INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

obrazek RSTInteraktivní soutěž Rozpočti si to! zahajuje 1. listopadu svůj 8. ročník v kategorii 2. stupeň ZŠ, víceletá gymnázia a střední školy. Pořadatelem je společnost yourchance a její projekt Finanční gramotnost do škol.

Hra prověřuje finanční gramotnost na českých školách a každoročně se jí účastní přes tisíc žáků základních a středních škol. Přidejte se a přihlaste svoje týmy do nového ročníku! Registrace jsou možné od 1. 11. 

„I přes veškerá opatření a vládní nařízení v důsledku pandemie nemoci Covid-19 a jarní distanční výuce se soutěže ve školním roce 2019/2020 zúčastnilo 477 týmů z celé České republiky, což je od předešlého ročníku nárůst o 110 %. Vnímáme proto také nyní, ve druhé pandemické vlně, možnost věnovat se prospěšné problematice finanční gramotnosti on-line formou v novém ročníku soutěže jako veliký benefit a příležitost pro žáky, školy, ale i rodinné týmy,“ říká o soutěži Ing. Kateřina Lichtenberková z realizačního týmu soutěže a členka expertního týmu projektu Finanční gramotnost do škol.

Smyslem interaktivní hry Rozpočti si to! je rozvinout finanční gramotnost účastníků – žáků základních a středních škol, jejich rodičů a učitelů, a to zejména v tématu domácího hospodaření. Soutěž je postavena na hře, která běží ve webové aplikaci. Zejména pro ty, kteří soutěží opakovaně, budou v ročníku 2020/2021 nové některé z bonusových úkolů.

On-line hra je rozdělena na tři kola: první kolo je zaměřeno na profil herní rodiny (domácnosti) a její bydlení, dopravu a jídlo; druhé kolo pak na další new LogoRST na sirokem podkladunapisvýdaje domácnosti (např. oblečení, média apod.); ve třetím kole se týmy zabývají tématem Vánoce, tvorbou finančních rezerv a investicemi. Hra je doplněna o kreativní a bonusové úkoly, které jsou dobrovolné, ale pomohou proniknout hlouběji do problematiky peněžního toku herní rodiny a její konkrétní situace. Ke kreativním úkolům patří například medailonek rodiny, finanční rezerva, rodinný recept, představení toho, jak vypadá bydlení nebo jídelníček. Bonusové úkoly jsou rozdělené do šesti oblastí, které jsou zaměřené na různé nástroje, pomocí nichž se můžete finančně vzdělávat – audio-video, kvízy, hry a aplikace a další. Obsahují různé formy získávání informací, rozvíjení schopností a celkově kompetencí. Cílem týmů je nasbírat co nejvíce virtuálních zlatých herních mincí Chechtáků. Úspěch ve hře záleží na vědomostech, aktivitě týmu a na zvolené strategii. Rozhodnutí, která tým udělá, může ovlivnit rozpočet týmu i finální zisk Chechtáků. Kromě toho musí týmy myslet i na spokojenost členů herní domácnosti.

Nejúspěšnější týmy postoupí do velkého pražského finále, které se uskuteční v květnu 2021. Během finále budou mít týmy za úkol představit porotě a ostatním účastníkům co nejzajímavějším způsobem svoji herní domácnost a sdělit jim tři nejdůležitější poznatky, které si ze soutěže odnáší.

Jak se soutěží

Soutěží se v týmech o dvou až čtyřech žácích a jedné dospělé osobě, která funguje také jako hlavní kontaktní osoba. Alespoň dva členové týmu musí být z dané věkové kategorie, tedy ze 2. stupně ZŠ nebo SŠ. Jeden dospělák může být kontaktní osobou pro více týmů. Týmy mohu být školní, kdy je dospělou osobou učitel, mohou to však být také rodinné týmy, kdy je dospělou osobou jeden z rodičů nebo oba rodiče a jejich děti. Registrace je možná od 1. 11. 2020 přímo ve webové aplikaci na www.rozpoctisito.eu.  

„Rozpočti si to! je unikátní svým komplexním přístupem k osobnímu rozvoji. Podporuje získání a rozvoj zdravých finančních návyků, seznamuje žáky s důležitými pojmy z oblasti rodinného rozpočtu, a navíc rozvíjí jejich schopnosti týmové spolupráce, podnikavosti a digitální gramotnosti. Velkou přidanou hodnotou je také rozvoj kreativity, která umožňuje nacházet nové způsoby řešení různých životních situací a reagovat tak pohotově na požadavky dnešní doby,“ vysvětluje přínos soutěže Gabriela Křivánková, spoluzakladatelka a předsedkyně správní rady yourchance.

Přínosem soutěže je také předcházet nezdravému zadlužování, získat zdravý vztah k penězům, návyky do života a zejména vyvolat diskuzi o financích hravou motivující formou. Studenti při hře často zjišťují, že spoustu věcí vlastně kupovat nepotřebují, naučí se spořit a více přemýšlet o svých příjmech i výdajích a nově také o tvorbě finanční rezervy. Loni bylo studenty často zmiňovaným přínosem soutěže stmelení se spolužáky v týmu, který představoval jejich herní domácnost. Sekundárním přínosem pak bylo zjevné zlepšení prezentačních dovedností členů týmů.

Více informací o soutěži najdete na webových stránkách hry, pravidla pak také v aplikaci Rozpočti si to!

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3