INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

SOCRPoslanecká sněmovna schválila v minulém týdnu novelu zákona o veřejných sbírkách, jež konečně umožní zkultivovat cestovní ruch zejména v nejvíce navštěvovaných turistických oblastech České republiky.

Magistrát hlavního města Prahy i krajské úřady se totiž často setkávaly s nekalými praktikami falešných průvodců, kteří své šmejdské aktivity a obcházení pravidel schovávali za rádoby dobročinné sbírky.

Například tržní řád hlavního města Prahy vymezuje území, kde je zakázáno obtěžovat obyvatele i návštěvníky snahou prodat jim na ulici jakékoli služby nebo zboží. Veřejnou sbírku však zatím bylo možné nabízet kdekoliv. A tak se objevovali kreativní „podnikatelé“, kteří se nechali registrovat jako veřejná sbírka jen kvůli tomu, aby na turisticky exponovaných místech, jako je Staroměstské náměstí, mohli nabízet své služby a zboží. Typickým příkladem zneužití registrace jsou tzv. deštníkáři, kteří na těchto místech prodávají turistické vyjížďky hop-on-hop-off, ale oficiálně nabízejí turistům možnost darovat na „dobročinný účel“ a následně se za to nechat odměnit jízdenkou na turistický autobus. Hlavní charakter jejich podnikání – tedy prodej průvodcovských služeb – se tak schovává pod údajnou veřejnou sbírku.

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) proto podpořil návrh Prague City Tourism a Magistrátu hlavního města Prahy, aby byla do novely zákona o veřejných sbírkách vložena možnost obcím stanovit obecně závaznou vyhláškou místa, na nichž nelze konat nebo propagovat sbírku prováděnou prodejem předmětů, prodejem vstupenek na veřejná kulturní nebo sportovní vystoupení, pokud se jedná o prodej předmětů nebo služeb v oblasti cestovního ruchu podle zákona o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu.

„Jsem rád, že se podařilo najít formulaci, která nebude nijak bránit poctivým neziskovým organizacím, aby i nadále sbírky pořádaly kdekoliv na území obcí, ale která zároveň umožní zakázat podvodné sbírky, které porušují pravidla a dělají špatné jméno cestovnímu ruchu i celé České republice,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodal: „Rád bych poděkoval pražskému magistrátu, ministerstvu vnitra i ministerstvu pro místní rozvoj za důležitý příspěvek ke kultivaci cestovního ruchu v turisticky exponovaných místech.“

„Do očí bijící porušování tržního řádu se dělo přímo před našima očima. Mohli jsme ho totiž denně sledovat přímo z oken ministerstva pro místní rozvoj. Takové obcházení pravidel je pro nás neakceptovatelné, a proto jsme návrh novely zákona aktivně podpořili. Je to další z našich iniciativ kultivace podnikatelského prostředí cestovního ruchu v České republice. Záleží nám na tom, aby se turisté v Česku cítili bezpečně a aby je nikdo během pobytu neobtěžoval šmejdskými praktikami,“ zdůraznil místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

„Od ledna 2025 si slušní poskytovatelé průvodcovských služeb budou moci oddechnout. Praktiky jejich nekalé konkurence totiž budou moci obce konečně zakázat vyhláškou, kterou například hlavní město Praha ve spolupráci s Prague City Tourism v současné době již intenzivně připravuje,“ konstatoval radní pro majetek a legislativu hlavního města Prahy Adam Zábranský.

„V rámci klientského servisu monitorujeme v Prague City Tourism zpětnou vazbu od návštěvníků hlavního města. Ročně si tak vysoké desítky turistů stěžují na tzv. deštníkáře v Praze s tím, že zaplacená služba nebyla poskytnuta nebo byla poskytnuta ve zcela nedostatečné kvalitě,“ sdělila Jana Adamcová, místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism, a doplnila: „Ve většině případů turisté konstatují, že se do Prahy kvůli jejich chování již nevrátí.“ V rámci metodiky a výzkumu Net Promoter Score je známo, že nespokojený klient může ovlivnit názor na danou destinaci až u dalších 15 osob.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3