Holčičkám panenky a klukům autíčka… stereotyp, který platí po staletí. Někdy ale není na škodu se od zažitých stereotypů odvrátit.
Je totiž známo, že způsob, jakým si děti hrají, ovlivňuje jejich vnímání společnosti a budoucího života. To, co děti získaly hrou, se v dospělosti projevuje v různých oblastech života a při různých činnostech, třeba i při řízení auta.
Studie provedená francouzskou organizací HAL Open-Science ukazuje, že ženy si myslí, že jsou špatné řidičky, přestože statistiky dokazují opak. Ve skutečnosti ženy způsobují mnohem méně dopravních nehod než muži. Nedůvěra žen ve své řidičské schopnosti je dle výsledků studie způsobena i tím, že ženy si v dětství nehrály s autíčky, nebyly k tomu nijak povzbuzovány a jejich přání mít autíčko se setkávalo s údivem či dokonce s posměchem. Dívkám se na rozdíl od chlapců podsouvají klidné hry s důrazem na starostlivost, trpělivost a opatrnost. Chlapecké hry jsou naopak rizikovější, odvážnější a bojovnější. V důsledku toho se dívky v dospělosti mohou cítit za volantem méně jisté, přitom pro řízení auta je důvěra v sebe sama a ve své schopnosti naprosto klíčová.
Peugeot tvrdí, že přání děvčátek hrát si s autíčky má být vyslyšeno. Proto přišel s originálním nápadem. Nabídl dětem ve Francii možnost vyměnit jakýkoli vánoční dárek, který nechtějí, za autíčka z limitované edice Peugeot. Nechtěné vánoční dárky dostane jedna z nejvýznamnějších francouzských charitativních organizací Secours Populaire, aby je mohla přerozdělit těm, kterým udělají radost. Akce potrvá do 30. ledna a dívky, které si chtějí hrát s autíčky, dostanou možnost nejen dostat vytoužený dárek, ale taky začít pracovat na posílení svého budoucího řidičského sebevědomí.
(tz)