Společnost MAKRO Cash & Carry ČR otevřela novou pozici Head of Customer Management Asia − Vietnam v souvislosti s posílením zákaznické komunikace cílené na vietnamské maloobchodníky. Pozici od 1. 10. zastupuje Vo Van Nam, který dosud pracoval ve funkci Head of Supply Chain Management pro METRO Cash & Carry Vietnam v Ho Či Minově městě.
Zákaznická skupina nezávislých maloobchodníků generuje přibližně jednu třetinu celkového obratu velkoobchodního řetězce MAKRO. Mezi maloobchodníky MAKRO se Vietnamci podílejí asi na 18 % prodejů. Za období od ledna do dubna 2011 zaznamenalo MAKRO oproti roku 2010 nárůst prodejů ve skupině vietnamských maloobchodníků o 13,4 %.
Úkolem pana Vo Van Nam je rozvíjet obchodní vztahy s asijskými a vietnamskými zákazníky v ČR i SR a koordinovat vnitřní procesy mezi příslušnými odděleními MAKRO Cash & Carry při zavádění nových projektů na podporu této zákaznické skupiny. Ty zahrnují tvorbu vhodného sortimentu, marketingovou podporu a cenovou politiku. Důležitým úkolem bude posílit existující tým vietnamských zákaznických konzultantů, kteří v tuto chvíli působí na zákaznických pultech v MAKRO Plzeň, Praha-Stodůlky, Praha-Průhonice, Karlovy Vary, Ústí nad Labem a Liberec. Ve všech pobočkách s výjimkou Českých Budějovic, Olomouce a Zlína MAKRO disponuje sítí obchodních zástupců, kteří udržují kontakty s vietnamskými maloobchodníky a aktivně vyhledávají vietnamské zákazníky v terénu.
Vietnamští maloobchodníci jsou úspěšní díky dlouhé otevírací době, širokému sortimentu a příznivým cenám. MAKRO pro ně připravuje speciální programy a nabídky, jež odpovídají jejich specifickým potřebám. Dobrým příkladem je oblíbený vzdělávací kurz Maloobchodní akademie, vedený ve vietnamštině. MAKRO prostřednictvím svých maloobchodních specialistů, které má k dispozici ve všech pobočkách, pomáhá s rekonstrukcí obchodů a pořádá specifická produktová školení. Na vietnamské zákazníky jsou orientovány i vybrané nabídkové katalogy, včetně akčních nabídek ve formě e-mailů a SMS zpráv.
Vo Van Nam
Vystudoval Asijský technologický institut, Moskevskou chemicko-technologickou univerzitu a ruštinu a angličtinu na hanojské univerzitě cizích jazyků. Na své předchozí pozici ve Vietnamu Vo Van Nam řídil provoz šesti platforem a skladišť a zajišťoval plynulé zásobování třinácti velkoobchodních poboček METRO Cash & Carry Vietnam produkty od více než 1 600 dodavatelů. Pro METRO Cash & Carry Vietnam pracuje od roku 2003, předtím působil například ve společnosti ExxonMobil Unique Vietnam Co. Ltd. nebo na vietnamském ministerstvu stavebnictví. Je ženatý, má dvě děti.
***
METRO Cash & Carry je zastoupeno 670 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 30 zemích. Společnost, která zaměstnává íce než 100 000 lidí, dosáhla v roce 2010 tržeb 31 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2010 dosáhla skupina METRO tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 290 000 lidí a provozuje přes 2 100 prodejen ve 33 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: METRO/MAKRO Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.
Pro více informací prosím navštivte www.metrogroup.de.
V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu Drive-In. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které vedle nabídky sortimentu na míru podporuje i nadstavbovými službami.
(tz)