Společnost Ahold Czech Republic, která získala již třikrát Národní cenu kvality, postoupila do finále prestižní soutěže EFQM Excellence Award 2016. Hodnotitelé z Evropské nadace pro management kvality, jež ocenění udílejí, ocenili především strategii společnosti a odpovědné podnikání. Ahold je vůbec první tuzemskou firmou, která se do evropské úrovně soutěže přihlásila. Mezi patnáctku finalistů patří také společnost Ahold, která letos slaví 25 let svého podnikání v ČR a provozuje zde maloobchodní síť Albert. „Jsme velmi rádi, že na trojnásobný úspěch v Národní ceně kvality ČR navázala společnost Ahold úspěšným postupem do finále nejprestižnější evropské soutěže firem – EFQM Excellence Award. Postup do finále je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ řekla Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality.
Komplexní model hodnocení prestižního ocenění se zaměřuje na devět kategorií managementu firmy, a umožňuje tak objektivní porovnávání společností různých oborů i velikostí. Tým nezávislých hodnotitelů Evropské nadace pro management kvality, který mimo jiné osobně vyslechl zaměstnance na všech úrovních společnosti, v Aholdu nejvíce ocenil oblast odpovědného podnikání. „Podpora lokálních dodavatelů a komunit, ve kterých působíme, patří mezi klíčové pilíře našeho podnikání. Být takzvaně dobrým sousedem je pro nás důležité, proto máme velkou radost a ceníme si toho, že porota Evropské ceny kvality nejvíce ocenila právě tuto oblast,“ sdělil Pavel Mikoška, ředitel kvality obchodního řetězce Albert.
Nadační fond Albert se zaměřuje na pomoc dětem a mládeži ze sociálně ohroženého prostředí a na podporu zdravého životního stylu. „V tomto školním roce se lektoři Zdravé 5 vydali do 750 mateřských i základních škol po celé republice a výuky o zdravém stravování se zúčastnilo více než 74 000 dětí,“ doplnila manažerka projektu Eva Nepokojová. Nadační fond Albert letos také oznámil novou výzvu v charitativním programu „Bertík pomáhá“, ve kterém na základě hlasování zákazníků rozdělí celkově 3,7 milionu korun.
Od roku 2012 obchody sítě Albert spolupracují s Federací potravinových bank, které darují neprodané potraviny. Loni činila hodnota potravinových darů šest milionů korun. „V současnosti se darování týká 30 našich hypermarketů a letos předpokládáme, že celorepublikově zvýšíme tento počet o další dvě desítky,“ upřesnil Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodního řetězce Albert. „Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, darujeme například zoologickým zahradám. Ve vybraných obchodech také používáme speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na koncentrované hnojivo,“ uzavřel.
Celkový vítěz EFQM Excellence Award 2016 i dílčí vítězové jednotlivých kategorií budou oznámeni 29. září v italském Miláně.
(tz)