INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jaroslava Rezlerová 1Jaroslava Rezlerová Nová doba, nové výzvy, nová rizika. Firmy musí reagovat na rychle se měnící podmínky a potřeby lidí, ekonomiky, celé společnosti. Jednou z odpovědí je Bezpečné pracoviště. Více objasnila generální ředitelka ManpowerGroup ČR a prezidentka Asociace poskytovatelů personálních služeb Mgr. Jaroslava Rezlerová:

Proč je dnes tak důležité hovořit o bezpečném pracovišti? S kým a jakou formou ho podporovat?

Bezpečné pracoviště vnímáme jako klíč k hospodářskému oživení. Pokud se lidé v práci cítí dobře a bezpečně, soustředí se lépe na plnohodnotný výkon v zaměstnání a jsou produktivní. Z posledního průzkumu ManpowerGroup mezi zaměstnanci vyplývá, že potřebují mít jistotu, že pro zaměstnavatele je zdraví, pohoda a spokojenost zaměstnanců na prvním místě.
Jsme součástí globální iniciativy Aliance globálních personálních společností (ManpowerGroup, Randstad a Adecco Group). Díky osvědčeným postupům Aliance víme, že do tvorby bezpečného pracoviště je potřeba zainteresovat vedení organizací, HR, lidi zodpovědné za BOZP, ale také zástupce zaměstnanců a odborů. Při tvorbě tzv. protokolů zdraví a bezpečnosti je potřeba dospět ke konsensu všech zúčastněných stran, aby nová pravidla byla dlouhodobě funkční a udržitelná. Téma bezpečného pracoviště chceme podporovat také v Asociaci poskytovatelů personálních služeb a vytvářet komunikační platformu pro další instituce a organizace, unie, svazy, další zaměstnavatele.

Co se rozumí pod pojmem bezpečné pracoviště, čím se liší od dřívějších zásad BOZP a jak se proměňuje v čase?

Protokoly Aliance pomáhají v organizacích nastavovat nové standardy a procesy a mohou doplňovat předpisy BOZP. Proměňují se v čase podle úrovně rizika, které je organizace ochotná přijmout.

Jaké jsou další efekty bezpečného pracoviště vedle bezpečí, pohody a komfortu zaměstnance? Vrátí se náklady vynaložené korporací nebo i malou firmou?

Při nastavování bezpečného pracoviště mají organizace příležitost k vytvoření nové budoucnosti práce, která bude fungovat pro každého, která bude více digitální a virtuální a která může všem přinést daleko vyšší hodnotu. Od vyšší produktivity práce, zefektivnění procesů, zeštíhlení struktur a většího důrazu na prevenci a zdraví až po větší flexibilitu, work-life balance a well-being zaměstnanců.

Mají už zaměstnanci ManpowerGroup v ČR bezpečné pracoviště, a pokud ne zcela, co k ideálu ještě chybí a kolik to vše stojí?

Důraz klademe na flexibilitu a využívání home office, pobočky máme vybaveny ochrannými prostředky, pracujeme v cloudu, jsme zvyklí na vzdálený přístup a velmi dobře umíme svou práci, včetně náborů přesunout do virtuálního prostředí. Průběžně se našich zaměstnanců ptáme, jak se ve své práci cítí, používáme k tomu tzv. pulse surveys, průzkumy spokojenosti. V tuto chvíli nám jeden takový interní průzkum probíhá a my se brzy dozvíme, co bychom ještě pro naše zaměstnance mohli udělat.
Věřím, že když se všichni připravíme na možná rizika šíření covid-19 a budeme připraveni včas reagovat a eliminovat co nejvíce těchto rizik při zachování produktivity práce, budeme mít vyhráno. Přínosy pak předčí investované náklady.

ptal se Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3