Málokdo si dnes dokáže představit život bez auta. Mnoho domácností si dokonce ani s jediným autem nevystačí a vlastní dvě i více vozidel. Motorismus s sebou ale kromě praktičnosti, pohodlí a svobody nese i negativní aspekty jako znečištění životního prostředí a dopravní nehody. Výrobci automobilů jsou si těchto negativ vědomi a snaží se proti nim bojovat. Názorným příkladem je značka Peugeot.
Pro tuto francouzskou automobilku je ochrana životního prostředí hlavní prioritou, stejně jako maximální environmentální odpovědnost spojená s výrobou, prodejem a provozem automobilů. Také proto se tato značka usilovně věnuje vývoji elektrifikovaných vozidel. Dnes již 70 % modelů značky Peugeot nabízí alternativu v podobě elektrického či plug-in hybridního pohonu, do roku 2025 tento podíl dosáhne 100 %. Kromě toho ale značka Peugeot rozvíjí mnoho dalších aktivit s cílem snížit svou uhlíkovou stopu. Investuje miliardy do vývoje nových ekologických technologií, při výrobě používá ve velké míře recyklované a recyklovatelné materiály, stará se o ekologickou likvidaci vozů a jejich komponentů, které už dosloužily, a také sází stromy. Před více než desetiletím založila v Amazonii obří centrum, jehož cílem je zalesňování krajiny. Díky Peugeotu tak byly v samotném srdci deštného pralesa vysázeny miliony nových stromů.
Ani druhý negativní aspekt, nehodovost, nezůstává automobilkou opomíjen. Před několika dny značka Peugeot v České republice oznámila rozšíření partnerství s Autoklubem ČR. Tyto dvě společnosti spolupracují už mnoho let, a to hlavně na projektech Autoklub Peugeot Rally Talent, jehož úkolem je hledat závodnické talenty, a Peugeot Rally Cup pomáhající mladým nadějným jezdcům v závodní kariéře. Peugeot ale míří dál, a kromě spolupráce v oblasti motoristického sportu a podpory mládeže se nyní stává partnerem Autoklubu ČR v oblasti zvyšování bezpečnosti na silnicích a prevence dopravních nehod. Peugeot se tak stal strategickým partnerem projektu Road Safety Autoklubu ČR.
„Bezpečnost silničního provozu je stejně jako ekologie v současné době velmi aktuálním tématem. Na svých cestách vnímám jednak neustále sílící provoz, který často překračuje únosnou kapacitu infrastruktury, tak i stále komplikovanější problematiku parkování. Přestože se u našich vozů rapidně zvyšuje počet a úroveň bezpečnostních prvků a snažíme se poskytovat celou řadu asistenčních systémů už od základních úrovní výbavy, stále dochází k často zbytečným nehodám. Dlouho se zabýváme tím, jak těmto nehodám účelně předcházet, a právě proto jsme se spojili s partnerem k tomu nejpovolanějším – Autoklubem České republiky,“ vysvětlil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR
Partnerství značky Peugeot spočívá v tom, že Autoklubu poskytne automobil Peugeot 3008. Samozřejmě plug-in hybrid, protože ekologii má stále na paměti. Dále bude Autoklub používat různé modely značky Peugeot pro natáčení výukových a naučných videí, demonstrování funkce asistenčních systémů při přednáškách a školeních pro účastníky různých věkových kategorií a profesí apod.
„Jsem rád, že rozvíjíme naši úspěšnou spolupráci a Peugeot se bude podílet na našich aktivitách v oblasti zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Dohodli jsme se na konkrétní participaci u jednotlivých projektů, například natáčení výukových videí pro řidiče, zajištění vzdělávacích akcí a podobně. Peugeot bude s námi spolupracovat také v oblasti aktivit pro handicapované motoristy. Opravdu vítám, že získáváme tak renomovaného a zkušeného partnera,“ uvedl Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.
(placená prezentace)