INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nízká nezaměstnanost a často také neochota k manuální práci jsou v současné době hlavním důvodem, proč průmyslové společnosti obtížně hledají zaměstnance. Právě proto roste důležitost kvalitního zaškolování pracovníků, vedoucí k zefektivnění výroby. Ke kvalitnímu zaškolení pracovníků pomáhá například metoda Training Within Industry (TWI), o níž budou mimo jiné debatovat zástupci leteckých a automobilových firem na Setkání se špičkami, jež se uskuteční v pondělí 19. října v prostorách Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.

Organizátoři akce, výrobce letadlových dveří  LATECOERE Czech Republic a TWI Institute Czech Republic připravily program, který účastníky seznámí s metodami zlepšování adaptačního procesu a zaškolování nových pracovníků v Česku i ve světě. Své zlepšovací metody zde kromě LATECOERE Czech Republic představí společnosti Czech Airlines Technics a Toyoda Gosei Czech. Na setkání vystoupí také americký odborník Patrick Graupp, spoluautor metody TWI.

„Metoda TWI zavádí jednotné, standardizované zaškolení pracovníků na pracovišti. Díky této metodě se zaškolení výrazně urychluje a snižuje se chybovost. Zvyšuje se také kvalita a produktivita práce, dochází ke snížení zmetkovitosti, ale například i snížení fluktuace zaměstnanců. Ve výsledku nám tato metoda přináší snížení výrobních nákladů,“ říká Iva Bursová, HR ředitelka ve společnosti LATECOERE Czech Republic.

„Pokud se ptáme, s jakými problémy bojují firmy ve výrobě či službách, vždy se objeví alespoň jedna z následujících věcí: produktivita, kvalita, nastavení a dodržování standardů, zaškolování, disciplína, bezpečnost, efektivita či manažerské dovednosti vedoucích,“ říká Markéta Šimáková, partnerka konzultační společnosti DMC a trenérka TWI. „Na každý tento problém má TWI nástroj – modul Job Instruction pro nastavení standardů a rychlejší zaškolování, Job Relations pro řešení problémů a Job Methods pro kontinuální zlepšování. Každý modul sám o sobě přináší zlepšení,“ doplňuje Markéta Šimáková. 

Metoda TWI slouží jako nástroj k zefektivnění školicích procesů nových pracovníků nejen v leteckém, ale například i v automobilovém průmyslu. Vznikla již ve 40. letech minulého století v USA, kde pomáhala zvyšovat produkci válečné výroby. V 50. letech ji použila společnost Toyota ke školení zaměstnanců jako součást programu Toyota Production System. Do České republiky se metoda dostala v roce 2010 a v současnosti je touto metodou vyškoleno v ČR a na Slovensku více než 1 500 pracovníků a využívá ji 40 českých a slovenských firem.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3