INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto JA Studentska firma roku 23 24Nosit značku, řídit značku. To je slogan vítězného týmu Dystopia Clo, který v soutěži JA Studentská firma roku 2023/24 zabodoval s neotřelým pojetím streetwearové módy.

Úspěšní businessmani z pražské Střední školy automobilní a informatiky budou v červenci reprezentovat Česko na evropském klání studentských firem na Sicílii.

Od září vzniklo v rámci výukového programu JA Studentská firma na českých středních školách rekordních 351 studentských firem. Devítka nejlepších se utkala o titul JA Studentská firma roku 2023/24 v národním finále 14. května v Americkém centru v Praze. Absolutní vítězství v soutěžním programu získala pětičlenná firma Dystopia Clo, která zaujala porotu novým pojetím prodeje mladé módy, cíleným marketingem a reálnými zisky. „Naší vizí je značka výrazně orientovaná na zákazníka, která nám dosud na evropském trhu chyběla. Věříme, že lidé chtějí víc než jen oblečení – chtějí značku, která si váží jejich názoru a připomínek. Proto jsme pro naše nakupující vytvořili jedinečnou službu Dystopia Club. Zákazník dostane přístup na ‚tajné‘ webové stránky, kde může využívat výprodeje, odměny, různé dárky, ale co je nejdůležitější, může se podílet na utváření a rozvoji značky tím, že hlasuje o designu, nadcházejících slevách, tipech a nápadech,“ přiblížil student hostivařské školy a CEO firmy Dystopia Clo Marko Veruovič.

Rozjet reálný business se pětici kamarádů podařilo za méně než sedm měsíců. Firmu navíc hodlají dál rozšiřovat i po skončení soutěže. „S podporou svého učitele dokázali uvést na trh módní značku ,s příběhem‘ a vytvořit si základnu loajálních zákazníků. Dosáhli půl mi­liónu zhlédnutí na sociálních sítích a jejich zboží už putovalo do šesti různých zemí. I v takto krátké době firma vykázala obrat přes 70 000 Kč, zisk 31 000 Kč a má velké plány do budoucna. Program JA Studentská firma realizujeme na českých školách od roku 1992, ale stále nás nepřestává udivovat, jak kreativní a energičtí dokážou mladí lidé v podnikání být, když dostanou příležitost a podporu zkušenějších odborníků z praxe,“ uvedl Martin Smrž, ředitel české kanceláře vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech).

Rolí porotců v národním finále soutěže
JA Studentská firma roku 2023/24 se už tradičně ujali vrcholoví manažeři českých firem, kteří hodnotili výsledky fungujících studentských společností, počáteční nápad i schopnost studentů svůj produkt zpropagovat. „Díky programu JA Studentská firma jsme zjistili, co ve skutečnosti znamená podnikání a že je nutné zvládnout celou řadu dovedností. Od překonání osobních překážek po vytvoření přesvědčivého příběhu značky, od chytrého řízení financí po efektivní řízení týmu. Od přilákání a udržení zákazníků až po řešení nečekaných výzev. Zažili jsme ekonomické náležitosti v praxi, vysoko nad rámec školních učebnic, a co nám osobně přijde nejdůležitější – naučili jsme se zvládat nečekané problémy,“ dodal za skupinku vítězů Marko Veruovič. Na druhé pozici skončil tým Frolly z Obchodní akademie v Liberci, zaměřený na výrobu rolek ze sušeného ovoce, třetí místo obsadili studenti OA, SOŠ a JŠ, Hradec Králové s firmou Reban, která nabízí produkty z recyklovaných bannerů.

Finále soutěže probíhalo kompletně v anglickém jazyce a umění prezentovat svůj business porotě bylo dalším významným kritériem úspěchu. Vítěz bude totiž reprezentovat Česko na 35. ročníku slavnostní přehlídky evropských JA Studentských firem Gen-E 2024, který proběhne v první půli července na Sicílii.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3