INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

E shopPrůměrná hodnota požadavků (kliknutí) ze stran uživatelů na e-shopy se během oblíbené akce Black Friday vyhoupne na zhruba šestinásobek svého průměrného provozu. Některé elektronické obchody však mohou zaznamenat dokonce dvojnásobek této hodnoty.

Průměrnou hodnotou analyzovaných e-shopů je zhruba 100 kliknutí za vteřinu, při marketingových kampaních se tato cifra bez obtíží dostane i přes tisícovku. Statistiky vyplývají ze vzorku analýzy společnosti VSHosting, která v současné době zajišťuje provoz více než 40 % elektronických obchodů na českém a slovenském trhu.

Už jen měsíc zbývá do spuštění již dobře známé a populární akce Black Friday, kterou čeští obchodníci převzali z USA. Stále oblíbenější nákupy přes internet prostřednictvím e-shopů však mají za následek potíže jednotlivých serverů, které nejsou vždy na takový tlak připraveny.
Každoročně od ledna přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na velikostí střední e-shop 42–85 kliknutí za sekundu. Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160–190 kliknutí za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 kliknutí během jedné vteřiny. Tato hodnota se právě během akce Black Friday dostává v průměru na přibližně šestinásobek své hodnoty. Výjimkou však nejsou případy, kdy e-shop zaznamená nápor až jednou tolik vyšší.

grafPrůměrný počet requestů za sekundu je 85, na Black Friday se hodnota zvýšila 7x.
Pokud by eshop nebyl připraven, přijde o všechnu tuto návštěvnost.

„V loňském roce jsme zaznamenali případ, kdy menšímu e-shopu s průměrnou hodnotou 46 requestů za vteřinu vzrostl počet požadavků na 499 za vteřinu, což představuje jedenáctinásobek jeho běžného provozu. Nejvyšší počet požadavků jsme zaznamenali u kapacitně velkého e-shopu, kde celoroční průměrná hodnota 163 kliknutí za sekundu vystoupala až na 1 120 požadavků během jedné vteřiny“, uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting, a varuje: „Servery elektronických obchodů, které nejsou připravené na enormní nápor, pod takovou tíhou často spadnou. Obnova provozu může trvat mnoho hodin

v závislosti na možnostech infrastruktury škálovat, přičemž hrozí ztráta i několika stovek tisíc korun. V rámci marketingové kampaně se jedná o klíčový moment, který může zapříčinit její absolutní neúspěch“
Nákupy na e-shopech, prováděné mimo akci Black Friday jsou soustředěny na adventní týdny. Nejvyšších hodnot dosahují bezprostředně po Vánocích a v lednu, kdy doznívá efekt povánočních kampaní. Naopak propad u všech e-shopů je velmi výrazný během vánočních svátků. V tomto období počet požadavků klesá až desetinásobně oproti průměrné návštěvnosti. Jedná se o velmi výrazný rozdíl i v porovnání s dalšími dny v roce.

Více informací najdete na www.vshosting.cz 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3