INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Proč dnes už ani odborná školení a kurzy nestačí k úspěchu firem? Trend vzdělávání zaměstnanců se ve světě podnikání prosadil již před lety. Pojmy jako interní kurzy, učící se organizace či interní lektoři jsou dnes zaběhlým názvoslovím ve většině velkých i středních firem. Odborníci však varují, že samotné školení pracovníků již v dnešní době nestačí k tomu, aby firma uspěla.

Personalisté a majitelé firem tyto aktivity dokonce stále častěji hodnotí jako vyhozené peníze. Podle jednatele společnosti J.I.P. pro firmy Jiřího Jemelky za tento nelichotivý trend mohou i neadekvátně čerpané dotace z Evropské Unie a nadbytek pochybných společností, které se vydávají za renomovaná školicí centra.

„Z EU stále přicházejí nové a nové impulsy ke zvyšování konkurenceschopnosti skrze vzdělávání pracovníků ve firmách. Podniky se ale často snaží především vyčerpat co nejvíce peněz, aniž by je zajímala kvalita služeb a výsledky. Na našem trhu navíc existuje mnoho pochybných subjektů, firem, lektorů, s jejichž kvalifikací bychom mohli polemizovat," poznamenal Jemelka.

Původní ideou EU v oblasti vzdělávání ve firmách mělo být podle Jemelky zlepšení schopností v podnikání. "Mezitím se však děje přesný opak. V důsledku přehnaného důrazu na všemožné neefektivní vzdělávání pracovníků a neefektivní politiky EU, najednou zjišťujeme, že už jen při vyslovení slova školení mnohým nabíhá husí kůže.

Řada firem se navíc stala zcela závislá na čerpání peněz z fondů EU. Přiznejme si však, kolik podnikatelů a zaměstnanců díky evropským fondům skutečně zlepšilo své schopnosti a dovednosti úspěšně podnikat?," zdůraznil.

Kvalitní lektory a školicí střediska naopak trápí nedůvěra klientů a pošramocená pověst tohoto oboru. "Majitelé podniků čím dál častěji považují vzdělávání svých zaměstnanců za zbytečné. Není se čemu divit, náklady totiž většinou neodpovídají požadovanému výsledku. Musíme si bohužel přiznat, že klasické konvenční vzdělávání už prostě nefunguje," prozradil jednatel společnosti J.I.P. pro firmy.

Řada konvenčních kurzů vzdělávacích agentur se koná nárazově, například jednou za rok. „To je jako hodit hrnek soli do moře. Jednou z nejdůležitějších věcí je přece opakování. Staré známé manažerské pravidlo navíc říká: vysvětli, nech si vysvětlit, ukaž, nech si ukázat. Mám zkušenost, že řada dnešních lektorů není schopna prakticky ukázat to, co teoreticky vyučuje. Navíc téměř nikdo si už nedá práci účastníky kurzu přezkoušet, zda vše pochopili," dodal.

Společnost J.I.P. pro firmy vyvinula model, který již prošel testováním klientů a přináší výsledky. "Jednoduchý koncept spočívá v pravidelném vzdělávání každý měsíc, v rozsahu trvání 3-4 hodiny. Chybou by bylo zanevřít na vzdělávání obecně. Podnikatelům doporučuji vyhledávat vzdělávání pracovníků založené na opakování, vysvětlování, zkoušení, ukazování a dozor v praxi - to vše poskytované ze strany kvalitní vzdělávací společnosti," doporučil Jemelka.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3