Nebezpečí obchodní války mezi Evropskou unií a Spojenými státy americkými je zažehnáno. USA tak v současné době neuvalí cla na automobily a autodíly. Vzniknout by naopak mohla společná celní dohoda o průmyslových výrobcích.
Čtyři malí a střední vývozci z pěti exportují pouze na podnikové trhy a jen 4 % využívají příležitostí trhu veřejných zakázek v zahraničí. Roste rovněž chuť rozšiřovat exportní destinace, třetina firem vyváží již do jedenácti a více zemí. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si nechalo vypracovat Ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s agenturou CzechTrade a Asociací malých a středních podniků a živnostníků České republiky. Nejvyhledávanější státní podporou v exportu jsou podle něj služby agentury CzechTrade. Průzkum také potvrdil rostoucí obavy firem ze zajišťování kurzových rizik.
Téměř 70 procent firem má zásadní výhrady proti rutinnímu používání investičních pobídek. Firmy je většinově považují za zbytečné pokřivení trhu a nepřijatelné zasahování státu do férového podnikatelského prostředí.
Ani si neuvědomujeme, jak úžasný prostor máme k tomu, abychom vytvářeli krásný svět. A že by nám mělo být ctí zanechat šťastnou stopu své účasti na procesu, v němž budou pokračovat další generace. Jednou z platforem seberealizace člověka na této cestě k budoucnosti jsou chytrá města. Jak uchopili tuto příležitost odborníci ze společnosti M.C.TRITON, spol. s r.o.? Na to odpovídal Ing. Luděk Pfeifer, CSc., partner uvedené firmy, a Ing. Lukáš Jakubec, Unit Manager pro segment veřejná správa:
Deset základních rad, jak se bránit proti tzv. šmejdům v energetice, zveřejnil Energetický regulační úřad. Reaguje tím na zvyšující se počet případů, kdy obchodník nebo zprostředkovatel postupuje nepoctivým způsobem vůči spotřebiteli.
Českým podnikatelům papírování neubývá. A to i přes deklarovanou snahu státu firmám práci ulehčovat. Pravidelná zpráva o pokroku ve snižování administrativní zátěže, kterou projedná vláda, se totiž nezabývá reálným účelem a opodstatněností samotné regulace.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...