Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, se může již třetím rokem prokazovat mezinárodními osvědčeními kvality. Certifikáty o plnění norem ISO 9001:2009, 14001:2005 a 27001:2006 společnost obhájila v těchto dnech. Získaná osvědčení se zaměřením na management jakosti, environmentální management a řízení zabezpečení dat představují důležitý faktor zejména v boji o významné telekomunikační zakázky ve státní a veřejné správě.
Investice do standardizace řízení dle mezinárodních norem ISO již dříve Dial Telecomu pomohly ke konkrétním úspěchům. Společnost loni zvítězila v tendru na dodávku telekomunikačních služeb pro Ministerstvo financí České republiky. Nově Dial Telecom dodává datové a hlasové služby například Ministerstvu zahraničních věcí České republiky nebo Státní rostlinolékařské správě.
Mezinárodní certifikáty kvality jsou v boji o zakázky státní a veřejné správy na rozdíl od volného trhu nezbytné: „Zatímco v běžném byznysu naší firmě stačí k úspěchu dobrá pověst u obchodních partnerů, kvalitní služby a nízká cena, stát vyžaduje dodatečné garance od nezávislých organizací. To je také hlavní důvod, proč certifikaci podstupujme,“ potvrzuje Tomáše Strašák, obchodní ředitel a předseda představenstva společnosti Dial Telecom.
Ve strategiirozvoje podnikání Dial Telecomuhraje dodávání telekomunikačních služeb pro státní a veřejnou správu důležitou roli a dle slov Tomáše Strašáka se společnost hodlá účastnit všech nadcházejících významných telekomunikačních tendrů: „Se zájmem sledujeme, jak MVČR vyřeší situaci kolem konceptu centralizovaných dodávek hlasových a datových služeb KIVS. Ať už si však státní orgány budou své dodavatele vybírat svépomocí nebo organizovaně, budeme o úspěch v těchto tendrech nadále usilovat. Máme na co navazovat.“
Normy ISO 9001:2009, ISO 14001:2005 a ISO 27001:2006
Certifikace systému managementu kvality podle ISO 9001:2009 vytváří v organizaci předpoklady pro trvalé poskytování výrobku nebo služby, který splňuje požadavky zákazníka a příslušných předpisů, zvyšování spokojenosti zákazníka, neustálé zlepšování všech firemních činností a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Norma ISO 14001:2005 určuje kvalitu environmentálního managementu společnosti. Ta musí vytvářet, dokumentovat, uplatňovat a udržovat systém environmentálního managementu a neustále zlepšovat jeho efektivitu. Monitoruje a měří klíčové znaky provozu a činností s možným dopadem na životní prostředí.
Certifikace ISO 27001:2006 prokazuje, že společnost má ty nejlepší postupy při řízení informační bezpečnosti. Potvrzuje, že společnost přijala nezbytná opatření k ochraně citlivých informací před neoprávněným přístupem i změnami. Norma obsahuje procesy definující přístup k vytváření, implementaci, provozu, monitorování, přezkoumání, udržování a zlepšování systému řízení informační bezpečnosti v organizaci.
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 600 kilometrů v rámci České republiky a 185 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz.
(tz)