INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

vzděláváníSpolečnost AGC Automotive Czech z Chudeřic u Bíliny, největší závod na výrobu autoskel v Evropě, bude významně podporovat rozvoj technického vzdělávání v regionu. Firma dnes založila vlastní dárcovský fond, do kterého vložila 350.000,- Kč. Peníze budou směřovat na podporu a rozvoj technických středních škol a dalších institucí a organizací zaměřených na technické vzdělávání mladých lidí tento a příští rok. Správcem dárcovského fondu se stala Ústecká komunitní nadace.

„Všechny výrobní firmy nejen v regionu pociťují velký nedostatek šikovných mladých lidí s technickým vzděláním. Rozhodli jsme se proto, že půjdeme cestou motivace mladých lidí ke studiu technických oborů. K tomu bude sloužit náš nově založený dárcovský fond. Určitě nepůjde o jednorázovou podporu. Chceme dlouhodobě spolupracovat se školami a vzdělávacími institucemi v regionu a pomáhat směřovat mladé lidi k technice,“ uvedl ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý. Dodal, že založení dárcovského fondu je konkrétním příspěvkem firmy k letošnímu Roku průmyslu a technického vzdělávání.

Pro Ústeckou komunitní nadaci to je vůbec první takto zaměřený dárcovský fond. „V současné době spravujeme několik firemních fondů, které podporují různé neziskové organizace. Fond zaměřený na podporu technického vzdělávání je první podobného druhu. My se v regionu pohybujeme dlouhodobě a sledujeme, že je technicky vzdělaných a schopných mladých lidí skutečně nedostatek. Věřím, že Dárcovský fond AGC Automotive Czech bude takovou první vlaštovkou v této oblasti,“ uvedla Kateřina Valešová, manažerka pro vztah s dárci Ústecké komunitní nadace.

Dárcovský fond AGC Automotive Czech není jedinou aktivitou firmy směřující do technického vzdělávání. Firma, která je největším výrobcem automobilových skel v Evropě, dlouhodobě podporuje také vysokoškolské vzdělávání technického směru. Na úrovni vysokého školství společnost spolupracuje například s TUL v Liberci, se kterou v nedávné době rovněž podepsala rámcovou smlouvu o spolupráci při řešení technických problémů a přípravě absolventů, budoucích zaměstnanců společnosti. Dalšími vysokými školami, se kterými společnost spolupracuje jsou například UJEP v Ústí nad Labem či ČVUT v Praze. V současné době zaměstnává na 2500 lidí, přičemž za poslední 3 roky vytvořila v závodě v Chudeřicích u Bíliny 950 nových pracovních míst.

AGC Automotive Czech v Chudeřicích je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC a zaměstnává na 2600 lidí. Skupina AGC je největším světovým výrobcem plochého skla. Do tří let se chce dvojka na trhu stát největším výrobcem autoskel v Evropě. Skupina AGC dodává skla pro všechny významné světové značky automobilů, jako Bentley, Porsche, Mercedes, Audi, BMW, Toyota,Volkswagen, Škoda, GM, FORD, Renault, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.

Informace o společnosti:

AGC Automotive Czech a.s. je firma zaměřená na výrobu automobilových skel a přídavných dílů. Výrobní závod v Čechách je největším a jedním z nejkomplexnějších výrobních podniků AGC v Evropě. Za poslední dva roky AGC Automotive Czech a.s. vytvořil více než 950 pracovních míst a rozrostl se na dnešních 2.600 zaměstnanců. Jen produkce toho závodu „zasklí“ zhruba šestinu automobilů vyrobených v Evropě.  Růst společnosti je patrný i z počtu nových projektů – výrobků, které firma každoročně připravuje do sériové výroby. Počet nových projektů v průběhu 5 let narostl více než trojnásobně. V rámci těchto nových projektů je řada velmi zajímavých jako třeba střešní okna Wonderlite®, která jsou schopna automaticky regulovat světelný komfort ve vozu nebo projekt kompletního zasklení pro unikátní vozidlo určené výhradně pro tělesně postižené. Vozidlo s názvem ELBEE vyvinula a v současné době začala vyrábět moravská společnost ZLKL Loštice. S ohledem na to, komu jsou vozidla ELBEE určená se AGC Automotive a.s. snažila, aby naše skla byla cenově dostupná.

O Ústecké komunitní nadaci:

Ústecká komunitní nadace je první českou komunitní nadací, jejíž počátky sahají do roku 1993 a jedinou otevřeně grantující nadací pro okresy Děčín, Litoměřice, Teplice a Ústí nad Labem. Komunitní nadace, jako nevládní nezisková organizace, za dobu své činnosti podpořila přes 1 400 projektů v celkové výši přes 39 mil. Kč a vytvořila nadační jmění ve výši 41 mil. Kč.

Při své práci klade důraz na maximální profesionalitu a transparentnost – každoročně prochází nezávislým auditem, je signatářem Etického kodexu nadací, je zakládajícím členem Fóra dárců (asociace českých nadací) a Transatlantické sítě komunitních nadací, a dlouhodobě byla podporována jednou z nejvýznamnějších nadací z USA Ch.S. Mott Foundation.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3