INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo cia_barva_nove_copy_copyČeský institut pro akreditaci, o. p. s., který je Evropskou komisí notifikován jako jediný národní akreditační orgán České republiky, v letošním roce průběžně upozorňuje, že je tomu již 25 let, co je nedílnou součástí infrastruktury kvality také akreditační systém.

Accredo – dávám důvěru, to je motto Českého institutu pro akreditaci, o. p. s., známého také pod zkratkou ČIA, které stručně a výstižně popisuje jeho činnost. Jen málokdo i po těch 25 letech tuší, co si pod pojmem „akreditace“ představit, a ještě méně je těch, kteří vědí, jak velký význam má pro firmy, veřejné instituce i běžné občany. Akreditace totiž poskytuje důvěru v to, že akreditované subjekty nabízející služby, jako je například zkoušení vody, vyšetření krve, kalibrace měřidel, certifikace výrobků, inspekce výtahů, jsou k tomu odborně způsobilé, a také nestranné za účelem jejich kontroly, zda splňují požadavky vnitrostátních a mezinárodních norem. Při výběru společnosti, ke které je možné si dát něco vyzkoušet, certifikovat apod., proto úspěšně poslouží denně aktualizovaný seznam akreditovaných subjektů na webových stránkách ČIA. V jednotlivých zveřejněných přílohách si pak lze jednoduše ověřit rozsah akreditovaných činností subjektu.

Využívání akreditovaných subjektů posuzování shody je především ve veřejném zájmu. Přesný a správný výsledek totiž často rozhoduje o nesmírně důležitých věcech – o velkých majetkových hodnotách, ale i o zdraví, životě nebo svobodě člověka. Přestože jsou přínosy akreditace tak zřejmé a že roste počet subjektů, které ji využívají, stále existuje velký prostor pro rozšíření jejího využití.

Nejen akreditované subjekty, ale i ČIA musí splňovat veškeré přísné mezinárodní požadavky na akreditační orgány, a také je dlouhodobě splňuje. Prochází pravidelnou evaluací ze strany Evropské akreditace, což umožnilo podepsat vícestranné dohody o vzájemném uznávání výsledků na mezinárodní úrovni (EA MLA, IAF MLA, ILAC MRA). Na základě těchto dohod jsou udělené akreditace – a tím i výsledky jím akreditovaných subjektů – uznávány v celé Evropské unii a v desítkách dalších zemí celého světa. To má velký význam pro české exportéry, protože nemusí provádět zkoušení či certifikaci svých výrobků v každé zemi zvlášť, pokud si ji zajistí u českého akreditovaného orgánu. Velká Británie a Německo vyčíslily ve studiích ekonomický přínos akreditace v řádu stovek milionů eur, resp. liber ročně. Lze oprávněně očekávat, že obdobně by výsledky takové studie dopadly i v naší zemi.

Pro další informace o akreditaci doporučujeme navštívit www.cai.cz.      

(it) 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3