Klastr českých nábytkářů se ve dnech 29.9. – 2.10.2016 účastnil mezinárodního veletrhu nábytku a interiérů a bytových doplňků FOR ITERIOR 2016 v Praze Letňanech, kde ve společné expozici prezentoval kvalitní a zajímavý design výrobků svých členů. Návštěvníci se mohli seznámit s produkty členů KČN, které vznikaly na základě výsledků společných projektů KČN. Na stánku své exponáty vystavovali a prezentovali svoji portfolio výrobků tito členové KČN:
Potravinářská komora ČR a Agrární komora ČR se důrazně ohrazuje proti tvrzení, že růst cen syrového mléka, které jsou placeny zemědělcům, bude příčinou růstu cen mléka a mléčných výrobků na pultech obchodů. Trváme na tom, že nastavené obchodní přirážky u mléka naprosto nerespektovaly v průběhu uplynulých dvou let razantní pokles cen mléka pro zemědělce, tudíž pro jakékoliv zvyšování spotřebitelsých cen není nejmenší důvod.
Nejlepší absolventi gastronomických oborů a oborů služeb, kteří splnili přísná kritéria během celého studia i praxe, dnes získali ocenění Hospodářské komory České republiky z rukou jejího viceprezidenta Zdeňka Somra. Osvědčení, které bylo předáváno na veletrhu For Gastro v pražských Letňanech, obdrželo 190 absolventů. Slavnostního okamžiku se v areálu PVA Expo Praha zúčastnili kromě čelních představitelů HK ČR také náměstkyně ministerstva pro místní rozvoj Simonea Zikmundová, náměstek ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Jaroslav Fidrmuc či zastupitel hl. města Prahy Patrik Nacher.
Česká manažerská asociace (ČMA) se jako jeden z organizátorů zúčastnila konference Konkurenceschopnost ČR 2017: Digitální společnost, která proběhla dne 29. září 2016 na půdě VŠE. Za řečnickým pultem se vystřídali jak zahraniční hosté, tak čeští odborníci v čele s Pavlem Kysilkou, Josefem Taušerem a Tomášem Prouzou. Hlavním tématem byla nová digitální realita a její vliv na konkurenceschopnost států hodnocených v žebříčku globální konkurenceschopnosti Světového ekonomického fóra (WEF). Česká republika se umístila stejně jako loni na 31. místě ze 138 hodnocených zemí.
Přístup podniků k rizikovému kapitálu, možnosti přijímání dalších opatření v ocelářském průmyslu či zkušenosti se sdílenou ekonomikou byly hlavními tématy formálního zasedání Rady pro konkurenceschopnost 29. září v Bruselu. Delegaci za Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR vedl náměstek ministra Vladimír Bärtl.
Třetina spotřebitelů již nakupuje v malých, specializovaných obchodech. Dvě třetiny zákazníků preferují české potraviny kvůli kvalitě. Tři pětiny rodin pěstují vlastní plodiny a více jak 50 % populace je dokonce zpracovává do vlastních výrobků. Zákazníky maloobchodů čím dále více zajímá původ potravin, v restauracích se ale na zdroj surovin stydí zeptat. Roste nebývalý zájem populace podpořit lokální výrobce, jejichž počet se zvyšuje. Většina obyvatel si myslí, že by větší státní podpora přispěla k udržení podnikání a mladých lidí na venkově. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) představuje společně s Komerční bankou a agenturou Ipsos průzkum ke stavu lokálních producentů a pěstitelů.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...