Nejlepší české inovativní projekty za letošní rok vyhlásí sdružení CzechInno 8. prosince v rámci projektu Vizionáři 2016. Autoři unikátních projektů z oblastí ICT, elektrotechniky, zdravotnictví, dopravy a mnoha dalších odvětví, jejichž návrhy nabízí inovativní řešení pro firmy nebo širokou veřejnost nebo zkvalitňují služby či vytváří nové segmenty trhu, mají možnost přihlásit se do soutěže Vizionáři 2016 a získat ocenění za nejlepší inovace uplynulého roku. Přihlášky je možné zasílat do 20. listopadu 2016.
Na Česko-korejské podnikatelské fórum, které se koná ve dnech 9. až 10. listopadu v korejském Soulu, odcestovala pod hlavičkou Hospodářské komory ČR 35členná delegace podnikatelů vedená viceprezidentem Hospodářské komory Bořivojem Minářem.
Podnikatelská mise Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) do Myanmaru provázející počátkem listopadu ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka přivezla domů dobré zprávy. Tamní podnikatelé a politici vyjádřili totiž eminentní zájem o obchodní spolupráci. Zástupci patnácti firem a dvou vysokých škol jednali zejména o příležitostech v energetice, odpadovém hospodářství či zdravotnické technice. „Naše firmy dostaly nabídky například k řešení odpadového hospodářství v nemocnicích či zajištění úpravy pitné vody. Bodovalo také české pivo,“ upřesňuje vedoucí podnikatelské mise, viceprezident SP ČR František Chaloupecký.
Na možnosti obchodní spolupráce mezi českými a švédskými firmami byl zaměřen dnešní energetický seminář, který se uskutečnil v Královské inženýrské akademii ve Stockholmu v rámci dvoudenní podnikatelské mise Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR). Zástupci českých firem v čele s vedoucím delegace viceprezidentem SP ČR Stanislavem Kázeckým doprovodili do Švédska předsedu vlády Bohuslava Sobotku, který se zúčastnil zmíněného semináře. Českým firmám z oblasti energetiky, metalurgie a strojírenských oborů s vysokým inovačním potenciálem, na něm byli partnery zástupci společností jako je Svenska Kraftnät, Vattenfall, Fortum a řada dalších.
Agrární komora ČR a Potravinářská komora ČR se znepokojením sledují kauzu kolem nepřijetí ministra zemědělství Mariána Jurečky čínskými ministry zemědělství a vodního hospodářství. Navazování a prohlubování obchodních styků se zeměmi jako je Čína či země arabského světa, i úprava obchodních vztahů s Ruskem se za současného enormního přetlaku mléka a masa na evropském trhu stávají pro další fungování českého zemědělsko-potravinářského sektoru takřka životní nutností.
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek předložil vládě materiál "Program ENERG na dosažení úspor energie v konečné spotřebě odvětví malého a středního podnikání". Cílem programu je usnadnit malým a středním podnikatelům na území hlavního města Prahy přístup k financování projektů, zaměřených na snížení energetické náročnosti jejich činnosti nebo využití energie z obnovitelných zdrojů pro jejich činnost za účelem dosažení úspor v konečné spotřebě energie, a tím přispívat ke zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků v souladu s environmentální politikou trvale udržitelného rozvoje Evropské unie.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...