INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

8234džemStalo se již módním trendem upřednostňovat nákup českých potravin, což je z různých důvodů, nejen ekonomických, ale třeba i ekologických, určitě dobře. Označovat potravinu za českou se tak stává konkurenční výhodou, proto se již vedou dokonce spory o to, co je a co není česká potravina, kolik procent složek z tuzemských zdrojů musí taková potravina obsahovat apod.

Na první pohled to může vypadat sofistikovaně, na druhou stranu se však jako vždy ďábel skrývá v detailu. Jak se bude například prokazovat a kontrolovat, kolik procent suroviny skutečně pochází z domácích zdrojů? Je 75 % tak akorát a 73 % už málo? Nevyvolá to další byrokratickou zátěž, která i bez toho dusí české výrobce zpravidla mnohem víc než jejich zahraniční konkurenci, což má samozřejmě dopady i na nákladovou stránku výroby a nemůže se nepromítnout i do spotřebitelských cen?

Značky Česká chuťovka a Dětská chuťovka se jakékoliv zbytečné byrokracii snaží vyhnout, a proto jednoduchým a průhledným způsobem deklarují zákazníkovi jen to, co je obsaženo už v jejich názvu: oceněná potravina byla vyrobena českým výrobcem a na území ČR a především – spotřebiteli bude chutnat! Důraz na chuť je pak tím stěžejním, protože co jiného než právě chuť korunuje každou potravinu? Tím se také obě značky odlišují od všech dalších ocenění, která mohou čeští potravináři u nás získat.

            Po šesti úspěšných ročnících se budou letos výrobci kvalitních českých potravin tedy znovu ucházet o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2015. Odborným garantem soutěže je tradičně Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle projdou počátkem října přihlášené dobroty anonymním senzorickým hodnocením renomovanými odborníky.

            Značka Dětská chuťovka 2015, která nemá u nás a zřejmě ani jinde obdoby, oslaví letos malé jubileum – pět let od svého vzniku. Bude ji opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, žáků ZŠ Londýnská a studentů SPŠ potravinářských technologií v Podskalské v Praze, za jejíž významné podpory se také soutěž koná. Jen výrobky označené touto značkou jsou senzoricky hodnoceny skutečně dětmi, a odrážejí tak věrně jejich chuťové preference, což je důležité nejen pro spotřebitele, ale i pro samotné výrobce. Kromě toho by organizátoři rádi propagací této značky podpořili zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu, který řadu let setrvale klesá a reálně tak hrozí, že v brzké době budou u nás chybět například kvalifikovaní řezníci a další potravináři. Co to může v budoucnosti znamenat pro kvalitu tradičních českých potravin, je nasnadě.

            Za šest let existence se značkou Česká chuťovka může pyšnit již celkem 282 potravin, Dětských chuťovek bylo dosud uděleno 65, přičemž zájem výrobců o jejich získání se rok od roku zvyšuje. Letošní 7. ročník soutěže se opět koná pod záštitou pana Milana Štěcha, předsedy Senátu Parlamentu ČR. Předávání ocenění se tak uskuteční 22. října znovu v nezapomenutelné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu Cena novinářů – Česká chuťovka 2015 a již potřetí bude také slavnostně dekorován Rytíř české chuti, kterým je každý rok poctěna jedna výrazná osobnost českého potravinářství. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz. Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění. Generálním partnerem České chuťovky je již tradičně skupina COOP a skupina Ahold. I letos je partnerem také spořitelní družstvo Artesa, které podnikatelům a firmám poskytuje úvěry s individuálními podmínkami formou provozního i investičního financování a pro účastníky soutěže opět připravilo zvýhodněnou nabídku úvěrů. Mediálním partnerem celé soutěže je vydavatelství AGRAL s tituly Potravinářská revue, Potravinářský zpravodaj a Řeznicko-uzenářské noviny, časopis Prosperita a společnost Falcon Media Broadcast, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.  

  (tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3