INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

zisk

Představitelé 14 českých firem odletěli pod hlavičkou Hospodářské komory České republiky do íránského Teheránu, aby během pěti dní v hlavním městě a jižně od něj 700 kilometrů vzdáleného Šírázu

Hospodářská komora do Íránu za posledních pět let zorganizovala už několik misí a uspořádala řadu obchodních setkání i v ČR, díky kterým firmy podepsaly kontrakty na stovky milionů korun.

Podnikatelská delegace je složená ze zástupců firem zabývajících se výrobou skla, plynových regulátorů, projektováním podvozků a tramvají, mezinárodní přepravou, ale i strojírenským zkušebnictvím, výrobou léčiv nebo výstavnictvím. Do Íránu ji vede viceprezident Hospodářské komory pro průmysl a zahraniční vztahy Bořivoj Minář, který se během Íránsko-českého podnikatelského fóra v hlavním městě setká mimo jiné s Pedramem Soltanim, íránským byznysmenem a prvním viceprezidentem Íránské komory obchodu, průmyslu, dolů a zemědělství (ICCIMA), která je se svými 250 000 členy největší íránskou obchodní organizací v zemi.

Hospodářská komora s ní spolupracuje už od roku 1989. Obě komory dnes úzce spolupracují na vloni otevřeném programu Brána do Persie, který zhruba dvěma stovkám českých podnikatelů mimo jiné usnadňuje získávání víz a osvědčení pro obchodní účely.

Obchodní fórum a dvoustranná jednání českých a íránských firem proběhnou také v ekonomickém centru na jihu země v Šírázu, kam z íránského hlavního města odletí podnikatelé ve středu. Navštíví zde průmyslové podniky v blízkosti města a setkají se se zástupci investičních agentur. Šíráz je atraktivní lokalitou pro české firmy zejména z oblasti těžby, cementárenství, textilu nebo elektroprůmyslu. V místě se nachází také tzv. zvláštní ekonomická zóna, jde o část íránského území, která je řízena podle zvláštních zákonů a obchod je zde osvobozen od cel.

Podle Hospodářské komory české firmy na rozdíl od podniků z dalších částí Evropy zatím nedostatečně využívají potenciál, který jim osmdesátimilionová země nabízí.Staví na tom, že obchodní výměna mezi Československem a Íránem úspěšně fungovala už za první republiky a kvalitní české výrobky mají v zemi stále velmi dobré renomé. Právě proto, ačkoliv se Írán dostal z ekonomické izolace v lednu 2016, Hospodářská komora začala vytvářet podmínky pro budoucí česko-íránské kontrakty už o dva roky dříve.

Od uvolnění protiíránských sankcí do země už zavítaly početné delegace z řady evropských zemí, například Francouzi s Íránem podepsali před dvěma lety kontrakty za 400 miliard korun, své pobočky dnes v Íránu mají desítky velkých německých firem.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3