Před několika dny se fanoušcia profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnostiINIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.
Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovatkulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.
Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.
Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.
„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.
Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.
Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“
Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěšítřeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.
Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležitéklienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.
Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.
„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungovánípolitických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).
Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.
Pro více informací prosím navštivte https://www.inizio.cz
O INIZIO
INIZIO je přední webová laboratoř, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu. Společnost si zakládá na tom, že zákazníkům tvoří na míru výkonnostní modely spolupráce a od toho se odvíjí i její odměna. Mezi služby patří mimo jiné vývoj webových prezentací, mobilních i webových aplikací a internetový marketing (PPC reklamy, SEO, sociální sítě, optimalizace obchodní výkonnosti nebo A/B testování). Na českém trhu působí od roku 2006, zkušenosti s weby má již od roku 1999, a v současné době je největší jihočeskou agenturou v oblasti digitálního výkonnostního marketingu. Tým dnes tvoří 35 zkušených profesionálů a neustále roste. Společnost má za sebou více než 500 malých i velkých projektů v Česku i zahraničí (Kanada, USA, Velká Británie, Německo) a řídí vlastní e-commerce projekty. Tržby klientů díky online dosáhly více než 1 000 000 000 korun. Společnosti je partnerskou agenturou společnosti Google a také držitelem několika jejích certifikátů, zároveň je jedna z mála českých agentur s certifikací Mergado (oblast zbožových vyhledávačů). Více na: https://www.inizio.cz.