INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CHOP copy copyPodpořená znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení, kde se pohybuje mezi 10 – 17 %. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý  rok, ať už v televizi, na  internetu nebo na  obalech samotných   potravin.   Znalost   označení   mezi   Slováky   je   velmi   vysoká, podpořená znalost se pohybuje mezi 14 – 20 %.

V loňském roce došlo ke spuštění propagační kampaně, Kvalita z Evropy – chutě s příběhem,   s cílem   posílení   kladného   vnímání   evropského   systému   kvality zemědělských  produktů  spotřebiteli  a  odborníky  u  nás  i  na  Slovensku.  Letos v červnu realizovala společnost STEM/MARK druhé měření dané komunikační kampaně a přináší pozitivní výsledky.

„Podobně jako na Slovensku také v Čechách desetina oslovených tvoří loajální jádro, které vždy upřednostňuje výrobky s těmito značeními, což jsou spíše ženy nad 20 let a lidé s maturitou či vyšším vzděláním. Dvě pětiny lidí jsou ochotny si za tyto výrobky připlatit,“ zmiňuje Ivana Valentová, Client Service Manager STEM/MARK a doplňuje: „Nejméně ovlivnitelnou skupinou jsou muži nad 20 let, naopak mládež k evropským značkám inklinuje nejvíce.“
Výzkum ukázal, že polovina Čechů více důvěřuje a očekává vyšší kvalitu u potravin s domácím označením, ale ani evropské značky nejsou bez vlivu, nechají se jimi ovlivnit dvě třetiny oslovených, kteří je znají.
„Bezpochyby  stále  nejznámější  označení  je  KLASA.  V rámci  podpořené  znalosti u cílové skupiny spotřebitelé došlo k nárůstu také u všech ostatních značení a to včetně těch evropských,“ uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR.

Téměř většina oslovených dokázala s jistotou rozpoznat, zda viděla či nikoli, televizní reklamu na Jihočeskou Nivu. Z odpovědí je zřejmé, že reklama je velmi výrazná a vzbuzuje zájem.

Přestože větší důvěra je i na Slovensku deklarována značkám národním, více než polovina dotazovaných Slováků zastává názor, že evropská označení jsou potřebná. Každý pátý Slovák si vybavuje reklamu „Kvalita z Evropy“ a hodnotí ji jako srozumitelnou.

Z průzkumu  vyplývá,  že  znalost  evropských  označení  u  cílové  skupiny  odborná veřejnost u nás i na Slovensku je poměrně vysoká. Ukazuje se, že pro podrobnější znalost chráněných označení je podstatná osobní zkušenost nebo zájem o jejich získání.  Z českých  výrobků  si  respondenti  vybavili  především  Štramberské  uši, Olomoucké tvarůžky, Pohořelického kapra, České pivo nebo Jihočeskou Nivu. Pojem Zaručená tradiční specialita je nejznámější především mezi výrobci a distributory masných výrobků.

Více informací na  www.oznaceni.eu.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3