INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rada kvality České republiky, Řídicí výbor Programu Česká kvalita a Asociace veřejně prospěšných organizací ČR oznámily dne 1. července přijetí značky Spolehlivá veřejně prospěšná organizace do Programu

Čes­ká kvalita. Smyslem nové značky je poskytnout dárcům a partnerům neziskových organizací záruku, že její držitel řádně hospodaří se svěřenými prostředky, které transparentně a adekvátně využívá k naplňování svého veřejně deklarovaného poslání a nezneužívá věnované peníze na nekalé účely. Přijetím do Programu Česká kvalita tato značka dokládá, že splnila nejpřísnější kritéria pro nezávislost a objektivitu a že je možné se na její vypovídací hodnotu plně spolehnout.

Dobročinnost, pomoc slabým a znevýhodněným, je jedním z významných znaků vyspělé civilizované společnosti. Bohužel se stále najdou lidé, kteří zneužívají soucitu slušných občanů a jejich snahy pomoci potřebným.

            Pokud jsou tyto podvody odhaleny, bývají hojně medializovány, a tak se řada potenciálních dárců obává, že jejich peníze nebudou sloužit účelu, na který je věnovali.

            Značka Spolehlivá veřejně prospěšná organizace jim dává jistotu, že podpoří reálný a prospěšný projekt.

            „Značka Spolehlivá veřejně prospěšná organizace dokládá, že ochrana spotřebitele nemusí spočívat jen v zajištění kvalitního zboží a služeb, ale že jde o mnohem širší pojem. Programem Česká kvalita se naše ministerstvo snaží nejen dávat občanům vodítko k bezpečným nákupům, ale také je chránit před nepoctivci všeho druhu. Tato ochrana je o to důležitější v oblastech, kde si běžný člověk nemá možnost důvěryhodnost partnera sám ověřit, a dostává se tak do znevýhodněného postavení. Věřím, že nová značka přispěje ke kultivaci oblasti dárcovství a že zajistí, aby darované prostředky pomáhaly s maximálním efektem,“ zhodnotil význam nové značky ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

            Aby bylo možné garantovat dárcům i partnerům důvěryhodnost veřejně prospěšné organizace, byla pro udělení značky stanovena velmi přísná pravidla: Po úvodním zkoumání, zda má organizace vůbec šanci značku získat, následuje vlastní posuzování nezávislými hodnotiteli na základě podrobných dotazníků a dalších materiálů.

            „Hodnotitelé kontrolují jak poslání, cíle a hodnoty organizace, tak i úroveň řízení a vnitřní kontroly, aby bylo zajištěno efektivní a transparentní nakládání se svěřenými prostředky. Aby mohla organizace značku získat, musí být také velmi dobře finančně řízena a v neposlední řadě musí otevřeně komunikovat své aktivity a výsledky směrem k veřejnosti. Teprve poté, co Rada složená z nezávislých odborníků schválí kladný posudek nezávislých hodnotitelů, může být značka udělena,“ vysvětlil Marek Šedivý, prezident Asociace veřejně prospěšných organizací ČR.

            Asociace připravovala systém hodnocení značky Spolehlivá veřejně prospěšná organizace ve spolupráci s mezinárodní organizací ICFO (International Committee on Fundraising Organizations), která obdobné hodnocení používá i v řadě další zemí a je tak zárukou jeho správné metodiky.

            Druhou garanci pro dárce představuje přijetí značky do Programu Česká kvalita, který sdružuje věrohodné a nezávislé značky kvality na českém trhu.

            „Přijetí značky Spolehlivá veřejně prospěšná organizace do Programu Česká kvalita dokládá, že značka splnila nejpřísnější kritéria pro nezávislost a objektivitu a stala se jasným a průkazným dokladem, že označená organizace řádně hospodaří se svěřenými prostředky, které transparentně a adekvátně využívá k naplňování svého deklarovaného poslání. Jsem přesvědčen, že i v naší zemi pomůže zvýšit důvěru dárců a tím i objem prostředků získaných na veřejně prospěšné aktivity,“ doplnil Jan Taraba, ředitel Národního střediska podpory kvality.

            Aktuálně je držitelem značky šestnáct organizací, které nově mohou současně s logem Spolehlivá veřejně prospěšná organizace používat i logo Programu Česká kvalita.

            Seznam držitelů, stejně jako kompletní metodiku hodnocení a informace k procesu hodnocení, najdou zájemci na webových stránkách www.znacka-spolehlivosti.cz.      

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3