosy. Tablet je vhodná učební pomůcka pro moderní vzdělávání. Umožňuje snadný a okamžitý přístup k nepřeberným digitálním zdrojům – informacím na internetu, elektronickým učebnicím, speciálním vzdělávacím aplikacím. Správné použití přístrojů vede k větší spolupráci žáka a učitele a nedochází jen k pasivnímu příjmu vědomostí. Například když děti dostanou úkol a musí na internetu vyhledat správné informace a pracovat s nimi. Výsledek odevzdají v elektronické podobě, kde jej sdílejí s učitelem i mezi sebou.

Nemusejí ovšem sloužit jen k vyhledávání různých informací. Například se s jejich pomocí dá v češtině jednoduše procvičovat pravopis, psaní „i“ a „y“ nebo velkých a malých písmen. Ve výuce se navíc během jedné hodiny mohou prolínat různé předměty. V matematice při probírání geometrických tvarů lze například vše ukázat na příkladech z architektury. Navíc z praktického hlediska zabírají tablety minimální prostor a jsou ideální jako testovací nástroj k ověřování znalostí žáků.

K pozitivům se přiklánějí i někteří psychologové. Podle nich jsou moderní způsoby výuky prospěšné. Žáky motivují a obohacují procesy učení. Jsou poplatné současnému životnímu stylu a „trendy“. Výhody moderních technologií ve výuce si uvědomuje také stále více rodičů. Podle dostupných průzkumů tři ze čtyř rodičů jsou ochotni zakoupit svým potomkům pro školní účely tablet.

O Soukromé střední škole výpočetní techniky Praha (SSŠVT)

Soukromá střední škola výpočetní techniky, s.r.o. je střední odborná škola s dlouholetou tradicí, fungující od r. 1994. Studentům nabízí studium specializací: grafické systémy a tvorba webových stránek, správa počítačových sítí, programování a databázové systémy. V současné době patří mezi nejmoderněji softwarově i hardwarově vybavené školy v ČR. Jejím výrazným kladem je také kvalita pedagogů. Jak vyučující odborných, tak i všeobecně vzdělávacích předmětů, kteří jsou ve svých oborech fundovanými profesionály. Kvalita výuky se každoročně odráží ve vysokém počtu absolventů přijímaných na vysoké školy. O absolventy školy je rovněž značný zájem na trhu práce. Uplatňují se v širokém spektru zaměstnání spojených s využitím výpočetní techniky a informačních technologií. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS. Více informací o společnosti naleznete na http://www.sssvt.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3