Čtvrtý největší automobilový koncern na světě, skupina Stellantis, se kromě výroby automobilů dlouhodobě a intenzívně věnuje také projektům společenské odpovědnosti. Nejčastěji se jedná o ekologická témata, jako jsou snižování emisí či eliminace uhlíkové stopy. Stellantis se ale zabývá také sociálními otázkami, například rovnoprávností žen v pracovním prostředí či podporou studentů.
Jedním z nejvýznamnějších projektů skupiny je „Stellantis Student Awards“. V rámci této iniciativy jsou finančně oceňováni studenti, kteří pilně studují, rozvíjejí své dovednosti a využívají své nabyté vědomosti pro pokrok lidstva, a to zejména z hlediska udržitelnosti. Program podpory studentů vznikl už v roce 1996, v roce 2019 byl přejmenován na počest italského vrcholového manažera Sergia Marchionneho na „Sergio Marchionne Student Achievement Awards“. V letošním roce získalo finanční podporu 600 dětí zaměstnanců společnosti Stellantis. Celkem za 26 let existence programu získalo peněžní podporu 14 tisíc studentů.
Podobné aktivity vyvíjejí ale i samotné značky skupiny Stellantis. Například nejvýznamnější koncernová značka Peugeot spustila v roce 1999 projekt nazvaný „Uhlíkový rezervoár“. Jde o projekt znovuzalesnění amazonského pralesa za účelem odbourávání uhlíku v atmosféře. Tato iniciativa je významná jak z hlediska ochrany životního prostředí, tak i z pohledu podpory a vzdělávání studentů. V letech 2001 až 2008 zajistil projekt „Uhlíkový rezervoár“ enviromentální výchovu 2300 žákům základních škol a poskytl prostor pro výzkumné projekty pro více než 150 studentů z univerzit ve Francii a Brazílii, kteří v terénu prováděli individuální nebo týmové vědecké výzkumné práce z řady oborů, či zpracovávali své doktorandské práce.
(tz)