Zatímco se domácí ekonomika dynamicky rozvíjí, velká politika, zdá se, stále přešlapuje na místě. Podnikatelskou sféru politikaření nezajímá, přeje si však fungující stát. O tom a věcech, které s tímto problémem souvisí, jsme hovořili s prezidentem Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR Janem Wiesnerem.
Květiny neslouží jen k tomu, aby svou krásou sytily oči a čich. Mnohé také živí jejich pěstování, prodej a aranže. Jak se jim vedlo, o tom jsme si povídali s předsedou Svazu květinářů a floristů ČR Ing. Jiřím Horákem.
Kterým českým vývozcům se vloni nejvíce dařilo? Kdo uspěl na trzích zemí Blízkého východu? Nejen tyto otázky zodpoví 21. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade, která podporuje, a hlavně oceňuje úspěchy českých vývozců. Ceny si vítězové tradičně převezmou v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér nebo Exportér teritoria. Soutěž opět probíhá pod záštitou vládní agentury CzechTrade, která vyhlásí vítěze dalších dvou kategorií.
O skutečných hodnotách pro život člověka se hovoří stále častěji. O čem to svědčí? O větší touze po harmonii, jiném stylu práce, soběstačnosti v produkci potravin, zdravém životním stylu, pohodě místo stresu, o potřebě jistoty? Ano i ne. Možná je to i důsledek chyb, jimiž se učíme a jejichž nápravou se posunujeme dál. Úloha zemědělství se v chápání souvislostí života širokou veřejností dostává, troufám si tvrdit, po letech temna na odpovídající úroveň. Když už nic jiného, lidé chtějí kvalitní čerstvé ovoce a zeleninu, mléko, maso, sýry i pečivo. Bez zemědělců by tato přání neměla šanci být splněna. Jak tyto záležitosti vidí prezident Agrární komory ČR, Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc.? A jak na tom jsou čeští zemědělci? O tom je následující rozhovor:
Česká republika zná své Manažery čtvrtstoletí. Top 10 manažerských osobností vybrala Česká manažerská asociace u příležitosti jubilejních 25 let prestižní soutěže MANAŽER ROKU, kterou vyhlašuje a organizuje, a 100 let vzniku Československa.
V podvečer 17. května 2018 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže 13. ročníku Marketér roku 2017. Večerem provázel jako vždy skvělý moderátor Karel Voříšek.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...