Říká se, že kvalita se chválí sama, a něco na tom nepochybně je. Každopádně na vás ale prvoplánově nekřičí z billboardů, televize či nevyskakuje z oken placené reklamy na internetu. Astronomické náklady na reklamu a kvalita výrobku není jedno a totéž, to už mnozí spotřebitelé dokáží rozlišit.
Přesto by měl každý výrobce hledat cesty, jak dát svým zákazníkům o sobě a svých špičkových výrobcích věrohodně a za rozumnou cenu vědět. Jednou z takových dostupných cest je získané ocenění v některé ze soutěží kvality. A protože výtečná chuť je něco, co kvalitní českou potravinu korunuje, nabízí se českým potravinářům účast v soutěži o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“, jež se koná letos už podvanácté a osvědčila tak svoji smysluplnost po celou dlouhou dobu, která již uplynula od prvotního nápadu skupiny nezávislých potravinářských odborníků tento projekt uskutečnit. Každý zákazník chce přece jíst kvalitně a především chutně. A přesně to vyjadřují nejlépe značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Je proto potěšitelné, že popularita soutěže rok od roku vzrůstá a její tradice nebude přerušena ani v letošním roce plném jinak nepříjemných překvapení spojených s nečekanou koronavirovou situací.
Až dosud získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA ohromujících 1007 potravin od 218 skvělých českých výrobců a dalších 199 výrobků se může chlubit značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA – to už je přece víc než slušný výběr kvalitních, a hlavně chutných českých potravin na našem trhu!
Již od pátého ročníku soutěže se díky podpoře vedení Senátu předávají ocenění nejúspěšnějším českým potravinářům v překrásném prostředí Rytířského sálu Valdštejnského paláce a všichni ocenění výrobci si velice považují, že výsledky jejich práce dochází uznání v takto důstojných prostorách. Od roku 2017 si soutěž vzala pod svá „ochranná křídla“ Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem o podporu českých potravin, což je vyjádřeno i celoročním působením jejího místopředsedy senátora Petra Šilara přímo v hodnotitelské porotě a přípravném výboru soutěže. Předseda komise senátor Miroslav Nenutil vyslovil na tiskové konferenci podporu soutěži Česká chuťovka, protože posilovat postavení českých potravinářů na našem trhu, propagovat kvalitní a chutné české potraviny v maloobchodní síti pro zákazníky je v našem vlastním zájmu.
Záštitu soutěži letos poskytli také 1. místopředseda Senátu Jiří Růžička a rovněž ministr zemědělství Miroslav Toman. Odbornou úroveň a prestiž soutěže pak podtrhuje odborná garance renomované Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, která zajišťuje vysoce profesionální zázemí oběma hodnotitelským komisím – jak odborné, tak i dětské. Odborným patronem soutěže pak je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka.
Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je 17. září. Slavnostní předávání ocenění se uskuteční 20. října opět v reprezentativní atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, který je sídlem Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají tři ocenění „Cena novinářů – Česká chuťovka 2020“. V pořadí již devátá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Spoluorganizátorem slavnostního předávání ocenění je Česká cesta – Via Bohemica, z.s.
Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.
Všem zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům či zástupcům médií apod., je k dispozici také Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka, která usnadní přehledné vyhledávání oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných kritérií. na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka
Generálním partnerem soutěže je Albert ČR, tradičním partnerem soutěže je opět Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění, a Český porcelán Dubí, jenž už loni potěšil držitele Dětské chuťovky vkusnými porcelánovými závěsnými plaketami s logem soutěže, a letos tuto pěknou trofej získají do svých sbírek firemních úspěchů i všichni držitelé České chuťovky.
Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně Dětská tisková agentura.
ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE
(tz)