INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

robotPřibližně 90 % obyvatel střední a východní Evropy má obecné povědomí o umělé inteligenci, tak zní výsledky nejnovější studie společnosti IBM vypracované agenturou NMS Market Research. Přestože mnohým chyběla osobní zkušenost, více než 80 % respondentů očekává její širší využití v brzké budoucnosti.

Výzkum byl proveden v České republice, Maďarsku, Polsku a Rusku. Jeho cílem bylo porovnat postoje k umělé inteligenci ve vybraných zemích. Výsledky ukázaly, že většina lidí má velmi pozitivní přístup k inovacím v oblasti umělé inteligence. K těm jsou nejvíce otevřeni obyvatelé Ruska a Maďarska.

Lidé ve střední a východní Evropě nahlížejí na umělou inteligenci obecně s velkým očekáváním - podle studie 63 % Rusů a Maďarů, 56 % Čechů a 53 % Poláků má důvěru v umělou inteligenci. Lidé také ve sféře umělé inteligence vítají inovace - 80 % Rusů a kolem 70 % obyvatel ostatních zúčastněných zemí je umělé inteligenci pozitivně nakloněna. Většina lidí také očekává rozšíření využití umělé inteligence v příštích třech letech.

Nejvíc se uplatní ve zdravotnictví

,,Země střední a východní Evropy se za posledních 30 let dramaticky rozvinuly. Společnosti jsou otevřeny inovacím a novým zkušenostem. My v IBM věříme, že technologie umělé inteligence pomůže společnostem s inovacemi, přijmout nové modely řízení podniku, podnítit ekonomický růst a otevřít se novým trhům" - sdělil Antonio Muttoni, generální ředitel společnosti IBM pro střední a východní Evejvíce uplatní ve zdravotnictví

Studie zkoumala postoje lidí k umělé inteligenci a také zjišťovala, jaká jsou očekávání od dalšího vývoje umělé inteligence. Obyvatelé Maďarska, Polska a Ruska věří, že největší přínos umělé inteligence tkví v elektronice, zatímco Češi očekávají, že tomu tak bude ve zdravotnictví. Obyvatelé všech zemí se nicméně shodli na tom, že umělé inteligence by do budoucna měli využívat lékaři ke zlepšení lékařské praxe a k rozšíření dalších možností léčby.

Budoucnost je v automobilovém průmyslu

Podle této studie bude umělá inteligence důležitým článkem pro automobilový průmysl. Více než polovina Maďarů očekává, že automatické řízení automobilů bude běžně dostupnou záležitostí. Stejný názor zastává také necelá polovina Rusů a třetina dotazovaných Poláků a Čechů. Lidé v České republice navíc věří tomu, že by se umělá inteligence mohla spolupodílet na řízení dopravy.

Více než 2 000 respondentů 

Výzkum vypracovala společnost NMS Market Research. Zapojila do něj celkem 2 035 respondentů ve věku od 18 do 65 let z České republiky, Maďarska, Polska a Ruska. Sběr dat probíhal mezi 19. zářím a 1. říjnem 2018. Aby byl vybraný vzorek skutečně vypovídající, výběr respondentů se provedl na základě skutečné struktury dospělé populace v předmětných zemích. Úroveň vzdělání respondentů a jejich regionální příslušnosti byla vypočítána proporčně ke skutečnému stavu populace.

Další studie IBM 

Podle celosvětové studie společnosti IBM s názvem IBM Institute for Business Value AI 2018 Report, která byla zveřejněna v září, a jíž se zúčastnilo 5 000 vedoucích pracovníků firem, existuje významný posun v tom, jak tito vedoucí pracovníci vnímají potenciál umělé inteligence pro chod společnosti a průběžný růst výnosů. Výsledky ukazují, že 82 % menších podniků a 93 % větších podniků zvažuje zapojení umělé inteligence ke generování vyšších příjmů.

O IBM a umělé inteligenci

Společnost IBM, světový lídr v oblasti softwaru umělé inteligence, služeb a obchodních technologií, vyvinula systém Watson, umělou inteligenci, která nasazuje řešení klientům z 80 zemí a 20 odvětví obchodu. Tato umělá inteligence a jí nabízená řešení se uplatňují především v průmyslových odvětvích. Těchto služeb využívá 7 z 10 největších automobilek a 8 z 10 největších ropných a plynárenských společností na světě.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3