INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rodiče, kteří se v dětství zapojili do dobročinnosti, vedou své děti k pomoci potřebným více než ti, kteří sami takto aktivní nebyli. Vyplynulo to z výzkumu společnosti Datank. Většina dotázaných by své potomky podpořila především při pomoci jejich vrstevníkům s tělesným postižením nebo dětem bez rodiny. Že mají děti pomáhat zase dětem, ukázal i výběr dobročinných aktivit v druhém kole programu Pomáhej. Ten organizuje ČSOB spolu s Nadací VIA a mohly se do něj zapojit charitativní projekty organizované dětmi a mladými lidmi.

Jedním z přihlášených projektů je i benefiční koncert studentských kapel organizovaný žáky Slezského gymnázia v Opavě. Výtěžek z koncertu bude věnován na nákup speciální juniorské tříkolky pro desetiletou dívku s tělesným postižením. „Když nám studenti nabídli svou pomoc, byli jsme mile překvapeni. Jejich zájem nás těší o to víc, že jsou to velmi mladí lidé, kteří ale nemyslí jen na sebe a snaží se pomáhat potřebným,“ říká Karel Silný, otec dívky.

„Děti a mladí lidé následují pozitivní příklady dospělých ve svém okolí,“ vysvětlila Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB. Potvrdily to výsledky zmíněného průzkumu, podle něhož se do charity zapojily děti více než dvou třetin rodičů, jež mají z dětství sami zkušenost s dobročinností.

Téměř 90 % rodičů se domnívá, že jejich děti by měly svými dobročinnými aktivitami podporovat především vrstevníky s tělesným postižením. Necelých 70 % by uvítalo, kdyby jejich děti pomáhaly dětem v dětských domovech nebo s mentálním postižením. Jen polovina rodičů by podpořila své děti při jejich angažování se do projektů na pomoc seniorům.

„Účastníci programu Pomáhej se nejčastěji snaží získat finanční prostředky pro své vrstevníky, kteří žijí v dětských domovech nebo jsou hendikepovaní a potřebují speciální pomůcky. Usilují i o to získat peníze například na záchranu SOS vesničky nebo nákup hygienických potřeb,“ říká Alena Králíková.

Děti mají díky charitě také více příležitostí, jak trávit čas se svými vrstevníky a přitom se naučit brát ohled na své okolí a získat smysl pro odpovědnost. „Mohou se rovněž naučit spolupracovat a vážit si vlastního zdraví,“ doplňuje Alena Králíková z ČSOB.

Program Pomáhej

ČSOB a Era se prostřednictvím Nadace VIA rozhodly podpořit děti a mladé lidi v jejich filantropických aktivitách. Program je určený dětem a mladým lidem od 7 do 26 let, kteří pomáhají skrze benefiční akce nebo jiné aktivity někomu ve svém okolí. Cílem je podpořit je v jejich snažení, ale zároveň jim ukázat, že jejich aktivita může být velmi přínosná. Snahou je také rozvíjet adresné, neanonymní, kreativní dárcovství a ukázat české společnosti, že filantropie může být součástí každodenního života.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3