Do marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012 se mohli přihlásit výrobci a distributoři, kteří na český trh v období od září 2010 do prosince 2011 uvedli nové nebo inovované produkty v oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků.
Program letos díky velkému zájmu výrobců opět láme rekordy, o ocenění usiluje rekordní počet přihlášených produktů – 119, což oproti loňskému ročníku, kdy bylo registrováno 104 produktů, představuje nárůst více než 14 %. O 12 % se také zvedl počet soutěžních kategorií - z loňských 33 na letošních 37.
„Volba spotřebitelů se letos opět těší velkému zájmu ze strany výrobců a stejně tak jako loni také letos má vzrůstající trend. Je zřejmé, že většina výrobců v současné době, kdy na trhu panuje nedůvěra vůči kvalitě potravin a je patrný obecný pokles prodejů rychloobrátkového zboží, pojímá logo programu jako důkaz kvality svých produktů a akcelerátor tržeb. Řada přihlášených výrobků oslovuje spotřebitele právě vysokou kvalitou a poměrně luxusním designem obalů. Velký podíl novinek tentokrát vykázala především oblast drogistického zboží, konkrétně prací prostředky, produkty na mytí nádobí či tělová a pleťová kosmetika," zhodnotil letošní ročník Lukáš Matějka, project manager programu.
Registrace výrobků pro letošní ročník probíhala od října minulého roku do poloviny března 2012. Po jejím ukončení se sešla odborná porota, jejímž úkolem bylo jako každoročně posoudit oprávněnost přihlášených výrobků usilovat o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012 a potvrdit jejich rozdělení do jednotlivých kategorií. Kromě toho ze všech přihlášených produktů zvolila ten nejinovativnější, který získal cenu poroty.
Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění svého druhu na českém trhu, o jehož držitelích rozhodují samotní spotřebitelé, a to v rámci průzkumu, který probíhá ve spolupráci se společností STEM/MARK. Vítězové jednotlivých kategorií tak budou určeni na základě výsledků dotazování, jehož se účastní reprezentativní vzorek více než 4000 respondentů.
Prostřednictvím mediálních partnerů probíhá v současné době rozsáhlá reklamní kampaň na podporu programu, zahrnující tisková i internetová média. V rámci B2B komunikace jsou o programu informováni čtenáři časopisů Zboží&Prodej, Čerstvé&Snadné a Svět balení. Ve spotřebitelských soutěžích své nejoblíbenější výrobky volí čtenáři časopisu Gurmet, deníku Metro, posluchači rádia Frekvence 1, diváci TV Metropol, uživatelé portálů babinet.cz, rodinaaja.cz, aukro.cz a heureka.cz.
Slavnostní vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií proběhne 17. května 2012 v Hotelu Ambassador – Zlatá Husa v Praze. Oceněné produkty mohou získat roční licenci na logo a slovní označení Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012, které budou moci využít na obalech a v reklamních kampaních. Během slavnostního galavečera budou také oznámeni vítězové spotřebitelských soutěží a držitelé ceny poroty.
Galavečer bude následovat rozsáhlá půlroční mediální kampaň propagující vítězné výrobky i logo programu v B2B a B2C titulech Zboží&Prodej, Čerstvé&Snadné, Svět balení, Gurmet, Metro, na internetových portálech babinet.cz, rodinaaja.cz, aukro.cz, heureka.cz, v televizi TV Metropol a na rádiu Frekvence 1. Outdoorovou propagaci zajišťují Transport TV, Rulod group, A.C.E. Media Ventures a Ona TV. Současně s rozsáhlou mediální kampaní bude spuštěna i retailová promoce, při které budou vítězné výrobky podporovány v maloobchodních řetězcích Ahold, Tesco a Interspar.
(tz)